TomTom sucks...

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: TomTom sucks...



Bericht door Marco Polo »

Ventilatie (met airco )op de vooorruit zetten ;-)
Hij stopt overigens ten eerste met opladen maar misschien is dit bij nieuwere modellen anders.
Ook Apple producten kunnen niet meer dan 45 graden hebben voor ze op zwart gaan.
Is al een behoorlijke temperatuur voor electronica.
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: TomTom sucks...



Bericht door johan1950 »

Dat is niet best. Dan zou je in een groot deel van het Midden Oosten geen electronica kunnen gebruiken. Nooit wat van gemerkt.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

TomTom sucks...



Bericht door Marco Polo »

https://support.apple.com/nl-nl/HT201678
Ik Google ze waar je bijstaat Johan :D
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: TomTom sucks...



Bericht door johan1950 »

Ja, ik zie het.
Ik heb een tijdje in het Midden Oosten gewerkt. Gedurende de 6 zomermaanden was het normaal 45 graden in de schaduw. Dus geen Apple omstandigheden
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: TomTom sucks...



Bericht door Marco Polo »

Zal voor Samsung niet veel anders zijn maar de Koreanen geven daar geen info over. Alleen dat het apparaat hetzelfde doet als een Apple apparaat als hij te warm word.
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: TomTom sucks...



Bericht door MrGPS »

Marco Polo schreef:Zal voor Samsung niet veel anders zijn
Klopt. Had mijn Samsung S6 afgelopen zomer op de camping in de zon op een tafeltje liggen, bij een luchttemp van zo'n 30 graden. Het toestel kwam met een melding in de zin van 'toestel raakt oververhit - niet kritisch toepassingen worden uitgeschakeld' oid. De HTC van m'n dochter schakelde in gelijke omstandigheden spontaan uit (en was pas na afkoelen weer in te schakelen).

Maar in die situaties heb je echt wel in de gaten dat de temperatuur een rol kan spelen: het apparaat is dan amper vast te houden, zo warm.

Maarr.. wellicht heel flauw: wat een veel vaker voorkomende oorzaak is van 'op zwart' gaan is dat de accu gewoon leeg is. Je hebt dan wel de 12V stekker ingeplugd, maar die plug zit in veel auto's vrij los en kan door een bobbel in de weg als spontaan uitschakelen. Met als gevolgd dat je denkt externe voeding te hebben, maar ondertussen je accu leegloopt. En inderdaad: dan gaat ie op zwart en is vervolgens niet meer in te schakelen.

Hoe basaal ook: zou adviseren daar zeker op te letten.

Qua kwaliteit in algemene zin denk ik dat de actuele TomTom een erg goed apparaat is. Heb hier zelf op dit moment een go5100, 5200 en een via52, alsook de Go app op de samsung; en rij daar afwisselend mee. Ben er erg content mee; waarbij de 5200 het soepelst en snelst functioneert maar de go app er amper voor onder doet.

POI-weergave blijft een aandachtspunt bij TT. Er is afgelopen week een FW update uitgekomen waarbij aanvankelijk in de planning was ook de handling van POI's te verbeteren. Helaas bleek te oplossing nog niet goed genoeg voor release en zal die aanpassing pas bij een volgende update uitkomen. Maar ik verwacht dat die er ruim voor de zomer zal zijn..
Plaats reactie