Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJslnd

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.

Heb je ook T-Mobile Go Unlimited EU?

ja, ik heb het inmiddels ook genomen
11
10%
ja, maar wij hebben een lichtere variant
6
6%
nee, maar we denken er wel over
40
37%
nee, voor ons niet nodig/te veel/te duur
32
30%
nee, wij internetten niet via de telefoon, alleen WiFi
16
15%
nee, wij gebruiken geen internet op vakantie
3
3%
 
Totaal aantal stemmen: 108

Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Aloys »

bently schreef:Voor die 60 dagen betaal je wel 84 per jaar extra voor.
Daarvan ben ik mij wel bewust, het kost mij (zakelijk) € 420 per jaar. Daarvan krijg ik de BTW terug,
(€ 72,90) en de rest (347,10) zijn zakelijke (dus aftrekbare) kosten.

En ik ben nu voorgoed verlost van al het 'gedoe' met de Duitse Aldi- en Lidl-simmetjes, de Italiaanse
Vodafone Euopasim, de Engelse Three.uk-simmetjes etc. Alleen al het bijhouden, op tijd updaten van
die dingen was een verzoeking. En dan nog de bijkomende (extra) update-kosten. En MiFi's, oude
smartphones etc. heb ik ook niet meer nodig.

Alles werkt nu gewoon op de hotspot van mijn eigen telefoon. En alles werkt gewoon goed en snel,
net als thuis. Nu de smartphone (Samsung S3-mini, € 89) nog eens vervangen want die heeft nog
gewoon 3G, terwijl mijn abonnement al beschikt over 4G!

Gaat alles dan nog merkbaar sneller? :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door JoopBrekken »

Als je in de voorgaande 4 maanden 2 mnd in NL bent geweest waarschijnlijk wel, maar het kan ook nog met het starten van een nieuwe bundel te maken hebben.
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door marchugo »

Vandaag dit mailtje van Simyo, ze willen de concurrentie twee weekjes voor zijn:

Vanaf 1 juni zijn er geen extra roamingkosten meer voor verbruik binnen de EU. Dat betekent dat je met je telefoonnummer 06xxxxxxxx overal in de EU kunt bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel.

Ook in het buitenland maak je dus gewoon gebruik van je bel- en databundels. Net zoals thuis.


Marc.
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door WdePundert »

Vandaag heb ik zo'n zelfde mailtje ontvangen, alleen met een ander telefoonnummer.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Digiwalker »

Van Robinmobile kreeg ik deze mail :


De zomer in onze bol: PRODUCTAANPASSINGEN!

Lees email in browser


Beste Robin Mobile klant,

Je ontvangt elke 6 maanden onze nieuwsbrief en we hebben weer heugelijk nieuws voor je! Zoals je van ons gewend bent, blikken wij iedere 6 maanden vooruit en passen we eventueel onze producten aan, onder andere naar aanleiding van de wensen van onze klanten. Ook in de afgelopen maanden zijn we weer druk bezig geweest met het inventariseren van jullie wensen en ook nu hebben we weer iets moois voor je in petto waarover we je graag willen informeren.

WE VERDUBBELEN JE DATASNELHEID!

Per 1 juni passen we je huidige product Robin Gewoon Snel aan. We gaan namelijk je datasnelheid verdubbelen! Wat ga je hiervan merken in de praktijk? Bepaalde apps zullen nog sneller laden op je mobiele telefoon of tablet. Maar ook zul je bijvoorbeeld merken dat de muziek die je streamt beter van kwaliteit wordt en je YouTube filmpjes op een verbeterde kwaliteit op je mobiele telefoon of tablet zult kunnen bekijken. Vanaf 1 juni wordt je datasnelheid automatisch aangepast naar maximaal 4,0 Mbps. Je hoeft hier zelf verder niets voor aan te passen op je mobiele telefoon of tablet, want de wijziging zal automatisch door ons gedaan worden. Wat uiteraard blijft, is onbeperkt MB'S, SMS & MINUTEN voor het vaste bedrag per maand, zoals je dat nu ook betaalt!



EU ROAMING EN JE ONBEPERKTE VAKANTIEGEVOEL

Het zal je vast niet ontgaan zijn, maar vanaf 15 juni 2017 mogen mobiele providers geen extra kosten meer in rekening brengen voor het gebruik van de mobiele telefoon of tablet in andere EU-landen. Robin Mobile is vooralsnog de enige providerin Nederland waarbij je ook in andere EU-landen gebruik kunt maken van je abonnement, zoals je dat ook in Nederland doet.

Wij hebben deze wijziging al in laten gaan op 1 februari 2017, waardoor je al vanaf die datum géén extra kosten meer hebt voor het gebruik van je mobiele telefoon of tablet in andere EU-landen. Voor de duidelijkheid, bij alle andere providers mag je maar maximaal 60 dagen per jaar in andere EU-landen gebruik maken van je abonnement en heb je een bel, sms en datalimiet. Bij Robin Mobile doen we dat natuurlijk niet. Want ook voor het gebruik van je mobiele telefoon of tablet in andere EU-landen geldt bij Robin Mobile dat je hiervoor onbeperkt MB's, SMS & MINUTEN hebt, voor het vaste bedrag per maand dat je nu betaalt! Bij Robin Mobile zorgen we voor een onbeperkt vakantiegevoel!



WEGENS SUCCES VERLENGD. "BRENG EEN KLANT AAN!"

Voor ons 4-jarig bestaan kon je in de afgelopen 6 weken een nieuwe klant aanbrengen en hiervoor ontving je dan € 30,- CASH* op je bankrekening. De reacties waren enorm en daarom hebben we deze speciale jubileum-actie verlengd t/m 30 juni 2017. Breng je een vriend, kennis of een familielid aan als klant bij Robin Mobile, dan willen we je daar graag voor belonen! Per slot van rekening gaat alleen voor niets de zon op en daarom ontvang je nu t/m 30 juni 2017 € 30,- CASH* op je rekening gestort voor iedere nieuwe klant die je aanbrengt. Dit dien je te doen door de nieuwe klant zich aan te laten melden via de speciale pagina: www.robinmobile.nl/mgm Geld verdienen was nog nooit zo gemakkelijk!

*Deze tijdelijke actie is geldig van 12-04-17 t/m 30-06-2017 en kan niet gecombineerd worden met andere acties.

Zonnige groeten,

Robin Mobile

Copyright [COPYRIGHT SIGN] 2017 Robin Mobile. Alle rechten voorbehouden.

Verdien nu tijdelijk € 30,- Cashback. Breng een nieuwe klant aan!
 

Robin Mobile · Contact · Schrijf je uit






Verstuurd vanaf mijn Mi 4i met Tapatalk
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Digiwalker »

We zijn nu al bijna 4 weken onderweg ik Griekenland en hebben al zo'n 12 Gb verbruikt waaronder ook itv. Tot zover zijn we er wel tevreden over, en nu de snelheid verdubbeld wordt het helemaal goed. We wachten met spanning op 1 juni.



Verstuurd vanaf mijn Mi 4i met Tapatalk
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Jan en Simonne »

Ik heb even gekeken bij Robin Mobile.
Best erg interessant.
Jij hebt de Gewoon Snel, met de 4Mb/s.?
Dat is dus nu 8 Mb/sec.?
Je bent over het algemeen wel tevreden met Robin?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Digiwalker »

Jan, ik heb 2mb/sec, dat wordt dus 4. Ik klaag niet voor die 3 tientjes per maand. Grootste voordeel vond ik dat je er na een maand kon opzeggen. Wel opletten dat je min. 3 wkn van te voren opzegt. Wat ze schrijven 2 wkn voordat de termijn afloopt al af. Voor die 30 euries kan ik in griekenland goed tv kijken op mijn spul.

Verstuurd vanaf mijn Mi 4i met Tapatalk
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Digiwalker »

Net mijn media box aangesloten op internet. Heb er eindelijk tijd voor vrijgemaakt. Met het Robinmobil abbo ging dat feilloos. Nu muziek streamen, eindeloos. Voor foutloos itv is H+ of G3 wel nodig. Maar het stelt niet teleur.

Verstuurd vanaf mijn Mi 4i met Tapatalk
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Jan en Simonne »

Dankjewel voor de feedback!
Je kunt dus met het 3G netwerk ook streamen?
Dat valt me reuze mee! :thumbup:
Daar hoef je dan geen 4G abo voor te nemen, lijkt me.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Digiwalker »

Graag gedaan. Voor ons geen schotel meer. Die kan van het dak af.


Verstuurd vanaf mijn Mi 4i met Tapatalk
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Aloys »

Digiwalker schreef:Graag gedaan. Voor ons geen schotel meer. Die kan van het dak af.
Niet overal in Europa is er vlot lopend 3G of sneller. En wanneer straks op een camping of camperplaats
tientallen campers op die manier TV willen kijken, loopt het dan ook nog?

Ik maak nu al mee dat op drukke plekken 's avonds het internet stroperig traag wordt. En dan werk ik
gewoon aan mijn blogje, ik kijk niet eens TV.

Recent in Engeland ook enkele avonden geheel zónder internet. Bijv. een mooi "Brittstop"-plekje, achter
een pub. Maar totaal geen bereik! Zegt de eigenaar van de pub: bereik heeft niemand hier, dan moet je
hier tegenover op die heuveltop gaan staan...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Cee Pee »

Er zijn, en er zullen in Europa veel meer plekken zijn waar het internet lang niet de vereiste snelheid heeft om tv te kunnen kijken en als de snelheid wel hoog genoeg is komen er steeds meer gebruikers zodat er voor iedereen niet meer genoeg MB's beschikbaar zijn zodat dan daar ook de tv op zwart of heel schokkend gaat.

Camperaars zoeken vaak rustige gebieden op en vaak is dan de dekking slecht of ze,kruipen allemaal bij elkaar op een camping en dan trekt de camping WiFi het niet.

De schotel gaat er dus zeker niet af, misschien zelfs wel over naar Joyne als die tenminste ook de Belgische zenders opneemt in hun pakket.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Digiwalker »

Heerlijk toch?? Geen telefoon, geen internet, geen camperforum

Verstuurd vanaf mijn Mi 4i met Tapatalk
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Plaats reactie