Problemen met geocaching op Android

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Problemen met geocaching op Android



Bericht door Charles Franconi »

Hallo.
Ik heb 2x Motorola Moto 3g en 4g.
Beide geven problemen met c-geo. Vaak lopen ze vast en geven de veranderende positie niet door.
Locatie is ingesteld op hoge nauwkeurigheid, internet staat aan.
GPStest geeft bijna onmiddellijke 3D fix, dus Neem ik aan dat de GPS werkt.

Ik wel nog maps.me er op staan. Bij maps.me staat er om de blauwe locatie pijll vaak een grijze cirkel of de locatie pijl is grijs van kleur.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Hetzelfde heb ik overigens met een splinternieuwe Medion tablet. Ook vaak van het padje af met map.me.

Zou het kunnen conflicteren als je meerdere programma's er op hebt staan met GPS gebruik? Ik gebruik ze niet tegelijk.

Groeten Charles
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5960
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Problemen met geocaching op Android



Bericht door TestCase »

Charles Franconi schreef: Zou het kunnen conflicteren als je meerdere programma's er op hebt staan met GPS gebruik? Ik gebruik ze niet tegelijk.
Charles, wanneer GPS apps de android "locationlistener" gebruiken kunnen ze allemaal de juiste locatie binnen krijgen, dus meerdere apps, zelfs actief, op dezelfde GPS in hetzelfde toestel is geen probleem.
Dus wanneer c-geo de juiste locatie niet binnenkrijgt en daarna maps.me ook niet, tja iets met c-geo denk ik dan of de GPS. http://www.cgeo.org/faq.html#no-location

Nou is het ook zo dat onder bomen met bladeren, in een diepe kuil, tussen huizen etc. de GPS van mobieltjes niet altijd even goed werkt. Voor een goede optimale fix heb je toch 5 tot 8 satellieten nodig.
//Suc6
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Problemen met geocaching op Android



Bericht door Frank »

probeer de app van geocaching eens?
benieuwd of je daar ook problemen mee hebt
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Problemen met geocaching op Android



Bericht door Charles Franconi »

Frank schreef:probeer de app van geocaching eens?
benieuwd of je daar ook problemen mee hebt
Bedoel je c- geo? Die geeft ook problemen.

Charles
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Problemen met geocaching op Android



Bericht door Kubo »

Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Problemen met geocaching op Android



Bericht door Charles Franconi »

Kubo schreef:Deze bedoelt Frank

https://www.geocaching.com/play/mobile
Ook deze werkt niet goed.

Als ik dus buiten sta in het vrije veld en ongeacht of ik onder" locatie" alleen GPS kies of grote nauwkeurigheid:

Vaak toont GPS een plaats waar ik een week geleden was, zowel Google map, maps.me, de bovengenoemde en c-geo.
En dit op alle 4 Androids. Wordt er een beetje moedeloos van.

En wat doet m'n stokoude Ipad2 (met helaas te weinig geheugen). Nou, die geeft gewoon de locatie prima aan, zowel op maps.me, geocaching.com, Google earth, en kaarten op de Ipad.

Maar ik heb de Androids gekocht, ook om de GPS mogelijkheden te kunnen gebruiken en dat is tot nu toe SHIT.
Doe ik met die Androids iets verkeerd?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen want om met een grote tablet op de fiets/scooter rond te rijden om te cachen/navigeren lijkt me niet de bedoeling.

Groeten Charles
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Problemen met geocaching op Android



Bericht door henk en lila »

Charles, het lijkt een open deur maar ook mijn oudere MotoG is wel eens helemaal blind voor satellieten (maar dan in alle programma's). Een keer opnieuw opstarten doet dan wonderen.
Het ontstond volgens mij na één of andere Google Play Services update.
En het leek ook verband te houden met wel of niet data verbinding.
Terwijl ik altijd offline wil navigeren en cachen.

Als je al eerder herstart hebt, probeer dan eens op één van de Androids om de App "Google Play Services" uit te schakelen (dan zullen de updates daarvan verwijderd worden en zal de fabrieks versie VAN DIE APP geïnstalleerd worden).
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8840
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Problemen met geocaching op Android



Bericht door kampo »

Charles Franconi schreef:...Zou het kunnen conflicteren als je meerdere programma's er op hebt staan met GPS gebruik? Ik gebruik ze niet tegelijk.

Groeten Charles
Zo heb ik al eens een confict gehad tussen het Sim kaartje van operator Vodafone IS en de GPS locatie.
Sim kaartje eruit, heropstarten en de locatie van de tablet werkte terug.
Daarna liep hij weer vast, iedere keer als ik het sim kaartje terug probeerde gebruiken.
Met andere operatoren in andere landen had ik dat probleem niet
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Problemen met geocaching op Android



Bericht door Charles Franconi »

In mijn Motorola met KPN kaartje geen verschil.
In mijn vrouw haar Motorola met Vodafone lijkt het te helpen als ik de simkaart uitschakelen of eruit haal.
Mijn Samsung Tab 4 heeft geen simkaart en werkt nog het minst beroerd.
Mijn Medion 10.1 van 2 maanden uit heeft denk ik een niet goed werkende GPS want hij krijgt nauwelijks fix en werkt dus niet.

Wat ik helemaal niet begrijp is dat meerdere apparaten volledig andere plaatsen geven dan was ik Ben, bv centrum Parijs, een plek hier 10 km vandaan of 150 meter hier vandaan. Ik heb nu alles getest in de buitenlucht (met GPS test 12 satellieten en accuratesse 4 meter.
Wat er dus binnenkomt is prima, maar de vertaling in meerdere programma's met GPS is dus pruts.



En zoals al gezegd m'n IPAD 2 met te weinig geheugen voor downloaden van voldoende kaarten werkt perfect.

Groeten Charles
Plaats reactie