Tweedehands navigatie kopen?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
roma
Berichten: 4488
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door roma »

Toon schreef:..........waar ik nu nog een vraag over heb is
pakt my drive alle tom tom's ...........
Ik vind dat hele inlogsysteem van TT zo verrekt onvriendelijk. Er zijn twee mogelijkheden: of het lukt gelijk of je zit uren te kl*ten. Ben benieuwd of Toon met x-Tomtoms ook evenzoveel emailadressen nodig heeft.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door Toon »

yep
5 stuks in gebruik
3 mailadressen nodig
en twee op het zelfde mail adres in twee programma's
en een afgemeld
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door Hermes »

Nu nieuw bij de ANWB Garmin NUVI 57 LM WE 119 Euro Met Lifetime kaarten gratis update met gratis houder .
Ledenprijs.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10054
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door Peter LMC »

Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door Hermes »

Ik weet het verschil niet maar die van de anwb is met kaart van west europa. Die van Cool blue niet.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door Toon »

hou er wel rekening mee als er updates komen je met een extra kaartje moet gaan werken
er staat niets bij over de mogelijkheden van poi's invoeren
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door Hermes »

Een vriend van mij heeft er zo een het ding werkt fantastisch hij heeft alle poi's erin ook nog wat hij zelf gemaakt heeft. Hij is er bijzonder tevreden over. Momenteel is hij onderweg naar Spanje/Portugal. Ik meen dat hij ook nog vertelt heeft dat de kaarten overschreven worden.
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door MrGPS »

Toon schreef: kan de 740 daar ook bij dan ???
Nee, dat verwacht ik niet. De 740 heeft een oudere 'navcore' en daarmee moet je met TT Home werken.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door Toon »

oke bedankt
zal het binnenkort is uitproberen
niet geschoten is altijd mis
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door janschrik »

Heeft iemand al opgemerkt dat levenslang geen betrekking heeft op de levensduur van de gebruiker maar op die van het apparaat en dat TT zich het recht voorbehoudt om oudere apparaten totaal niet meer te ondersteunen zowel qua kaarten als voor de rest.
Ik heb een TT Go 710 die uitstekend functioneert alleen TT vind dat hij niet meer gebruik mag maken van TT Home 2 om pis te downloaden. Eigenlijk ontzettend bezopen
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door Toon »

Jan dat staat inderdaad in de omschrijving
Zolang ze het apparaat ondersteunen heb je live time kaarten
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Toedeledoki

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door Toedeledoki »

Ik heb een Becker toestel gekocht. Met Wifi!

Nu snapte ik daar het nut niet van. Maar het blijkt super eenvoudig om je kaarten te updaten. Het toestel verdbindt met de wifi (bijvoorbeeld thuis). En je kunt zonder computer de kaarten zo downloaden. Geen wachtwoorden etc... Het toestel heeft Lifetime Update. Ongeacht wie hem gebruikt. Dus bij verkoop ook geen probleem.

Een van de redenen om destijds Garmin vaarwel te zeggen was dat het voor mij makkelijker was om illegaal een update te doen dan op de legale manier. Gelukkig heeft Garmin dat inmiddels wel verbeterd.
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door MrGPS »

janschrik schreef:Heeft iemand al opgemerkt dat levenslang geen betrekking heeft op de levensduur van de gebruiker maar op die van het apparaat en dat TT zich het recht voorbehoudt om oudere apparaten totaal niet meer te ondersteunen zowel qua kaarten als voor de rest.
Dat is minder vreemd dan het lijkt. Immers: draai het om: dat zou kunnen betekenen dat TT zou moeten garanderen ook over, zeg, dertig jaar nog kaartupdates uit te brengen op een techniek die al lang verouderd is en waarvan wellicht nog slechts enkele toestellen in gebruik zijn.
Men (ook Garmin) spreekt over 'economische levensduur'. Da's een vaag begrip, maar in de praktijk gaat het om minimaal een jaar of vijf, vaak ook langer.

Nog niet zo héél lang geleden betaalde je voor één update 50 tot 150 euro (voor vast inbouwsystemen nog steeds). Uitgaand van vijf keer updaten zou je dus alleen met die updates al een veelvoud van de aanschafkosten van een toestel inclusief lifetime kwijt zijn. Als je het zo bekijkt is het imho heel acceptabel (je hebt immers al een toestel incl. lifetime updates voor iets meer dan 100 euro).
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Tweedehands navigatie kopen?



Bericht door janschrik »

MrGPS schreef:
janschrik schreef:Heeft iemand al opgemerkt dat levenslang geen betrekking heeft op de levensduur van de gebruiker maar op die van het apparaat en dat TT zich het recht voorbehoudt om oudere apparaten totaal niet meer te ondersteunen zowel qua kaarten als voor de rest.
Dat is minder vreemd dan het lijkt. Immers: draai het om: dat zou kunnen betekenen dat TT zou moeten garanderen ook over, zeg, dertig jaar nog kaartupdates uit te brengen op een techniek die al lang verouderd is en waarvan wellicht nog slechts enkele toestellen in gebruik zijn.
Men (ook Garmin) spreekt over 'economische levensduur'. Da's een vaag begrip, maar in de praktijk gaat het om minimaal een jaar of vijf, vaak ook langer.

Nog niet zo héél lang geleden betaalde je voor één update 50 tot 150 euro (voor vast inbouwsystemen nog steeds). Uitgaand van vijf keer updaten zou je dus alleen met die updates al een veelvoud van de aanschafkosten van een toestel inclusief lifetime kwijt zijn. Als je het zo bekijkt is het imho heel acceptabel (je hebt immers al een toestel incl. lifetime updates voor iets meer dan 100 euro).
Heb er ook geen probleem mee alleen is hun definiering zoals jij ook al opmerkt nogal onduidelijk. Minder erg dan bij M$ die EOL nogal willekeurig verklaren, het ene besturingssysteem gaat langer mee dan het andere.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk
Knaus TI Sport 650 2007
Plaats reactie