Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJslnd

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.

Heb je ook T-Mobile Go Unlimited EU?

ja, ik heb het inmiddels ook genomen
11
10%
ja, maar wij hebben een lichtere variant
6
6%
nee, maar we denken er wel over
40
37%
nee, voor ons niet nodig/te veel/te duur
32
30%
nee, wij internetten niet via de telefoon, alleen WiFi
16
15%
nee, wij gebruiken geen internet op vakantie
3
3%
 
Totaal aantal stemmen: 108

Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJslnd



Bericht door Aloys »

Ik had het hier en daar al aangekaart, beetje off-topic, maar nu toch maar even als nieuw onderwerp.
Onbeperkt alles op je telefoon, wég met de buitenlandse simmetjes en wég met al die WiFi-routers :D
Ik word niet betaald door T-Mobile maar ben wel enthousiast en wil dat graag delen!

Wat we hadden
Ik had al jaren een zakelijk abo bij T-Mobile voor € 33,50/maand. Daarvoor kreeg ik elke maand € 15
beltegoed (mijn tegoed werd steeds groter, ik kreeg het maar niet op) plus 2GB internet.

Van mijn beltegoed kon ik in het buitenland ook Travel & Surf nemen, bijv. 2 weken internet onbeperkt
voor € 24,95. Daarvoor krijg je dan 1GB snel, daarna onbeperkt langzaam internet in zone 1.
Mooi, maar veel te weinig voor ons dus we hadden ook nog Vodafone Europasim en Three.com.uk
(een maand in Frankrijk/Spanje voor GBP 25, circa € 30. Dan krijg je 7GB snel, daarna afgelopen.)
Zowel Europasim als Three.com hebben in 2016 de regels veranderd. Lees: verslechterd!

Speciaal voor Duitsland hadden we Aldi-Talk, dat werkte goed maar nu niet meer. Daarom hebben we
inmiddels, speciaal voor Duitsland, ook Lidl-Connect: simmetje kost € 9,99, er zit € 10 beltegoed op en
in Duitsland kun je er mee internetten voor € 1,99 per dag. Daarvoor krijg je 1GB snel, perfect!

Go Unlimited EU
En dan komt T-Mobile met iets nieuws. Voor € 35 per maand* krijg je onbeperkt snel internet, onbeperkt
telefoneren én sms'sen! In de gehele Europese Unie (28 landen) + Noorwegen en IJsland. Dertig landen
in totaal.
Zwitserland hoort er niet bij, en uiteraard geen landen als Marokko, Turkije, Albanië en enkele voormalige
Joegeslavische landen. Gewoon de Europese Unie plus 2.
*(Twee-jarig abonnement, voor € 36 per maand een éénjarig abonnement.)

Update: buitenland max. 10GB per maand!
T-Mobile heeft in april/mei de voorwaarden aangepast. Niet meer 2 maanden onbeperkt internet in het
buitenland, vanaf heden 10GB per maand over de grens! In Nederland onbeperkt, en ook aan het
onbeperkt bellen en sms'sen is niets veranderd.

Abonnement wijzigen?
Wanneer je het 'dure' abonnement hebt genomen, mag je in de maanden dat je weinig of niet de grens
oversteekt ook terugschakelen naar een goedkoper abonnement! Dat kan per maand: Go Next kost € 24
per maand, dan krijg je onbeperkt bellen NL + 120 minuten EU, 5GB mobiel internet te gebruiken in NL én
de EU + 2.

Unlimited? Enkele restricties...
Om misbruik te voorkomen (bijv. dat mensen thuis alleen nog maar dit abonnement gebruiken) hebben ze
een paar voorwaarden ingebouwd:
- per dag begin je met 5GB, elke volgende GB moet je even activeren met de T-Mobile app
- onbeperkt internet in de EU geldt voor 60 dagen per jaar, daarna heb je buiten Nederland 10GB/maand
- telefoneren vanuit het buitenland mag naar max. 300 verschillende nummers per maand
Mocht ik nog wat vergeten zijn, dan zet ik dat hier later wel bij.

Ervaringen
Die heb ik nog niet... Tethering werkt goed, gisteren op de iPad pakweg 20 min. naar YouTube HD-filmpjes
zitten kijken, ik had er zo maar 250MB doorgejast! Maar ervaringen komen er vast wel.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door blizard »

heb met T mobile gechat.
Doordat ze de Vodafone totaal\pakket voor thuis hebben overgenomen, komen ze binnenkort met een pakket die op die van KPN lijkt.
Dus alles in 1 (TV, internet, vaste tel, en mobiel)
Ik zag dat ze de optie voor 2 gratis extra SIM's hebben laten vallen in de door jou beschreven abbo, wat ik jammer vind..
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18085
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Cee Pee »

Dat ziet er goed uit, ik heb nu voor één jaar Vodafone Red en als er niet een nog mooier aanbod komt weet ik al waar ik eind van dit jaar naar overstap.
Anny zit nu met zorgeloos bij kpn dus dat is eigenlijk de reserve en daar zit Zwitserland wel in de bundel dus dat is daar dan mooi afgedekt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door MonRoe »

Wij hebben al jaren Tmobile en dan een goedkoop sim only abonnement. We hebben 500MB data en 50 belminuten. Doordat we beiden bij T Mobile zitten, krijgen we ook nog eens ieder 500MB aan data er bij, zitten we ieder op een 1GB. Dat is voor ons op dit moment genoeg. Dit kost ons 11 euro per maand per abonnement.

Ook hebben we nu allerlei kaartjes erbij, een kaartje voor Duitsland, een kaartje voor Griekenland en een algemeen kaartje.
Straks overstappen naar Go Europe, zitten we wel aan te denken, misschien voor 1 abonnement en de ander zo laten. Maar dan wel met de mindere mogelijkheden, want 35 euro vind ik wel erg veel per maand. Voordeel is inderdaad dat je elke maand mag wijzigen, dus in je vakantie periode kan je dan het duurste nemen en dan na de vakantie week terug naar het goedkoopste.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Mickel Moen »

Beste Aloys,

Goed dat je dit hier nu plaatst. Heeft ook al een en ander over in de media gestaan. T-mobile zorgt hiermee zeker voor enige opschudding.
Voor ons echter niet interressant. Kosten per jaar te hoog in relatie met onze internet wensen, telefoongedrag en ons campergedrag.
Zo zal het voor iedereen weer een persoonlijke afweging zijn.

Voor ons blijft dus de wifirouter wel interessant in combinatie met 2g/3g/4g en zo'n max +/-€30/ jaar internetkosten en ook onbeperkt internet. :-B http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8458308

Maar mooi dat er nu dit alternatief is voor wie dit wel past. :thumbup:
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51044
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Kroppie »

nog ff wachten, als er 1 schaap over de dam is...., komen er vast nog voordeliger aanbiedingen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door JoopBrekken »

Helemaal mee eens!
Omdat Tmobile nu de 1ste is met onbeperkt snel mobiel internet voor een mooie prijs, wil niet zeggen dat voor 15 juni de andere NL aanbieders ook niet met iets moois komen, en misschien wel NOG mooier!
Laatst gewijzigd door JoopBrekken op ma 30 jan 2017, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Aloys »

Dat kan maar zo Jos en Joop, maar het kan ook nog tot juni duren. Ik betaal nu slechts € 2,50 meer dan wat ik de
afgelopen jaren per maand heb betaald. En moet je eens kijken, wat een voordelen! Wat ik al niet heb uitgegeven
aan het opwaarderen van mijn buitenlandse simmetjes... Daaraan was ik alleen al veel méér kwijt dan die € 30 per
jaar die ik nu extra betaal.
En het gemak: ik heb al eens een Europasim mét beltegoed laten verlopen omdat ik 'm langer dan een jaar niet
had opgewaardeerd :(

Bovendien: ik heb voor € 36 een éénjarig (zakelijk) contract genomen, ik krijg de BTW terug en trek de rest af van
mijn inkomen. Netto maandelijkse kosten: max. € 18,00.

En we gaan eind februari 12 dagen weg, april/mei 16 dagen, tussendoor nog wat weekendjes. Ik wil dat unlimited
NU en niet pas in juni! :D
MonRoe schreef:Straks overstappen naar Go Europe, zitten we wel aan te denken, misschien voor 1 abonnement en de ander zo laten.
Dat gaat hier ook zo, Femma heeft een veel goedkoper abonnement en dat laten we zo. In de camper zit mijn mobiel
overdag in een Parrot-houder voor het raam, en hangt permanent aan de boordspanning. 's Avonds idem, dan ligt
ie in het woongedeelte. De hotspot-functie staat dus gewoon 24/7 ingeschakeld. We hebben ook nog 2 iPads, en
zo nu en dan de laptop...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door JoopBrekken »

Aloys, misschien nog investeren in een mifi?
Het is me hier aan de Algarve gebleken dat bij zwakke 4g signalen een MIFI het duidelijk beter doet ( door zijn grotere inwendige antenne ) als een phone als hotspot!
Onze 4g mifi zit tegen het dakluik geplakt om afscherming door het metaal van ons busje te voorkomen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Aloys »

Ik heb ook wel een MiFi bij me Joop, maar het gaat hier natuurlijk om mijn dagelijkse sim: op de MiFi kun je toch
niet gebeld worden, door de familie in Nederland?
Wat ik wel eens doe is dat ik het gordijn van mijn Heki dakluik een stukje dicht trek, dan leg ik daar de telefoon
op. Heeft ie ook een redelijk vrij uitzicht! :D

Maar de verbinding is zelden een probleem. Desnoods leg ik 'm voor de voorruit.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door JoopBrekken »

Wij staan op een plekje net west van Monte Cordo en hier is 4g heel zwak, maar met de mifi kan in zonder probleem nl tv kijken. Dat lukt niet via de phone als hotspot.
Onze tel.( geen smart) staat op een apart goedkoop nl abo.
Wel zo makkelijk, ook als je de onbeperkte snelle mobile data voor thuis gaat gebruiken.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45142
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door thole »

Voor ons niet interessant omdat we 3 maanden per jaar in Marokko reizen.
Daar 10GB voor €9,50, 4G.

En voor de overige 5 maanden dat we op reis zijn hebben we het Spaanse Orange Mundo simkaartje (100 mb voor €1,-).
En we hebben sinds kort het KPN simkaartje ' van Joop' , onbeperkt internet op vrij lage snelheid, hebben we pas 2 weken ervaring mee maar viel niet tegen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18085
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Cee Pee »

Als i.p.v. Turkije Marokko nu eens een aanvraag voor de EU doet. :silent: :wink: .
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door JoopBrekken »

Thole, wij gebruiken nu in de Algarve een SIM van NOS, 15 dagen onbeperkt 4g voor €15, prepaid.
Laatst gewijzigd door JoopBrekken op ma 30 jan 2017, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie