Een écht goeie WiFi antenne?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Een écht goeie WiFi antenne?



Bericht door Vertrokken2 »

Bij mijn AP's in en rond mijn huis kon ik het zendvermogen gemakkelijk verhogen door ze in de software terug te zetten naar de oorspronkelijke Amerikaanse instellingen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Een écht goeie WiFi antenne?



Bericht door seth_space »

Nee joop. Een antenne verhoogd de gevoeligheid voor een signaal en geeft dat beter door. Daar is geen versterking mee gemoeid. We noemen dat dan ook gain ( winst) van het signaal.
Versterken van het signaal doe je door een actieve component zoals een signaal versterker. Het ontvangen van een signaal en dat versterken voor je apparatuur mag dan niet illegaal zijn. Een antenne bij wifi werkt echter twee richtingen uit en dus versterk je bij uitzenden meer dan toegestaan is.
Het hogere vermogen in combinatie met de betere gain zorgt voor een beter. sterker signaal dat de wettelijke norm zal overschrijden.
( zie het als een spiegel die het licht niet versterkt maar wel kan bundelen)

GSM antennes versterken een signaal band zonder discriminatie. Ik geef je hier een link om te zien waar ik op doel.
https://www.mobielversterkers.nl/collec ... versterker
Daar heb je dus geen aansluiting op je mobiele toestel voor nodig. De outdoor antenne pikt het signaal op en de indoor antenne geeft het na versterking door aan je mobiel.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een écht goeie WiFi antenne?



Bericht door JoopBrekken »

Dank voor de info seth, dat laatste wist ik niet, dus weer wat geleerd al zou ik zo,n apparaat een repeater noemen.
Men spreekt over de versterking van een antenne en niet over de gevoeligheid, maar ik laat het hierbij.
Plaats reactie