Ervaringen autoradio met klapscherm-navigatie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 273
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Ervaringen autoradio met klapscherm-navigatie



Bericht door Ponytail52 »

Ben in oriëntatie voor een nieuw navigatie-ding, maar ook een nieuwe autoradio staat in de wensenlijst...
Nu had ik al eens met een schuin oog gekeken naar de combinatie van deze twee omdat het eigenlijk best onhandig is met die losse navi-apparatuur: losschietende stekkerverbindingen, in de weg zittende draden, loslatende zuignappen etc.

KLIK
Dit soort 1-DIN apparatuur denk ik aan. Voor Fiat Ducato (244) 2005.
Deze werken met Igo8, geen truck/camperversie. Heb ervaring met het gebruik van Igo Primo-truck op een chineesje, maar deze is ter ziele na een mislukte kaartupdate... Op zich werkte de app uitstekend.

Wat zijn jullie ervaringen met dit soort apparatuur aangaande de degelijkheid en gebruik?
Draaien deze onder Android en zou je dan ook b.v. de TomTom-app of Sygic kunnen installeren?

Dank voor de reacties!
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Ervaringen Autoradio met klapscherm-navigatie



Bericht door jurgenc »

Ponytail52 schreef:Nu had ik al eens met een schuin oog gekeken naar de combinatie van deze twee omdat het eigenlijk best onhandig is met die losse navi-apparatuur: losschietende stekkerverbindingen, in de weg zittende draden, loslatende zuignappen etc.
Gewoon een kleine randopmerking: Een nadeel van de alles in één toestel is indien een onderdeel stuk gaat, je ofwel een (dure) herstelling moet laten uitvoeren ofwel alles moet vervangen.
Maar ik vind het zelf ook mooie toestellen.
H20
Gebruikersavatar
BKp
Berichten: 929
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 10:14
Locatie: Twente

Re: Ervaringen Autoradio met klapscherm-navigatie



Bericht door BKp »

Heb in het verleden zo'n klapscherm radio gehad. (€ 299,=)
Ze werken perfect, het nadeel is dat bij lichtval op het display
het beeld bijna niet meer te zien is. (de tol voor de prijs !!)
Of de duurdere exemplaren het zelfde nadeel hebben, :?:
Toedeledoki

Re: Ervaringen Autoradio met klapscherm-navigatie



Bericht door Toedeledoki »

Ik heb ze beide gehad, zowel klapscherm als dubbeldin. Werkt perfect. Kon er zelfs op tv kijken, achteruitrijdcamera eraan, DAB+ ontvanger eraan. Werkt allemaal prima. Bij mij waren de schermen prima afleesbaar. Heeft ook te maken met de kijkhoek denk ik.

Koop je een Windows CE toestel dan kan daar IGO op draaien. En de software van de Becker Transit Campernavigatie. Werkt erg fijn allemaal.

Toch heb ik nu weer gekozen voor een losse navigatie (in de toekomst een tablet denk ik). Om de doodeenvoudige reden dat alles in 1 ook lastig kan zijn. Als je bijvoorbeeld de navigatie hebt aanstaan en je wilt de radio op een andere zender zetten, een cd-tje wisselen, of een ander mp3 bestand kiezen dan is dat nogal omslachtig. Je moet dan het navigatieprogramma "afsluiten" en omschakelen naar bijvoorbeeld radio weergave, andere zender kiezen en weer terug de navigatie opstarten.

Tegenwoordig zou ik persoonlijk niet meer kiezen voor een Windows CE toestel, maar in ieder geval voor iets op Android basis. Daar komen steeds meer erg fijne apps voor uit. TomTom Go is daar een heel mooi voorbeeld van.
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam

Re: Ervaringen autoradio met klapscherm-navigatie



Bericht door vim »

Bij mij was het klapscherm onbruikbaar omdat dit tegen de rand van het dashboard vast liep.
Dus goed contro;eren voor de aanschaf.
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Ervaringen autoradio met klapscherm-navigatie



Bericht door Toon »

Ponytail52 schreef: Nu had ik al eens met een schuin oog gekeken naar de combinatie van deze twee omdat het eigenlijk best onhandig is met die losse navi-apparatuur: losschietende stekkerverbindingen, in de weg zittende draden, loslatende zuignappen etc.
hier herken ik totaal niets van
wij gebruiken een lossen Tom Tom start 60
met de originele zuignap eraan
deze klemmen we onder de klem van de schrijfplank die in je dashboard zit
de kabel is mooi weg gewerkt onder het dashboard door naar de sigaretten aansteker en de stekker zit er achter in en dan naar de zijkant gericht dus die kan er ook niet uit trillen

verder herken ik wel de klachten van een toestel van 2 in een
daarom wordt die alleen gebruikt omdat hij er toch inzit om handsfree te bellen
radio staat bij ons nooit aan
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Plaats reactie