Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Beste camperaars,

Ik wil in Schotland een simkaart voor mijn tablet kopen, is deze simkaart zonder extra kosten ook in Engeland werkzaam?

Dank voor uw reactie
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland=



Bericht door blizard »

Natuurlijk
Stel je niet zoveel voor van de dekking, alleen rond de de steden en snelwegen heb je bereik.
Wij gebruikten 3 besteld via ebay, scheelt weer een bezoekje aan de winkel. Op de 3 site kan je nl alleen met UK geregistreerde creditcards bestellen en betalen, topups trouwens ook, maar in de Tesco's kan je codes kopen die je weer op je account invoert.
http://www.ebay.co.uk/itm/3G-4G-Three-M ... SwQNRXMHHh
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Bedankt voor je reactie blizard, Ik ga er eentje bestellen.

Groet en veel camperplezier dit jaar
Ab
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door blizard »

Jullie ook. :-B
O, Three was een van de eerste die in veel EU landen geen roaming heeft.
Je kan het kaartje dus voor meer landen gebruiken http://www.three.co.uk/Support/Roaming_ ... countries1
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Ik had net gelezen dat de simkaart in nog veel meer landen te gebruiken is. Toppie dus.
Wij gaan in het najaar ook nog naar Marokko. Daar is de kaart niet geldig maar wel in de doorreislanden richting Marokko.
Moet je overigens na invoeren simkaart nog bepaalde gegevens in je tablet invoeren of werkt internet gelijk?
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door blizard »

Hier staat alles http://support.three.co.uk/SRVS/CGI-BIN ... =obj(3586)

Vraagje, hebben jullie geen oude smartphone liggen, dan kan je middels tethering of mobiele hotspot met meerdere op dezelfde internetverbinding.
Of je schaft een Mifi aan
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Zoals in eerste instantie al aangegeven gebruik ik de simkaart uitsluitend in mijn tablet.
Een smartphone is dus niet aan de orde.
Weet je of dit invloed heeft op de gekozen sim kaart en/of het invoeren van gegevens in mijn tablet?
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door Marius HRL »

Ik vrees dat de vraagsteller in een aantal van de voorgaande berichten (onbedoeld) op het verkeerde been wordt gezet.

1. Je mag die Three UK SIMkaartjes officieel niet gebruiken voor tethering / hotspotgebruik. Gebruik in een ouder type MiFi wordt niet opgemerkt.....

2. De regelingen voor gebruik in FaH-landen (buiten het UK) zijn drastisch aangescherpt. Als je de SIMkaart, gedurende 2 volle maanden binnen een periode van 12 maanden, uitsluitend benut in een FaH-land, kan gebruik buiten het UK (=roaming) worden geblokkeerd.

3. Eenmalig gebruik van voorgeladen SIMkaarten en/of een kaart na twee maandne gebruik tien maanden niet gebruiken, zijn de varianten waarmee je het verste komt.

Lees het hele verhaal hier: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=8450083

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door blizard »

1. Je mag die Three UK SIMkaartjes officieel niet gebruiken voor tethering / hotspotgebruik. Gebruik in een ouder type MiFi wordt niet opgemerkt.....
Je haalt MiFi en thethering door elkaar, een MiFi is een router, hier zal de profider niks van merken
2. De regelingen voor gebruik in FaH-landen (buiten het UK) zijn drastisch aangescherpt. Als je de SIMkaart, gedurende 2 volle maanden binnen een periode van 12 maanden, uitsluitend benut in een FaH-land, kan gebruik buiten het UK (=roaming) worden geblokkeerd.
Ik bedoelde dat eventueel resterende overgeleven aantal Mb's niet verloren zijn, maar in EU opgerookt kunnen worden

3. Eenmalig gebruik van voorgeladen SIMkaarten en/of een kaart na twee maandne gebruik tien maanden niet gebruiken, zijn de varianten waarmee je het verste komt.
De voorwaarden zullen ook voor Three wel weer veranderen dit jaar.

Ik gebruik deze kaartjes al 4 jaar, eerst in een MiFi, en vanaf vorig jaar in een Pepwave router.
TS gaat de sim alleen in tablet gebruiken, dus zet ik em helemaal niet op het verkeerde been, ik wilde hem alleen wijzen op de verdere mogelijkheden
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door Marius HRL »

Ik reageerde op jouw suggestie om de Three-UK_SIM te gebruiken in een smartphone of MiFi. Lees nog maar even wat je schreef.
Je constatering dat ik tethering en MiFi door elkaar haal, laat ik voor jouw rekening. Ik schreef al die Kennisbank-artikelen kennelijk in een vlaag van ombenul....

Providers hebben diverse mogelijkheden om te detecteren of een SIMkaart gebruikt wordt in een smartphone of MiFi. De meeste gebruikte is de detectie van de APN-keuze via Auto-APN of de tethering-instellingen van een smartphone en de identificatie van de hardware van de MiFi.

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door blizard »

Dus als het in de kennisbank staat is het per definitie waar?
Iedereen heeft recht op zijn eigen ongelijk
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door Marius HRL »

In die artikelen beschreef ik ook de detectie van tethering en MiFi-gebruik door providers. Oudere typen MiFi zijn niet te detecteren.

Inderdaad........ je hebt recht op je eigen ongelijk. Hierbij enige links over detectie tethering - MiFi-gebruik:

http://android.stackexchange.com/questi ... fi-hotspot

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... 5#p1415035

https://prutserblog.tweakblogs.net/blog ... ngblokkade

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Beste Blizard en Marius,

Allereerst beiden dank voor jullie meedenken,
Voor mij, als absolute leek op dit onderwerp, is het veelal aka kadabra.

Als ik het goed begrepen heb is gebruik van alleen internet geen probleem. Hooguit dat de hotspot die ik wel eens gebruik voor de tablet van mijn vrouw niet werkt. Maar dat doen we dan maar bij de Mac, de tourist info of bij een van de grote supermarkten die vaak ook gratis WIFI hebben. En wie weet doet de hotspot het wel. We laten ons verrassen.

Verder denk(lees hoop) ik dat registreren voor alleen internet niet nodig is. Vorig jaar heb ik een SIM kaart bij Vodafone in Schotland gekocht en deze deed het direct. Ik kon deze alleen niet (via internet) opwaarderen maar had op voorhand al een extra SIM kaart gekocht á 10 pond voor opnieuw 1 GB voor een periode van opnieuw 1 maand.

Ook heb ik de hoop dat de 12 GB SIM kaart die 12 maanden geldig is, en die ik gisteren al bij Ebay besteld heb, ook de rest van het jaar nog in FaH landen zal werken. Zo niet dan hebben we pech. Ook hier laten we ons maar verrassen.

Tenslotte zal er dit jaar denk ik nog heel veel op Telecom gebied veranderen, wie weet wordt het daarna nog veel gemakkelijker voor ons.

Nogmaals dank
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door blizard »

Hallo,

Je kan een account aanmaken https://www.three.co.uk/My3Account/Regi ... alregister
Hier voer je je nummer in, en dan kan je opwaarderen.
Dit doe je door bij een Tesco een voucher te kopen. Daar staat een nummer op, en die vul je op het Three account in
Plaats reactie