Hallo.
Vorig jaar heb ik Vodafone Red 5 afgesloten, ingaand 03 januari 2017. Na ingebruikname geen problemen.
Via gegevensverbruik onder instellingen heb ik keurig bijgehouden welk verbruik ik had, zodat ik niet over de 5 GB zou komen.
Ik zat gistermiddag op 3.7 GB, dus nog 1.3 over tot 03 februari, mooi op schema zou je zeggen.
Nu gebeurt het volgende:
Gister om 1455 uur een SMS dat ik op 80 % zit, dus 4 Gb.
6 minuten later een SMS dat ik op 100 % zit, dus 5 Gb.
Ik open My Vodafone en zie dat ik plotseling ook nog 18,85 euro verbruikt heb buiten de bundel.
En dit terwijl er geen actief gebruik werd gemaakt van de GSM, en updates alleen via wifi gaan en dan nog niet automatisch.
Uiteraard heb ik Vodafone gebeld maar die beweren stoïcijns dat ik het heb verbruikt.
Ik ga nu een schriftelijke klacht indienen.
Echter eerst een vraag aan jullie: is het mogelijk dat "gegevensverbruik" onder "instellingen" dusdanig afwijkt van de realiteit, die Vodafone beweert te hebben? Er zit nu meer dan 1.3 Gb verschil in. Gegevensverbruik geeft nog steeds 3.7 Gb aan. Uiteraard heb ik roaming uitgezet.
Groeten Charles
Problemen met gegevens verbruik Vodafone Red 5
- Charles Franconi
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
- Locatie: Europa
Problemen met gegevens verbruik Vodafone Red 5
- Bijlagen
-
- IMG_20170128_101216318-816x459.jpg (68.75 KiB) 991 keer bekeken
-
- IMG_20170128_101152394-816x459.jpg (71.95 KiB) 991 keer bekeken
Re: Problemen met gegevens verbruik Vodafone Red 5
Ik heb een vodafone RED 12GB en ondervind hetzelfde. Ben naar de Vodafonewinkel, hier om de hoek, geweest en die vertellen mij dat dit komt doordat het niet een VOLLEDIGE maand betreft en dit probleem bij de volgende maand volledig is opgelost. Ik denk echter wel dat je roaming aan moet laten staan. Maar je kunt natuurlijk ook de klantenservice eens bellen.
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Re: Problemen met gegevens verbruik Vodafone Red 5
Ik zie bij mij precies hetzelfde mijn Red5 abonnement is ingegaan op 9 januari en dan heb ik niet 5 maar 3,71GB.
Maar omdat ik nog in Nederland ben en je de eerste drie maanden onbeperkt hebt merk ik er niets van maar over de grens heb je dus wel met het maximum van het gedeelte van die eerste maand te maken.
Het klopt dus wel als je abonnement ingaat op een dag halverwege de maand heb je ook maar een bundel ter grootte van het gedeelte van die maand.
Blijft natuurlijk wel dat die ene GB wel heel snel weg vas
Maar omdat ik nog in Nederland ben en je de eerste drie maanden onbeperkt hebt merk ik er niets van maar over de grens heb je dus wel met het maximum van het gedeelte van die eerste maand te maken.
Het klopt dus wel als je abonnement ingaat op een dag halverwege de maand heb je ook maar een bundel ter grootte van het gedeelte van die maand.
Blijft natuurlijk wel dat die ene GB wel heel snel weg vas
- leontine1311
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 07 jul 2013, 11:37
Re: Problemen met gegevens verbruik Vodafone Red 5
Helaas heb ik dit in het verleden met Vodafone ook regelmatig gehad. Volgens mij kan het verbruik niet zo sterk afwijken maar ze houden zich halsstarrig vast aan hun gegevens. Heb er altijd mijn vraagtekens bijgezet
- eef van baal
- Berichten: 7515
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
- Locatie: Nieuw Bergen LB
- Contacteer:
Re: Problemen met gegevens verbruik Vodafone Red 5
was dat laatst niet bij Radar?
het was een oproep voor mensen die ineens hoge kosten hebben, of die zich willen melden.
http://www.npo.nl/radar/23-01-2017/AT_2 ... AT_7059440
het is de laatste 10sec.
het was een oproep voor mensen die ineens hoge kosten hebben, of die zich willen melden.
http://www.npo.nl/radar/23-01-2017/AT_2 ... AT_7059440
het is de laatste 10sec.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Re: Problemen met gegevens verbruik Vodafone Red 5
Hier nog wat over de (te?) hoge kosten bij Vodafone.
- Karelkaywa
- Berichten: 1117
- Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
- Locatie: Castricum
Re: Problemen met gegevens verbruik Vodafone Red 5
Ik keek gisteren naar mijn verbruik bij Vodafone. Viel mij op dat de verbruiksgegevens bijgewerkt waren tot vele dagen terug. Juiste datum weet ik zo even niet maar het waren vele dagen terug. Scherm meerdere malen ververst maar dat hielp niet. Het lijkt of Vodafone niet bij is met de gegevens.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Re: Problemen met gegevens verbruik Vodafone Red 5
Hoelang heb jij Vodafone Red?
Mij werd aangegeven dat je de eerste drie maanden in Nederland onbeperkt data hebt en je daarna een overzicht krijgt van je verbruik en een advies welk abonnement voor jou het meest passend is.
Bij mij staat ook de datum op 9 januari en dat is precies de datum dat ik ben begonnen.
Mij werd aangegeven dat je de eerste drie maanden in Nederland onbeperkt data hebt en je daarna een overzicht krijgt van je verbruik en een advies welk abonnement voor jou het meest passend is.
Bij mij staat ook de datum op 9 januari en dat is precies de datum dat ik ben begonnen.