Igo campernavigatie met Campercontact

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
jootje68
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 23:52
Locatie: stalland (in zeeland)

Igo campernavigatie met Campercontact



Bericht door jootje68 »

wij hebben deze pas aangeschaft en ik heb via naviextras de toolbox geinstaleerd
om in de toekomst het systeem te updaten
maar zodra ik het systeem via mijn pc aansluit zegt de toolbox dat er niks is aangesloten
wie weet raad

https://www.dekievitelectronics.nl/a-43 ... rijcamera/ om deze gaat het
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24432
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: igo camper navigatie met campercontact



Bericht door javanes »

Ga er maar voorzichtig vanuit dat op deze navigatie illegale IGO software staat.
Update gaat dan niet werken.
De nieuwste kaarten moet dan op het Internet gaan zoeken en downloaden.
Worden ook wel via Marktplaats aangeboden.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: igo camper navigatie met campercontact



Bericht door de toren »

Even zoeken naar drivers zou het probleem kunnen verhelpen . Driver downloaden installeren opnieuw pc opstarten en hij zou hem moeten zien .
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9028
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: igo camper navigatie met campercontact



Bericht door gjvonk »

heb je op de website van de producent van het product de nieuwste software gedownload voor je laptop? Bij TT werkt het ook niet meer als ik niet de nieuwste versie van de TT software installeer op de laptop.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24432
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: igo camper navigatie met campercontact



Bericht door javanes »

Wat heeft de software van TomTom te maken met de navigatie software van IGO?

Deze navigatie komt meestal uit China met illegale software en wordt hier in Nederland voor en stevige prijs (2x zoduur) verkocht. :bang:
En de laatste versie van Contentmanager zal ook geen oplossing bieden om je kaarten te kunnen updaten.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9028
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: igo camper navigatie met campercontact



Bericht door gjvonk »

Het gaat om het principe dat je om kaart updates te downloaden, je ook vaak de nieuwste versie van de beheer software moet hebben. Ik noem TT als voorbeeld... Ik verwacht dat ieder navi systeem die adverteert met 'updates verkrijgbaar' wel een of ander beheer programma nodig heeft, vandaar mijn voorbeeld. Als dat voor dit systeem niet hoeft, prima.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24432
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: igo camper navigatie met campercontact



Bericht door javanes »

Dat moet voor een legale navigatie met IGO software ook.
Daarvoor heb je Contentmanger van Naviextras nodig. Maar met een illegale versie van IGO gaat dat dus niet werken.
Meestal wordt de SD kaart/navigatie zelfs niet eens herkend.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
jootje68
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 23:52
Locatie: stalland (in zeeland)

Re: igo camper navigatie met campercontact



Bericht door jootje68 »

ik kan nieuwe kaarten kopen bij de zaak waar ik het systeem gekocht heb deze krijg ik op een sd kaart
maar ik dacht dat je de software ook bij kon werken via de pc
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5960
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Igo campernavigatie met Campercontact



Bericht door TestCase »

Tablet draait op WIN CE 6.0 da's al een oud beestje als OS, maar goed het werkt. Onafhankelijk of je nu wel of niet die iGO kaarten kunt updaten moet je tablet eerst wel zichtbaar zijn wanneer je deze verbindt met je Windows PC, dan pas kun je evt. de kaarten updaten. WIN CE verbindingen werkte vroeger met Mobile Device Center maar dat wordt onder Windows 10 niet meer ondersteund. Die Naviextras tools ken ik niet maar zie op die site ook niet dat de "Mediatek", dat klaarblijkelijk de merknaam is van die navigatie, ondersteund wordt door naviextras. WIN CE updates komen er echt niet meer uit, besturingssysteem versie 6.0 is van 2006, en de nieuwe kaarten kun je gewoon op SD kopen zeg je, downloaden van nieuwe kaarten is ook niet gratis.

Ik heb hier iemand gevonden die aangeeft hoe de connectie met WIN CE/Windows Mobile bij hem lukte.

Ter verduidelijking, ik heb die navigatie niet en dus geen praktische ervaring met deze tablet wel met een ander type met Windows Mobile/CE, de HP iPAQ met Tomtom.
//Suc6
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
jootje68
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 23:52
Locatie: stalland (in zeeland)

Re: Igo campernavigatie met Campercontact



Bericht door jootje68 »

TestCase schreef:Tablet draait op WIN CE 6.0 da's al een oud beestje als OS, maar goed het werkt. Onafhankelijk of je nu wel of niet die iGO kaarten kunt updaten moet je tablet eerst wel zichtbaar zijn wanneer je deze verbindt met je Windows PC, dan pas kun je evt. de kaarten updaten. WIN CE verbindingen werkte vroeger met Mobile Device Center maar dat wordt onder Windows 10 niet meer ondersteund. Die Naviextras tools ken ik niet maar zie op die site ook niet dat de "Mediatek", dat klaarblijkelijk de merknaam is van die navigatie, ondersteund wordt door naviextras. WIN CE updates komen er echt niet meer uit, besturingssysteem versie 6.0 is van 2006, en de nieuwe kaarten kun je gewoon op SD kopen zeg je, downloaden van nieuwe kaarten is ook niet gratis.

Ik heb hier iemand gevonden die aangeeft hoe de connectie met WIN CE/Windows Mobile bij hem lukte.

Ter verduidelijking, ik heb die navigatie niet en dus geen praktische ervaring met deze tablet wel met een ander type met Windows Mobile/CE, de HP iPAQ met Tomtom.
//Suc6
bedankt maar als ik het lees wat je moet doen zo goed ben ik niet met de pc
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24432
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Igo campernavigatie met Campercontact



Bericht door javanes »

Zo moeilijk is het ook helemaal niet.
Het verhaal hierboven over een apparaat met Win CE6 wat verbinding maakt met een Windows PC is helemaal niet van toepassing.
Als je het navigatie apparaat verbindt met je PC wordt het SD kaartje als een extra drive herkend.

Je kunt dat ding alleen niet online via Naviextras updaten.
Het enige wat je kunt doen is af en toe een SD kaartje met de nieuwe kaarten aanschaffen via Marktplaats.
Of zelf via het Internet op zoek gaan naar nieuwe versies van kaarten en die zelf op je SD kaart zetten.
En dat laatste doen die aanbieders van SD kaartjes met nieuwe kaarten ook.
Zelf illegaal binnen halen en daarna voor een bepaald bedrag aanbieden via b.v. Marktplaats.

En er is niets mis met IGO navigatie.
Ik gebruik IGO al vanaf het moment dat het in 2006 op de markt is gekomen.
Laatst gewijzigd door javanes op zo 05 feb 2017, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5960
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Igo campernavigatie met Campercontact



Bericht door TestCase »

javanes schreef:Zo moeilijk is het ook helemaal niet.
Het verhaal hierboven over een apparaat met Win CE6 wat verbinding moet maken met een Windows PC is helemal niet van toepassing.
Als je het navigatie apparaat verbindt met je PC wordt het SD kaartje als een extra drive herkend.
Op de link aangegeven door de TS staat toch echt dat die tablet WIN CE 6.0 draait. En bij WIN CE/Windows Mobile werkt het echt niet zoals je hierboven aangeeft.
De TS geeft een link naar een set, navigatie met camera, kijk je verder naar de navigatie dan ....
https://www.dekievitelectronics.nl/a-35 ... -systemen/
Of misschien heb je ook zo'n apparaat en kun je de TS precies uitleggen wat hij fout doet? Prima, geef maar aan wat ik dan fout gelezen heb, ik wordt graag gecorrigeerd en leer er dan weer iets bij.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
jootje68
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 23:52
Locatie: stalland (in zeeland)

Re: Igo campernavigatie met Campercontact



Bericht door jootje68 »

die nieuwe kaarten kan ik inderdaad bij de site kopen waar ik de navigatie heb gekocht
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24432
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Igo campernavigatie met Campercontact



Bericht door javanes »

TestCase schreef: Of misschien heb je ook zo'n apparaat en kun je de TS precies uitleggen wat hij fout doet? Prima, geef maar aan wat ik dan fout gelezen heb, ik wordt graag gecorrigeerd en leer er dan weer iets bij.
Laat ik nu toch ongeveer een zelfde soort navigatie hebben als de TS.
En ik weet niet of de TS iets fout doet. Het enige wat ik weet is dat er geen verbinding met de update server van Naviextras kan worden gemaakt als het aangesloten apparaat niet is voorzien van de officiële software.

En inderdaad dat draait op een apparaat met Windows CE6.
Maar als je de navigatie met een usb kabeltje verbindt wordt alleen die SD kaart door de PC herkend. De ingebakken besturingssoftware van Windows CE is dus nergens op de PC te zien.
Dat is ook helemaal niet nodig om de SD kaart bij te werken.

Als iemand zo nodig via de de PC bij de besturingssoftware van het navigatieapparaat wil komen dan moet dat inderdaad met een communicatie programma of via het apparaat zelf.

En het verhaal over communicatie van WinCE6 en een Windows PC dat ken ik.
De eerste versie van IGO stond bij mij op een PDA met Windows mobile. Om om die verbinding te laten maken moest er b.v. met ActiveSync verbinding worden gemaakt tussen PDA en PC.

Maar nu is het dus gewoon een kwestie van de Navigatie verbinden met een USB kabeltje om verbinding te krijgen met de SD kaart
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie