TomTom sucks...

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
gerard1111
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 30 apr 2010, 10:57
Locatie: groningen

TomTom sucks...



Bericht door gerard1111 »

ik zal niet zeggen dat vroeger alles beter was maar er wordt een hoop bagger gemaakt tegenwoordig

Jan 2016 een tomtom start 20 gekocht
Volgens de verkoper konden er poi's op gezet worden , thuis aangekomen geprobeerd die erop te krijgen en dat lukte niet
Teruggebracht en geruild voor een start 50
1,5 uur duurde het weer voor de nieuwste kaart erop staat
Poi's toevoegen wil wel maar het icoontje wil niet, dan moet je weer een duurdere versie kopen
Dan maar zonder icoontje voor de poi's op vakantie

Op de terugreis ging het beeld op zwart en probeerde de tomtom een paar x op te starten zonder resultaat
Retour gebracht naar de winkel
Opgestuurd naar tomtom
retour ontvangen met de boodschap dat die gerepareerd was

In aug weer met de camper op pad en tijdens de reis weer op zwart
weer retour gebracht en weer opgestuurd

Weer terug gekregen met de boodschap dat ik een nieuwe had gekregen van tomtom (zal de hardware zijn want de kast was hetzelfde gebleven)
Afijn weer proef draaien met een nieuw probleem
de touch toetsen aan de linkerzijde werken niet goed, hij pakt steeds de letter ernaast die je indrukt
Dus weer retour naar de winkel
Weer opgestuurd en na een dikke week weer de tomtom terug met de boodschap, u heeft een nieuwe gekregen van tomtom

Thuis de kaarten erop gezet, de poi's etc en eerst maar aan de kant gelegd
Voor de vakantie zal ik hem meenemen in de auto om goed te testen en hopelijk heb ik nu 1 die het wel doet
De aardige dame aan de retourbalie vertelde nog wel dat de eerste x er totaal geen reparatie was geweest (zo stond in de computer) want tomtom had het probleem niet gevonden

Wat ik nu al wel weet is dat ik geen nieuwe tomtom na deze koop
Of de anderen beter zijn weet ik niet maar de tomtom is niet meer wat het geweest is
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Tomtom sucks



Bericht door Toon »

wij hebben 5 Tom Tom'in gebruik
een start 60 in de camper live time updates
een oude 740 in de auto
3 rider's 2 voor op de motor van mij en onze dochter
een 6e is onderweg een rider5 livetime updates
de problemen die jij aangeeft zijn bij ons totaal onbekend
en met 5 stuks in gebruik en al zeker 15 jaar Tom Tom gebruiker mag ik denk ik toch wel stellen dat het best goeie apparaten zijn
wat jou eerste foutmelding betreft is geen fout van TomTom maar van de onkundige verkoper
met zulke ervaring zou ik daar al niet meer terug zijn gegaan
bij de tweede kan het best zijn dat je waarschijnlijk de verkeerde gegevens invult om het icoontje er bij te krijgen is geen fout van TomTom
waar veel apparaten ook niet tegen kunnen is een lege accu
als dat te lang is kan het zomaar zijn dat het geheugen leeg loopt
je koopt zo'n ding toch om het te gebruiken toch
wat ook veel mensen fout doen is eerst honderde km rijden en dan pas voor de laatste km de TomTom aanzetten
zet dat ding toch gewoon aan zodra je vertrekt zonder route erin is geen probleem
maar de GPS loopt wel mee
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Meine
Berichten: 4668
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Tomtom sucks



Bericht door Meine »

Ik gebruik mijn Garmin Zumo 350 zo'n 250 dagen per jaar op de motor, de auto, de camper en de touringcar. Misschien je geluk eens in die hoek proberen, het blijft wel heel in ieder geval.
gerard1111
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 30 apr 2010, 10:57
Locatie: groningen

Re: Tomtom sucks



Bericht door gerard1111 »

Bij de start 50 kun je geen icoontje toevoegen, zoek het maar op

De oude die ik had was prima, maar na 3 jaar wou ik er een kaartupdate op en heb toen besloten een nieuwe te kopen met gratis kaartupdate
er zullen best goede tomtom's tussen zitten
Die ik heb was een miskleun

In Nederland heb ik de tomtom niet nodig, ik gooi hem iedere 6 weken aan de oplader en voor de rest gebruik ik wel mijn iPhone
in de vakantie vind ik het handig om camperplaatsen of campings te zoeken
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7515
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: TomTom sucks...



Bericht door eef van baal »

waarom moet er een icoon op staan?
als ik het rijden bijna zat ben, geeft mijn vrouw in dat ik naar een camperplaats wil, en tom brengt ons naar de plek van onze keuze.
en geef je aan dat die op de route moet liggen gaat hij ook niet echt om rijden.

tom tom 950 live.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: TomTom sucks...



Bericht door Trebor953 »

Ik had een Tomtom One V2, nooit problemen mee gehad heb hem aan mijn zoon gegeven en die gebruikt hem nog steeds zonder problemen.
Ik wilde zelf graag route informatie en heb toen een Go Live 1005 gekocht die ik al jaren naar tevredenheid gebruik, ik herken me helemaal niet in de problemen.
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: TomTom sucks...



Bericht door Marco Polo »

Ik wel.
Echtgenote heeft een start 40 en als ik dat ding meebeleef dan ben ik blij dat de live 1005 nog steeds tot leven te wekken is.
Maar die zat bij aankoop, wat prijs betreft, toch ook alweer een paar klasse hoger dan deze instap modelletjes.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: TomTom sucks...



Bericht door Don Esteban »

Ik begrijp uit deze draad dat een TomTom Start een instapmodel is? Mijn Go live 1005 (nieuw 295,-) doet het al een paar jaar uitstekend maar ik kocht een refurbished model voor 139,-. Oftewel een gerepareerd model maar z.g.a.n. en met garantie. De Go Live 1005 biedt de optie voor een mini sd card en daar staat bij mij de Europa versie op. In het intern geheugen zit de Caravan & Camperversie. Via Instellingen zijn de twee omschakelbaar. Europa voor in de auto en de CC versie voor de camper. Misschien een idee voor iemand die een uitgebreidere TomTom wilt maar minder wilt betalen?
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51044
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: TomTom sucks...



Bericht door Kroppie »

ik heb al 14 jaar een vdo dayton en nog steeds perfect.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
rbouwman
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 20:46
Locatie: Leusden

Re: TomTom sucks...



Bericht door rbouwman »

Ik heb tomtom go mobile op mijn tablet en op mijn mobiel en alles werkt voor een laag bedrag per jaar en alle kaarten beschikbaar. Ik weet niet of je een tablet heb?
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: TomTom sucks...



Bericht door johan1950 »

@Gerard1111

Ik denk dat je gewoon pech hebt.
Een naam zegt niets meer. En garantie is bij de gemiddelde Chinees beter geregeld als bij de gerenommeerde merken.
Mijn Garmin Nuvi 2545 viel tijdens het navigeren regelmatig uit en is in de garantie periode vier keer vervangen. Het vervangen koste wel iedere keer 6 -8 weken en verzendkosten.
Toen de 4e Nuvi ook weer problemen had was de garantie voorbij en werd een reparatie geschat op € 75 - € 100.
Ik had de Nuvi ondertussen al lang vervangen voor een 5"Chinees met IGO zodat de Nuvi werkloos blijft.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9027
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: TomTom sucks...



Bericht door gjvonk »

rbouwman schreef:Ik heb tomtom go mobile op mijn tablet en op mijn mobiel en alles werkt voor een laag bedrag per jaar en alle kaarten beschikbaar. Ik weet niet of je een tablet heb?
Off topic: welke tablet en heb je die aan je dashboard?
Buscamper fan
Gebruikersavatar
rbouwman
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 20:46
Locatie: Leusden

Re: TomTom sucks...



Bericht door rbouwman »

Samsung sm-t800 ik heb net een nieuwe houder gekocht een ram mount x grip, beetje prijzig. Voordeel hiervan is dat deze merk onafhankelijk is.
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: TomTom sucks...



Bericht door Sun »

Een Tomtom gaat op zwart wanneer deze door de zoninstraling te heet wordt op het dashboard.

Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Plaats reactie