Internet in de camper?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Harimo
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 18:00

Re: Internet in de camper?



Bericht door Harimo »

Wij gaan 16 mei naar de Noordkaap. Dan neem ik nog 1 keer KPN onbeperkt voor 7,50 voor 30 dagen. Daarna is het 15 juni en moet ik toch met m'n Vodafone abonnement waar ik nu 2 GB krijg ipv 1GB onbeperkt kunnen internetten? Of mis ik iets? Noorwegen kan toch ook met KPN onbeperkt?? Afgelopen jaar 4 keer gebruikt in Spanje en Portugal en werkte perfect.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Internet in de camper?



Bericht door JoopBrekken »

Het aantal Gb in je abo, en / of de snelheid hoeven niet te veranderen voor of op 15 juni.
Wel kun je dan, zonder extra kosten je NL bundel in EU gebruiken, weliswaar met enkele begrenzingen om misbruik te voorkomen.
Natuurlijk kunnen providers nog wel met leuke dingen komen, zoals enkele al deden.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Internet in de camper?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vanaf vandaag ben ik de (gelukkige?) gebruiker geworden van Vodafone Red Super. 12 GB € 27,-
3 maanden onbeperkt, maar daar heb je in het buitenland niets aan.
Wel 2 extra simkaarten er bij besteld. Kosten wel 30 euro per stuk, maar dan kunnen ze ook in aparte apparaten.
1 simkaart gaat permanent in de MIFI in de camper en regelt mijn computer en Dreambox, want ik heb mijn CD abo opgezegd.
De ander blijft in de telefoon en doet de zaken voor onderweg.

Waarom? Nu, het is mij regelmatig voorgekomen dat ik ergens op de camperplaats zit en het prachtig weer is. Dan is er meestal ook net toevallig iets op TV wat ik graag zien zou. Dat kan ik dus nu ook opnemen en hoef dan mijn telefoon niet in de camper achter te laten.

de 3-de simkaart gaat 3 maand in de verhuur in Nederland. Er is 3 mnd onbeperkt internet bij mijn nieuwe abo en dat op 4G. Je kunt alleen maar internetten op die extra kaarten, en ik heb al een bod van € 20,- per maand maar wacht op beter. Na half juli gaat hij in de tablet in de "sleeping" mode. De tablet gebruik ik zelden, maar altijd handig om achter de hand te hebben. Misschien dat ik hem ook per dag ga verhuren met een datarestrictie. Dan giet ik hem vast in een dongle/mifi en stel hem in op 200 mB per dag. Leuk om wat van de abokosten terug te ontvangen en voor de "noodlijdende" camperaar die hem toevallig nodig heeft. Een win/win situatie dus.

Voor zover als ik nu kan zien ben ik de eerste twee jaar onder de pannen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 11:30
Locatie: Middelburg

Re: Internet in de camper?



Bericht door Mark »

Wij hebben een mifirouter in de camper staan.
En daar stop ik mijn eigen simkaartje in van T-Mobile (onbeperkt)
Kan dan alleen niet gebeld worden, maar kan voor de rest alles met mijn iPhone.
En de rest zit allemaal op de Wifi van de mifi router, dus alles en iedereen internet onderweg.

mvgr, Mark
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Internet in de camper?



Bericht door Gino608D »

Kun je dan niet beter de hotspot van je telefoon aanzetten?
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Internet in de camper?



Bericht door JoopBrekken »

Bij zwakkere ontvangst werkt een mifi beter door zijn grotere inwendige antenne.
Gebruikersavatar
Turboduc
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 01 mei 2013, 15:23

Re: Internet in de camper?



Bericht door Turboduc »

Beste internetters,
lees goed de kleine lettertjes,
Met een simkaart is het niet de bedoeling dat je de vaste lijn vervangd, ook als je meer in het buitenland bent als in Nederland kun je problemen krijgen met je provider, of dit na 15 juni ook zo is weet ik niet, maar kijk nu even bij Robin mobile, onbeperkt internet in de eu, maar als je bij de kleine lettertjes kijkt dan zie je wat de voorwaarden zijn.
https://www.robinmobile.nl/gebruik

Mvg Ruud
Yamaha Grizzly 700 EPS
LaStrada Avanti L Exclusive(Ducato 250)
Burstner T600 28idTD (Ducato 230)
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: Internet in de camper?



Bericht door WhiteVanMen »

devcom schreef:Wij willen graag internet onderweg hebben(wifi)
Wat kunnen we het beste aanschaffen?
Graag jullie tips voor gewoon goed snel internet onderweg
Internet via WiFi en dan ook nog goed en snel is niet te garanderen.
Plaats reactie