Megaprobleem met de navigatie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
johan1950
Berichten: 1379
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door johan1950 »

Kubo schreef:Nauwkeurigheid van verkeers info staat los van Garmin of TomTom
Behalve als de Garmin Nuvi t.g.v. het TMC signaal uitgeschakeld wordt, waar mijn Nuvi's last van hadden. En natuurlijk altijd midden in een stad. :evil: :evil:
Johan en Ina Gols
johan1950
Berichten: 1379
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door johan1950 »

@Klaas.

Je moet geen universele voeding gebruiken maar alleen een Usb voeding in je sigaretten aansteker en een USB kabel. Je hebt dan alleen 5 V voeding op je Nuvi zonder allerlei bijkomende signalen.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10179
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Peter LMC »

Maar welke Nuvi (type nr) is het eigenlijk.

Ik heb ook een Garmin en in het begin heb ik deze ook wel eens vervloekt.
Maar toen ik na een paar weken alle in en outs door had blijkt het zeer een goedwerkende Navi te zijn.
En daarna heb ik nog een cursusje bij Mr Gps gevolgd en geen problemen meer.
Maar er zitten wel heel veel mogelijkheden op die van mij.
Het is niet zo dat je hem een maal instelt en dat hij dan altijd goed staat.
johan1950
Berichten: 1379
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door johan1950 »

Mijn ervaringen gaan over de Nuvi 2545 LMT.
Het navigeren was niet het probleem, dat ging wel goed, want zo complex is dat niet.
Mijn probleem was dat de Nuvi regelmatig uitviel. Soms ging het 100 - 120 km goed maar soms viel hij drie keer op een tripje van 30 km uit.
Zowel de leverancier, Garmin Nederland en Garmin Engeland hadden geen oplossing voor dit probleem en toen na de 4e Nuvi de oorspronkelijke garantie periode voorbij was, was de steun van Garmin ook voorbij.
Johan en Ina Gols
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Arnor »

Je zou haast denken dat dit.niet met de Nuvi heeft te maken maar met de stroomtoevoer. Eerder werd daar al iets over geschreven. Is bij de vervangingen zowel de Nuvi als de bekabeling vervangen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
johan1950
Berichten: 1379
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door johan1950 »

@Arnor

Het probleem zit niet in de bekabeling.
Toen de support van Garmin stopte ben ik zelf maar eens gaan testen.
Het bleek dat het probleem veroorzaakt werd door de TMC.
Als de TMC niet aangesloten was verdween het probleem.
Of dit nu aan de TMC ontvanger, die bij Garmin in de aansluitkabel zit, of aan de Nuvi ligt weet ik niet.
Ik heb dit een paar duizend km geprobeerd en werkte goed.
Mijn ondertussen aangeschafte Chinees met IGO voldeed veel beter en is mijn navigatie gebleven.
Johan en Ina Gols
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Arnor »

Je geeft aan dat het probleem niet in de bekabeling zit. Tegelijkertijd geef je aan dat de TMC in de kabel zit en dat de TMC het probleem is. Dan zou het na een aantal Nuvi's toch handig zijn geweest de kabel eens te vervangen om te zien of dat het probleem veroorzaakt. Of begrijp ik niet wat je bedoelt. Ik weet het; het is nu mosterd na de maaltijd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
johan1950
Berichten: 1379
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door johan1950 »

Als ik voor garantie de complete set ( dus incl. voedingskabel) opstuur mag ik toch verwachten dat de deskundigen alles bekijken. Maar zowel de leverancier en Garmin zijn hierin schromelijk tekort geschoten zodat ik van de deskundigheid van Garmin Nederland en Garmin Engeland geen hoge pet meer op heb.
Gelukkig heb ik dank zij IGO hier geen last meer van. :D :D
Johan en Ina Gols
Toedeledoki

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Toedeledoki »

Ik heb nu ervaren hoe goed verkeersinfo via internet werkt. Lijkt me daarom ook dat TMC zijn langste tijd wel gehad heeft.

Ik ben ook een teleurgestelde Garmin gebruiker. Het van de hoofdweg afsturen om een stukje binnendoor te kruipen om verderop weer op dezelfde of kruisende hoofdweg uit te komen herken ik. Dat doen die dingen. Wat je ook instelt.
Daarnaast was het makkelijker om een Garmin illegaal te updaten dan om dit legaal te doen...
Mapsource was een ingewikkeld programma. Te ingewikkeld voor een simpele ziel om even een route uit te zetten. Maar ik heb mij er doorheen geworsteld en het onder de knie gekregen. Besluiten ze ineens over te stappen op Basecamp. Kon ik weer opnieuw beginnen.

Ik heb mijn heil gezocht in IGO en later Becker (IGO gebaseerd). Super simpele bediening. Eenvoudig routes maken met bijvoorbeeld ITN-converter, Tyre etc... Updaten is een kwestie van downloaden van het kaartmateriaal en in de juiste map plaatsen. Dit geldt ook voor de POI's. Een kind kan de was doen. De laatste Becker van mij maakt thuis verbinding met de wifi en haalt zo de kaart updates binnen. Niks geen gedoe met codes etc.
Dit toestel had ook een prima werkende TMC ontvanger.
De manier van routeren van IGO en Becker is een stuk fijner. Meer zoals ik het zelf ook zou doen.

Ik heb jaren met een Zümo gereden op de quad. En heb eigenlijk alleen maar problemen gehad. Het toestel is al eens onder garantie vervangen, en later nog een keer onder coulance. Momenteel rijd ik met de nieuwe generatie Chinese IGO toestellen (100 Euro) én met het originele Becker Mamba toestel. Beide met de software van de Becker Mamba erop. Dit werkt echt perfect. En gebeurt er eens wat met zo'n Chinees toestel dan is vervanging ook prima te doen. Het verbaast mij trouwens hoelang deze dingen het volhouden.

Toch ligt voor mij de toekomst in Android. Zowel op de quad (motor) als in de camper. Je bent dan veel flexibeler.
De Tomtom GO app heeft ons deze week begeleid. En ik was aangenaam verrast! De verkeersinfo is echt super en erg actueel. Inclusief vaste en mobiele flitsers. De camperplaatsen en campings heb ik er met Mydrive ingezet. Dit werkte ook prima.
De app draait bij mij op een Lenovo TAB 7 (79 Euro bij de MediaMarkt). Internet verbinding maakt hij via mijn smartphone. Er zijn ook tablets te koop met ruimte voor een simkaart. Maar dit werkt ook prima.
Voor de quad heb ik nog een waterdicht Android toestel onderweg uit China. Dit is allemaal nog experimenteel.
Terug naar de camper. De campercontact app draait ook op de tablet. Helaas kan deze niet in "landscape" modus werken. Daar moeten ze nog een keer naar kijken.
Apps als Flitsmeister werken ook mooi op een Android tablet.
Voor het aan en uit schakelen met contact van de tablet is ook weer een mooi appje heet "auto sleeper".
Als TomTom Go verbinding heeft met internet werkt het zoeken ook supersimpel. Gewoon net als Google. Wil je naar een restaurant met een bepaalde naam, type de naam maar in en er komt een rijtje mogelijkheden!
De App werkt ook zonder internet. Prima zelfs. Net als een conventionele navigatie. Echter mis je dan een aantal leuke functies.
Vooral de perfecte verkeersinformatie is voor mij een groot pluspunt voor TomTom GO. Je ziet gelijk wat je vertraging gaat zijn en er wordt een omweg aangeboden. Daarbij staat gelijk de verwachte tijdwinst.
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door herbybg »

Mijn eerste chinese tablet (80$) deed het met iGO goed, maar op de ronde punten in Fr was hij te lang aan het rekenen, en soms op een drukke rout national had ie dikwijls zoveel rekenwerk dat ie me zei dat ik moest afslaan, als ik de afslag al had genomen...=> Processor te traag
Als ik naar de Pyreneën reed, dan had ik veel weides en koeien gezien, en als ik ergens heen moest kwam ik via de achterdeur aan... ONVERHARDE WEGEN VERMIJDEN was niet aangevinkt!

In Portugal waar ze geen fuik in de weg met borden waarschuwen heb ik me meermaals klemgereden dat alleen achteruit rijden een verplichte optie was...
Om dan nog te zwijgen van die balkonnetjes op 2.5m hoogte...
In Spanje sloeg de spanningsreducer 12=>5V door en 12V op de tablet... chinees naar de eeuwige jachtvelden.... Tijd voor een nieuwe chinees...
Ik heb geselekteerd op snelle µProcessor Axx en Cortex xxx, en beter scherm, met liefst 2Gb ram en 32Gb extra card, en een SCHAKELENDE VOEDING 12=>5V

Dit alles kreeg ik voor elkaar @ 100$ en met iGO nieuwste versie.
Tot nu toe ZEER tevreden! Enige te verbeteren optie is audiolevel, die is te zacht, maar dat los ik op via FMT fm zender op autoradio( rij veel met raam open....)
Zit nu al 3j tot volle tevredenheid in de MH!
Toedeledoki

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Toedeledoki »

Er bestaat ook IGO-truck en Becker Transit. Daar kun je de afmetingen ingeven. Dan kom je niet meer voor te lage tunneltjes.
myway
Berichten: 15535
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door myway »

Kijk eens bij kieskeurig.nl naar reviews van Garmin nuvi.
Die zijn voor sommige modellen een 10 maar voor een ander een 3
Klaas wil gebruikers ervaring maar geeft nog steeds niet aan welke hij heeft, beetje jammer.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door herbybg »

Ik heb die iGO versie waarbij je de afmetingen van voertuig kan ingeven...
Maar oftewel truck, oftewel bus oftewel auto oftewel fiets
Maar de max snelheden varieren ook...
Kies je camion dan 40/90 enz kies je bus: 50/90/110
Ik heb voor bus gekozen, die snelheidswaarschuwingen werkten op m'n heupen......
Nen bus van 6m/2.3/2.9 :shh:
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10179
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Peter LMC »

Welk type heb je Klaas. :?:
Laat ons dat eerst eens even weten :!: :!:
Plaats reactie