Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJslnd

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.

Heb je ook T-Mobile Go Unlimited EU?

ja, ik heb het inmiddels ook genomen
11
10%
ja, maar wij hebben een lichtere variant
6
6%
nee, maar we denken er wel over
40
37%
nee, voor ons niet nodig/te veel/te duur
32
30%
nee, wij internetten niet via de telefoon, alleen WiFi
16
15%
nee, wij gebruiken geen internet op vakantie
3
3%
 
Totaal aantal stemmen: 108

Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door thole »

Naast ons staat iemand met KPN en die heeft nauwelijks ontvangst.
Even een ander geluid:
tot nu toe positieve ervaringen met KPN on line in 4 Zuid Europese landen.
Vanmorgen schreef ik dit nog in het Griekenland topic:
Even nog een update over het KPN simkaartje onbeperkt online: we hebben overal nog ontvangst gehad waar we tot nu toe zijn geweest, meestal via Cosmote. Hier in Nafplio ( via Wind) zelfs vrij snel zodat we er op You Tube muziekfilmpjes mee hebben kunnen kijken.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door seth_space »

Tip:
KPN in Duitsland kan een probleem opleveren omdat er standaard vrijwel altijd gekozen wordt voor E-plus, die geen 4G heeft. Dus heel matige internet snelheden.
Voor 4G moet je zelf telekom kiezen ( die een prima 4G heeft) en dan werkt het wel.

Dit soort zaken zou eigenlijk ergens verzameld moeten worden voor buitenland bezoekers. Dan kun je zelf kiezen wat de beste is om te roamen.

( problemen in het buitenland met een provider kunnen ook sterk bepaald worden door de frequenties die jouw toestel wel of niet kan ondersteunen. Ligt dus zeker niet altijd aan providers!
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Digiwalker »

Spertijd in europa. De snelheid is duidelijk gezakt.
18.57 uur griekse tijd

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi 4i met Tapatalk
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Johny_Boy »

De knoop doorgehakt. :cheers:

Gekozen voor Vodafone Red Super in samenwerking met Ziggo
° 12 GB per maand met ziggo is het dan 24 GB per maand
° Onbeperkt bellen, van buitenland naar Nederland. Van Nederland naar buitenland 60 minuten.
In Nederland onbeperkt
° € 5, = korting op je abonnement ( € 34= wordt dan € 29, = per mnd)
° gratis een zenderpakket bij Ziggo t. w. v. € 14,95 (per mnd)
° gratis veilig online-pakket t. w. v. € 6,95 (per mnd)

Voor alleen GB''s kun je een extra (gratis) kaart krijgen, die je kunt gebruiken in een ander toestel
Wil je ook de telefoon op een ander toestel, dan kun je een kaart bijkopen voor 1-maal € 30, = (GB-tel)

Voor de telefoonkaart is er 1 maarrrrrr .... deze is niet tegelijkertijd te gebruiken op 2 toestellen. Gebruik je de 1, dan de ander uitzetten en andersom

Voor ons lijkt dit een mooi abonnement. Kan mijn man, wanneer in de winter thuis.... zijn hart ophalen met het extra Ziggo pakket.... (voetbal) :bow:
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb dit Vodafone nu een maand met twee extra datasim-kaarten en het werkt perfect. Hoe men omgaat met het langere tijd in het buitenland zijn, moet nog blijken. Ik heb wel geen Ziggo er bij maar heb deze niet nodig omdat ik alles (thuis en in de camper) via satelliet bekijk. Het CD abo heb ik opgezegd. Thuis ligt nog een originele CAI aansluiting die nog steeds werkt met pakweg 35 kanalen. Inderdaad geen HD, maar dat had ik 15 jaar geleden ook niet en toen had ik ook geen klachten over het beeldkwaliteit.

Zoals inderdaad gezegd, Vodafone heeft een onderscheid tussen Datasim en Duosim kaarten. De eerste zijn gratis bij het RED super abonnement en de tweede kost € 30,-. Nu heb ik zelf per ongeluk ook een Duosimkaart besteld en die ligt thuis. Het zijn twee identieke simkaarten in een enveloppe, die je dan zult moeten activeren. Mocht iemand hier belang bij hebben, dan een PB.

EDIT: Duo simkaarten zijn helaas niet meer beschikbaar.
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op zo 13 aug 2017, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Johny_Boy »

Blij te horen Hoofdnoorman :thumbup: dat alles perfect gaat. Wij kunnen dit pas over een aantal maanden gaan testen, maar heb er alle vertrouwen in. Abbo gaat pas juli in en wij denken om in augustus pas naar het buitenland te gaan... We wachten af... :)

Jij biedt je duokaart nu aan..., maar die is toch gekoppeld aan jouw telefoonnummer? of zie ik dat verkeerd? Wanneer jij dit niet gebruikt, kun je dan niet proberen om deze kaart terug te sturen omdat je een foutieve bestelling hebt gedaan? Even vriendelijk vragen... wie weet?
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Kubo »

Vodafone red heeft geen beperking voor wat betreft verblijf in buitenland.
Gebruik het nu twee weken in Duitsland bijna altijd 4G dus snel internet.
Alleen de 3 maanden gratis onbeperkt data geld alleen in Nederland.
Datasim zit in dongle.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Johny_Boy »

Haha... dus aan die gratis onbeperkte data zal ik dan bijna niets hebben. Alleen maar 1 maand, zoals het nu lijkt.

Ga de sim zelf in mijn tablet (4G) doen, waarmee ik dan ook kan bellen. De andere gaat in mijn mobiel. De tablet wordt onze hoofdgebruiker en gaan we bij de camper vandaan, dan wordt alles geschakeld naar de mobiel door de tablet uit te zetten.

We hopen dan ook dat alles naar wens gaat werken..., dus bedankt voor je toelichting :thumbup:

Groet,
Indy
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Cee Pee »

Het schakelen tussen de duosim werkt altijd op de sim die je het laatste hebt ingeschakeld dus als je in jou geval de tablet aan hebt laten staan kun je ook overschakelen naar de mobiel door de mobiel een keer uit en dan weer aan te zetten dan pakt de mobiel hem over.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Kubo »

De data sim en telefoon sim zitten elkaar niet dwars je kunt gewoon doorgaan met internet als de ander belt.
Twee telefoon sims gelijktijdig gaat niet.(bellen)
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Hoofdnoorman »

Het systeem met de Duosim werkt eigenlijk iets anders dan algemeen verwacht.
Het is inderdaad zo dat in principe 1 toestel slechts ingeschakeld moet zijn en dat daarheen de oproepen gaan. Maar het is ook weer niet zo dat als je beide toetellen aan laat staan, de oproepen naar het laatst aangeschakelde toestel geleid worden. De provider heeft geen macht over het eerst aangesproken simkaart en kan dus alleen maar vertellen dat er slechts 1 toestel aan mag staan.
Fijn als je dit vergeet en er ergens thuis een telefoon ligt te piepen terwijl je zelf geen oproepen krijgt.
Er schijnt een trucje te zijn via Voicemail om het laatste toestel actief te maken.

In Noorwegen had ik destijds al een abo bij Telenor met twee simkaarten. Hierbij kon je gewoon beide toestellen bellen en gebeld worden, ook tegelijkertijd. De tweede kaart met zijn eigen nummer werd gewoon gelijk geschakeld in de centrale. Als je met die tweede kaart belde gaf hij echter wel je unieke originele telefoonnummer door.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Hoofdnoorman »

Johny_Boy schreef:Jij biedt je duokaart nu aan..., maar die is toch gekoppeld aan jouw telefoonnummer? of zie ik dat verkeerd? Wanneer jij dit niet gebruikt, kun je dan niet proberen om deze kaart terug te sturen omdat je een foutieve bestelling hebt gedaan? Even vriendelijk vragen... wie weet?
Voor zover ik weet zijn zij nog niet gekoppeld. In bijgaande brief staat dat je contact op moet nemen met de klantenservice om ze in gebruik te nemen.
Feit is, dat men er 30 euro voor moet betalen. Tevens zijn er abo's waar men dan 5 euro per maand toeslag moet betalen.
Ik mocht de kaarten weggooien en de rekening is ongedaan gemaakt.
Dit wil echter niet zeggen dat ze niet te activeren zijn. Dat zou iemand kunnen proberen die toch deze mogelijkheden wil gebruiken en daarbij deze kaarten zou kunnen proberen actief te maken. Nee heb je, ja kan je krijgen en dan scheelt het in ieder geval 30 euro.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Johny_Boy »

Blij te horen dat jij in ieder geval geen kaart van € 30,= hebt liggen waar je niets mee kunt. Is voor een ieder zonde geld.

In feite betaal je dus voor het 'gemak', wanneer je wèl gebruik wil maken van deze mogelijkheid. Zo leren we steeds bij :angel: Het is net wat je zegt... Het is te proberen..., al denk ik dat het toch door dat 'gemaks-knopje' van €30,= geactiveerd zal moeten worden. :think:


Vr. groet,
Indy
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Unlimited: onbeperkt internet in de hele EU + Noorw/IJsl



Bericht door Digiwalker »

Wat betreft Robinmobile.
Na 26 dagen gebruik van Robinmobile moet ik zeggen dat je met dit pakket ik het buitenland best goed uit de voeten kan.
Ik zit nu aan de 9,4 Gb verbruik.
Nu ik s-nachts de verbinding verbreek wordt ik niet meer op de vingers getikt wegens extreem verbruik. Ondanks dat we tv kijken via internet.
De snelheid van 2Mbps valt hier in Griekenland redelijk mee te werken. Zo is alle waar naar zijn geld. We zitten ook niet vast aan een jaar abonnement en kunnen gelukkig per maand opzeggen.
Tot zover over Robinmobile.
Rene Sithonia

Verstuurd vanaf mijn Mi 4i met Tapatalk
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Plaats reactie