Zenec 3711D zoomen

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
BertD
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 14:17
Locatie: Holten

Zenec 3711D zoomen



Bericht door BertD »

Dit weekend voor het eerst op pad geweest. Gelijk een paar vragen. Ik krijg het niet voor elkaar om het beeld te zoomen en standaard op "noord" te zetten.

Zodra ik een adres ingegeven heb en de navigatie start zoomt hij in op het vertrekpunt en de richting staat altijd naar boven, welke windrichting het ook is. Tevens ontbreken de plus en min knop om in- of uit te zoomen.

Zodra ik op het scherm tik verschijnen wel de + en - met daarbij ook het compasnaaldje, indien ik dan daar op toets draait het scherm wel naar het noorden. Maar dan is de navigatieinformatie weg. De plek waar ik als eerste op getoets heb ziet hij dan als een gewenste bestemming. Moet dan op terug drukken. Vervolgens staat hij dan weer op een sterk ingezoomde vertrekpunt.

Om het te verduidelijken, dit is het eerste scherm:
image.jpeg
image.jpeg (83.77 KiB) 1439 keer bekeken
Na klikken:

Nu kan ik uitzoomen en op het compas klikken:
image.jpeg
image.jpeg (118.69 KiB) 1439 keer bekeken
Maar zoals gemeld moet ik op terug klikken om de navigatie instructies te zien.
Wat doe ik verkeerd?
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (97.52 KiB) 1439 keer bekeken
groet
Bert
Hymer Tramp 678 CL Premium 50 3.0 liter 177 pk automaat.
Toedeledoki

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door Toedeledoki »

Lijkt mij gewoon IGO. En van IGO zijn genoeg handleidingen op internet te vinden.

Lijkt me sowieso handig om tijdens het navigeren de kaart in de rijrichting te hebben toch?

Wat zoomen betreft, volgens mij kun je "kruispuntzoom" ergens aanzetten en instellen. Hij zoomt dan vanzelf in bij afslagen etc.
Toedeledoki

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door Toedeledoki »

Gebruikersavatar
BertD
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 14:17
Locatie: Holten

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door BertD »

paul snip schreef:Lijkt mij gewoon IGO. En van IGO zijn genoeg handleidingen op internet te vinden.

Lijkt me sowieso handig om tijdens het navigeren de kaart in de rijrichting te hebben toch?

Wat zoomen betreft, volgens mij kun je "kruispuntzoom" ergens aanzetten en instellen. Hij zoomt dan vanzelf in bij afslagen etc.
Dank je. Autozoom doet hij inderdaad, wel handig. Zal de info in de link downloaden, hoop dat het helpt.

Kaart heb ik graag noord gericht, een wegenkaart zet ik ook niet op de kop:)



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
groet
Bert
Hymer Tramp 678 CL Premium 50 3.0 liter 177 pk automaat.
Gebruikersavatar
BertD
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 14:17
Locatie: Holten

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door BertD »

paul snip schreef:http://download.naviextras.com/content/ ... ual_UK.PDF

De handleiding (in het Engels)
Helaas geeft die handleiding niet meer informatie dan die van Zenec zelf. Begin het vermoeden te krijgen dat in- en uitzoomen niet gaat in de navigatiemodus en ook standaard oriëntatie noord niet kan.

Er moeten op dit forum vast veel gebruikers zijn met praktijkervaring??????
groet
Bert
Hymer Tramp 678 CL Premium 50 3.0 liter 177 pk automaat.
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door Free2be »

In de beschikbare NL Zenec handleiding:
Blz 62, Smart zoom
Blz 77, gezichtspunt normaal, 3 keuze mogelijkheden.
Gebruikersavatar
BertD
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 14:17
Locatie: Holten

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door BertD »

Free2be schreef:In de beschikbare NL Zenec handleiding:
Blz 62, Smart zoom
Blz 77, gezichtspunt normaal, 3 keuze mogelijkheden.
Tja, dank maar dat lost niets op, is er iemand met praktijk ervaring of moet ik me hierbij neerleggen.......?
groet
Bert
Hymer Tramp 678 CL Premium 50 3.0 liter 177 pk automaat.
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door Free2be »

Heb je op blz 12 al gelezen, wat betreft het noorden boven?
Ik ben er ook nog maar pas mee bezig, dus alles is me ook nog niet duidelijk.
Zo meende ik dat er 'n software fout zat, toen ik probeerde om het sub menu aan te klikken dat grijs verscheen, om tijdens het navigeren ook de straatnaam en het huisnummer te laten uitspreken. Merkte achteraf, dat dit afhankelijk is van de gekozen stem begeleiding..staat bi de naam vermeld: met of zonder straat, nr, uitgebreide info..Kies je hier voor 'n stem die deze optie niet heeft, kan je uiteraard deze keuze niet maken in het submenu van het volume.

Je kan wel een volledig route overzicht zien als je de functie Route samenvatting aan klikt.
Ik heb 'n Zenec Z-E4626 type (Mercedes).
Gebruikersavatar
BertD
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 14:17
Locatie: Holten

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door BertD »

Yep, manual helemaal doorgenomen maar kom er niet uit. Heb gewerkt met een aantal nav systemen en hier nog niet eerder tegenaan gelopen.
groet
Bert
Hymer Tramp 678 CL Premium 50 3.0 liter 177 pk automaat.
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door Free2be »

Zit er niet veel anders op dan Zenec hierover 'n vraag stellen en zien of ze 'n oplossing kunnen bieden, misschien zijn ze wel bereid om 'n software update uit te voeren.
Toedeledoki

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door Toedeledoki »

De software is niet van Zenec, maar van IGO. Dus daar moet je zijn voor een software aanpassing. Ik denk niet dat ze dat gaan doen voor die ene Hollander die tijdens navigeren de kaart op Noord wil hebben.

Alle navigatiesystemen draaien volgens mij de kaart in rijrichting tijdens navigeren. Dat is ook veruit het handigst. Zeker als je de rijbaanassistentie etc van IGO gaat gebruiken. Als je de autozoom instelt dan werkt alles perfect. Dus volgens mij worden hier problemen gemaakt die er niet zijn. Gewoon gebruiken zo het bedoeld is en je gaat vanzelf van IGO houden. De navigatie kan zich zeker meten met TomTom en Garmin.
Gebruikersavatar
BertD
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 14:17
Locatie: Holten

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door BertD »

paul snip schreef:De software is niet van Zenec, maar van IGO. Dus daar moet je zijn voor een software aanpassing. Ik denk niet dat ze dat gaan doen voor die ene Hollander die tijdens navigeren de kaart op Noord wil hebben.

Alle navigatiesystemen draaien volgens mij de kaart in rijrichting tijdens navigeren. Dat is ook veruit het handigst. Zeker als je de rijbaanassistentie etc van IGO gaat gebruiken. Als je de autozoom instelt dan werkt alles perfect. Dus volgens mij worden hier problemen gemaakt die er niet zijn. Gewoon gebruiken zo het bedoeld is en je gaat vanzelf van IGO houden. De navigatie kan zich zeker meten met TomTom en Garmin.
ten eerste, ik ben geen Hollander haha, daarvoor woon ik te ver weg van het westen van NL. Verwacht zeker niet dat ze software gaan aanpassen, denk nog steeds dat ik het ff niet zie of zo.

En tja, alle systemen die ik tot nu toe gebruikt heb kunnen wat ik wil. wat ik handig vind kan best wat anders zijn dan wat jij vind toch? Ik draai een routekaart ook nooit om en wil ook graag overzicht houden en dus een stuk minder ingezoomd staan dan wat de zenec nu doet. Verder is het een fijn systeem, waardeer jouw input maar heb zelf andere gedachten.

Heb de vraag bij Zenec neergelegd, (niet een sw aanpassing, dan is zinloos)
kan het wel: mooi, kan het niet, best mee te leven, kan altijd nog een ipad met Sygic gebruiken, is offline, kost weinig
groet
Bert
Hymer Tramp 678 CL Premium 50 3.0 liter 177 pk automaat.
Gebruikersavatar
BertD
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 14:17
Locatie: Holten

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door BertD »

reactie Zenec:
Die Kartenansicht dauerhaft auf norden zu richten ist mit ihrem Gerät nicht möglich. Ebenso das heraus zoomen während der Navigation ist nicht möglich.

dan weten we dat
groet
Bert
Hymer Tramp 678 CL Premium 50 3.0 liter 177 pk automaat.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Zenec 3711D zoomen



Bericht door javanes »

BertD schreef:reactie Zenec:
Die Kartenansicht dauerhaft auf norden zu richten ist mit ihrem Gerät nicht möglich.
Hebben ze je vraag daar wel goed begrepen?
De kaart constant naar het noorden richten snap ik dat het niet kan.
Je bedoelt ook in de rijrichting, maar heb je ze dat ook wijsgemaakt?
Tenslotte staan de andere aanduidingen ook op z'n kop.

Sommige systemen hebben hetzelfde als je ze instelt op 2D i.p.v. 3D weergave.
Laatst gewijzigd door javanes op wo 19 apr 2017, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie