Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door Marius HRL »

Die FaH-regeling is enigszins complex! Tijdens het verblijf in Schotland speelt het niet. Zo'n voorgeladen SIMkaart werkt direct; ook zonder registratie. Omdat er geen extra tegoed op staat, kun je er niet mee SMS-en.

Als die dataSIMkaart in een kalendermaand, dat je het ding benut in een FaH-land, ook in een niet_FaH-land (bijv. UK) gebruikt wordt, telt die maand niet mee voor die twee-maanden-FaH-beperking

De regel: "If you roam exclusively in a Feel At Home destination for any 2 complete months in a rolling 12 month period, we may suspend international roaming on your account, which means you'll no longer be able to use your device or
allowances abroad. We'd let you know if this were likely to happen first. If you spend a full month abroad but
some of that time is spent in a destination that isn't included in Feel At Home, this restriction won't apply. "

In dezelfde maand dat je de data-SIMkaart benut in een FaH-land, (vooraf of achteraf) opsturen naar een kennis in de UK en daar even laten benutten, volstaat als middel om dat FaH-gebruik te 'neutraliseren'.

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door Marius HRL »

De onderstaande registratieroute biedt je o.a. ook de mogelijkheid je verbruik te monitoren.
Opwaarderen zonder registratie kan ook via deze webpagina: https://www.three.co.uk/Web_top_up

Groeten,
Marius HRL
blizard schreef: Je kan een account aanmaken https://www.three.co.uk/My3Account/Regi ... alregister
Hier voer je je nummer in, en dan kan je opwaarderen.
Dit doe je door bij een Tesco een voucher te kopen. Daar staat een nummer op, en die vul je op het Three account in
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Beste forum lezers,

Nav mijn vraag eerder dit jaar op dit forum heb ik via I-Bay een Three SIM kaart voor mijn tablet gekocht van 12 GB en 1 jaar geldig. In mei en juni 2017 ben ik in Schotland geweest en het bereik was zoals anderen al aangeven niet overal optimaal, maar er viel mee te werken.

Na juni ben ik niet meer in Schotland geweest maar de SIM kaart bleef optimaal werken in Nederland, België, Frankrijk en Spanje, landen die ik in het najaar bezocht heb. De opmerking van Blizard “De regelingen voor gebruik in FaH-landen (buiten het UK) zijn drastisch aangescherpt. Als je de SIMkaart, gedurende 2 volle maanden binnen een periode van 12 maanden, uitsluitend benut in een FaH-land, kan gebruik buiten het UK (=roaming) worden geblokkeerd” is dus ook intussen (mogelijk door de nieuwe regels?) niet meer aan de orde.

Ook heb ik in alle bezochte landen mijn tablet dagelijks zonder problemen als hotspot voor een andere tablet gebruikt, iets wat ook niet toegestaan zou zijn. Kortom, het zal duidelijk zijn dat ik zeer tevreden was over mijn Three SIM kaart. Dank allen voor de tips en meedenken.

Ik ben nu ook al aan het zoeken naar opwaarderen voor 2018 maar lees oa dat je op de three site alleen met UK geregistreerde creditcards kan bestellen en registreren(wat ik niet gedaan heb).
Tevens zijn de kosten voor opnieuw 12 GB en 1 jaar geldig 40 pond!!!

Op de I-Bay site zijn de kosten nu 35 pond en heb je niets te maken met registratie in het UK . Ook is het nu al zeker dat ik in 2018 het UK niet zal bezoeken!!

M.a.w: Volgens mij kan ik uitsluitend “ via I-Bay een nieuwe Three SIM kaart kopen die ook in een aantal EU landen te gebruiken is.

Klopt mijn redenatie of zie ik iets over het hoofd?

Dank voor het reageren , fijne feestdagen toegewenst en een in alle opzichten heel mooi 2018.

Ab Greijn
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door blizard »

Er is een link die Aloys ooit eens gaf, maar daar zijn kosten mee verbonden, http://www.rechargemysim.de/
Maar die schijnt er mee opgehouden te zijn
Ik kan onze dochter in London vragen een topup voucher bij Tesco oid voor je te kopen, zodat je em kan opwaarderen.
In je my3 profiel kan je de code dan opvoeren
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Simkaart voor tablet bruikbaar in Schotland en Engeland?



Bericht door jielus »

Een heerlijke discussie! Met onze KPN sim met onbeperkt voor € 7,50 hebben wij prima ervaringen, ook in Schotland en de UK! Nu voor € 10,- kun je ook gebeld worden en zelf bellen (in noodgevallen).
Waarom moeilijk doen wanneer het gemakkelijk kan?

En ja, de snelheid was goed genoeg om dagelijks mijn blog bij te werken.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Plaats reactie