TomTom GO 6200

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10054
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: TomTom GO 6200



Bericht door Peter LMC »

Jij snapt het Bob :!:
Net als met bv banden.
Zet er maar Camper aan de zijkant op en we hebben speciale camperbanden.
En zo nog met veel meer producten. :-B
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31821
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom GO 6200



Bericht door Bob Diesel »

De navigatie blijft het zelfde
Anders verpakken kan wel
BV water en stof dicht voor motoren, of anders :roll:

En een band is een band
Zomer /winter maar het blijft een band :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: TomTom GO 6200



Bericht door Toon »

Peter LMC schreef:Jij snapt het Bob :!:
Net als met bv banden.
Zet er maar Camper aan de zijkant op en we hebben speciale camperbanden.
En zo nog met veel meer producten. :-B
zou het zo simpel zijn ????
zou jij een goedkope band waar camper op staat er onder willen hebben
denk je echt dat ze zo maar ergens camper op mogen zetten als het in praktijk niet geschikt is ervoor
volgens mij moeten ze toch echt wel aan de nodige specificaties voldoen
en dan kom je vanzelf bij een goeie duurdere band uit
maaaaar veel zeggen
wij rijden toch niet zo hard en wij zijn toch nooit aan het gewicht wat een goeie camperband moet hebben
en dan komen er van die bras banden onder
en na een paar duizend km als ze per ongelijk toch is wat zwaarder zijn en per ongeluk wel wat harder gaan klapt de band er onder uit
en dan is het plotseling dat het slechte banden zijn
nee de banden zijn dan niet slecht
de keuze was verkeerd die laatste paar centen gaven ze liever uit aan een keer uit eten
nou ik sla liever een keer eten over en wel de goeie duurdere banden eronder en ja daar staat dan camper op
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31821
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom GO 6200



Bericht door Bob Diesel »

Maar er hoeft op een band toch geen CAMPER te staan om het een goede band te laten zijn

Een camper staat op een ,banden, en die moeten goed zijn :!:
niet wat er op staat ,

net als dat een navigatie programma op een goed-koop systeem
je net zo goed op je bestemming brengt als een TT6200
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
kick
Berichten: 794
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 12:19
Locatie: N H

Re: TomTom GO 6200



Bericht door kick »

Waar ging het ook alweer over????? tjonge tjonge de theeleuten zijn weer aan het woord :cry:
Doe wat je moet doen maar doe ook iets voor een ander.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: TomTom GO 6200



Bericht door JoopBrekken »

Zo zo, jij verbeeld je nogal wat.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31821
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom GO 6200



Bericht door Bob Diesel »

kick schreef:Waar ging het ook alweer over????? tjonge tjonge de theeleuten zijn weer aan het woord :cry:
Beter een theeleut als een azijnzeikert
In het algemeen :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Arie55
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: TomTom GO 6200



Bericht door Arie55 »

Ik heb een Go 610 en er is zat op- en aan te merken. Ik kwam van een PDA en daarna een Garmin. Vinde het apparaat slechter werken dan de PDA versie. Er zijn nu teveel mitsen en maren.

Het sd kaartje kan gebruikt worden, echter als de hoofdkaart daarop geinstalleerd wordt, werkt de navigatie niet soepel meer. Traag als dikke stroop. Hoofdkaart op het interne geheugen, zonder de 3D gebouwen erbij. Dan past Europa in zijn geheel erop. Waarom de makers van het apparaat zo weinig geheugen mee hebben gegeven, is mij duister. Geheugen kost toch geen vermogen?

Inlezen van eigen gemaakte routes (*.gpx bestanden) dienen 1 voor 1 geselecteerd te worden als je meerdere routes hebt. Dat er een internet site voor nodig is, kan ik niet volgen. Daar snap ik helemaal niks van! Dat er EN op de site EN de TT ingelogd moet zijn om data overdracht plaats te doen vinden, vind ik ook al merkwaardig.

Al gezegd, poi plaatjes komen niet mee, niet zichtbaar.

Accu in notime leeg als je het type 610 hebt, die de telefoon gebruikt voor traffic info. Het apparaat blijft naar de telefoon zoeken. Uitzetten van bluetooth is lastig. Weet nog steeds niet wat ik gedaan heb om dat te bewerkstelligen. Aanzetten gaat een stuk makkelijker.

De Routeplanning instelling om de milieuvriendelijkste route op de TT te zetten, blijkt tot nog toe een goede keuze. Verder vermijd ik tolwegen, carpoolstroken en onverharde wegen.

Maar als je onderweg bent, doet het apparaat het goed. Precies hetzelfde als de PDA versie.

De gebruiksaanwijzing is een aanfluiting. Als je die moet gebruiken om wat voor reden dan ook, wil je toch geinformeerd worden. En niet een: kijk mij nou allerlij tierelantijntjes hebben. Dat ik hier op het forum erachter moet komen dat de plek waar je bent, de coordinaten ervan, dan in het zoekscherm worden gegeven, is opmerkelijk.

Maar ja, zo heeft elk apparaat wel wat


Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: TomTom GO 6200



Bericht door robbreedveld »

Met belangstelling volgde ik dit topic TT 6200.
Waarom , heb ook plannen voor aanschaf.
Maar het theekransje verpest het weer.
Jammer.

Rob
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: TomTom GO 6200



Bericht door hathi »

Nou Rob,dat is ook weer overdreven,wat je moet weten,kun je er zo uitpikken,ik in ieder geval wel,( kick/gps) en ik loop met dezelfde koopplannen.,ik vind het erger,dat de vraag gaat over de 6200,en er meteen overgeschakeld word op de 6100,dat vergelijk is appels met peren,..maar niet van die banden,dat klopt immers,en geeft een indruk,hoe de mensen misleid worden door reclame etc.en nu weet iedereen,hoe er gemogeld word door die reclame mensen (net als in de politiek)
Hans
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: TomTom GO 6200



Bericht door MrGPS »

Arie55 schreef: Dat er een internet site voor nodig is, kan ik niet volgen. Daar snap ik helemaal niks van! Dat er EN op de site EN de TT ingelogd moet zijn om data overdracht plaats te doen vinden, vind ik ook al merkwaardig.
Hier zit inderdaad wel een opmerkelijk verschil met de TomTom Rider: als je de rider koppelt aan de pc kun je kiezen voor 'routes laden' en wordt er via verkenner een partitie zichtbaar waar je je gpx-bestanden in kunt plaatsen. Bij de Go heb ik deze mogelijkheid nog niet gezien. Wat vermoedelijk wel werkt is gpx-files op een SD zetten. Ik zal dat eens testen.

Maarrr: zelf laad ik de routes tegenwoordig 99% van de tijd via de cloud. Werkt perfect. Maar inderdaad: daartoe heb je dan wel internetverbinding nodig.
Dat je daartoe zowel op de site als met het toestel ingelogd moet zijn is imho helemaal niet merkwaardig. Zowel de site als het toestel moeten immers weten 'waarmee gepraat moet worden'. Vind het in de praktijk ook geen probleem: het toestel logt automatisch in; en dat je even op de site moet inloggen.. soit.. Of zie ik iets over het hoofd?
Arie55 schreef:Al gezegd, poi plaatjes komen niet mee, niet zichtbaar.
Ik weet dat daaraan gewerkt wordt. Was aanvankelijk de bedoeling dat het met de update van afgelopen week al veranderd was, maar het werkte nog niet goed genoeg. Ik verwacht bij de volgende firmwareupdate belangrijke verbetering op vlak van POI's.
Arie55 schreef:Het apparaat blijft naar de telefoon zoeken.


Dan kan hij 'm kennelijk niet vinden... Wat nog wel eens wil helpen is de tomtom even helemaal resetten en de pairing met het telefoon opnieuw uitvoeren.
Wat ik ook wel eens zie is dat je alsmaar, om de zoveel seconden, de melding ziet 'telefoon verbonden'. Dat komt dan niet door je TT maar doordat de telefoon kennelijk wisselend de verbinding opbouwt met een ander device. Ik heb dat zelf gehad met de autoradio met BT. Uitermate irritant. Ook hier: nadat ik eerst alle pairings vanuit de telefoon verwijderd had en opnieuw uitgevoerd was het probleem opgelost.
Arie55 schreef:De gebruiksaanwijzing is een aanfluiting.
Ach.. aanfluiting. Vooral 'beknopt'. Maar, mee eens: er zijn meer mogelijkheden dan omschreven. Zeker als je ook nog eens gaat kijken naar de routesoftware. Vooral met oog op dat laatste heb ik daarom een videocursus ontwikkeld (te vinden op https://www.mrgps.nl/gps/toeren-met-je-tomtom/) waarmee er voor veel mensen, vooral in recreatief gebruik, een wereld opengaat.
Ik zal die cursus gaandeweg aanvullen met nieuwe elementen. Zoiets als wat je noemt qua 'eigen coördinaat' is een mooi voorbeeld van zo'n aanvulling.
Arie55 schreef:Maar ja, zo heeft elk apparaat wel wat
Zo is het ook ;)
Arie55
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: TomTom GO 6200



Bericht door Arie55 »

Data overdracht: als de TT niet aan de pc is gekoppelt, kan je wel alle gpx bestanden gereed zetten. Maar je zal nog steeds ze 1 voor 1 moeten selecteren. Als de TT gekoppelt wordt/is gaan (dacht ik) de bestanden over.

POI plaatjes: die informatie had ik in het verleden van jou meegekregen. En het stond me ergens bij dat je dat zeker een half jaar geleden zoiets schreef. Kan langer geleden zijn.

TT blijft telefoon zoeken: Zo bedoelde ik het niet. Mijn gemopper kwam hier vandaan: ohw ja, dat zit er ook op. Laat ik eens kijken hoe ik dat aan de gang krijg. Aan de TT kant ging dat makkelijk zat, aan de telefoon kant wat minder. Want ik heb daar geen mobiel internet op. Dus liet ik het maar hierbij. Achteraf bezien had ik beter de 610 moeten aanschaffen. Dagen erna zag ik dat de TT maar met zijn blauwe tandje bezig was. Weer later merkte ik dat de accu leeg was, net op het moment dat ik ermee bezig wilde gaan EN ook nog aan de pc hing. Het beeld werd gewoon prompt zwart. Dus bedacht ik, laat ik dan die zoeksessies van de TT eens uitzetten. En dat ging niet zo makkelijk. Misschien dat de usb poort van de pc niet voldoende leverd om EN op te laden en gebruikt te kunnen worden achter de pc.
Dat op de site en de TT ingelogd moet worden vind ik nu juist WEL merkwaardig. IK 'praat' in directe zin tegen de TT met de pc. En daar is echt helemaal geen internet verbinding voor nodig. Ik vind het de grooste kul dat dit verzonnen is. En ja, ik ben erg argwanend dat ze mee willen kijken. Gaat ze geen ... aan! Heb serieus afgevraagd of het gratis navigatie programma geen voorgebakken routes lustte. Anders had de TT echt te koop gestaan.

Gebruiksaanwijzing: Het woord beknopt is inderdaad beter gekozen dan aanfluiting. Echter blijf ik wel met met de vraag zitten hoe iets WEL iets voor elkaar gekregen kan worden. Daar is toch zo'n handleiding voor.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: TomTom GO 6200



Bericht door Trebor953 »

Dat je via een internet verbinding moet communiceren met de Tomtom lijkt merkwaardig maar is volgens Tomtom de enige manier om allerlei illegale software buiten de deur te houden en dat lijkt te werken
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: TomTom GO 6200



Bericht door MrGPS »

Arie55 schreef: IK 'praat' in directe zin tegen de TT met de pc. En daar is echt helemaal geen internet verbinding voor nodig. Ik vind het de grooste kul dat dit verzonnen is.
Ben ik niet met je eens. Het is anno 2017 vrij normaal dat men uitgaat van een 'connected device'.

De reden dat het voor jou als 'kul' voelt is vooral dat je zelf geen data op je telefoon hebt en de door TT gekozen methode daarom voor jou niet logisch lijkt. Eenvoudig oplosbaar door toch even in te loggen.

Het gros van de gebruikers heeft wel die mogelijkheid tot data, en met het verdwijnen van roaming zal dat alleen maar toenemen. Nog niet eens zozeer voor het laden van routes, maar vooral voor de verkeerinfo.

Neem het 'connected device' als uitgangspunt en zie dat die 'kul' ook een geweldig voordeel biedt: je kunt gewoon op elk device, of dat nu pc of tablet is, apple of windows je route plannen. Je TomTom hoeft niet eens in de buurt te zijn of aan te staan. Zodra je, voor mijn part een dag later, je tomtom inschakelt en verbinding laat maken staan de routes, poi's etc er automatisch in. Ik vind het echt geweldig goed werken...

Maar misschien begrijp ik je opmerking cq werkwijze niet goed (zoals het één voor één selecteren...). Het verhaal van de BT is me in ieder geval niet duidelijk (sorry).
Plaats reactie