GPS vraagje

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

GPS vraagje



Bericht door gsm »

Ik wil een GPS tracker in de camper plaatsen maar ben er niet bekend mee, zo hoor ik dat er trackers zijn zonder en met sim kaart.
Als er geen sim kaart in zit heb je zeker een abonnement nodig ? Of bestaan ze niet zonder sim kaart ?
Als er een sim kaart in zit moet je die dan elk jaar opwaarderen of wat dan ook ? Want prepaid kaartjes werken meestal maar 1 jaar en voor afloop moet je of ermee gebeld hebben of je moet hem opwaarderen.
Dan wil ik er één hebben die ik op de mobiel (Iphone) op maps kan zien.
Alvast bedankt
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 314
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Re: GPS vraagje



Bericht door Jan Pieter »

Die ik ken zijn met een sim kaart kan zowel prepaid als abonnement. Prepaid moet je opwaarderen en gebruiken anders stopt hij vanzelf maar als je naar je tracker belt krijg je een sms terug met de locatie en gebruik je hem.

Die locatie staat bij je sms berichten deze kan je meestal zo aanklikken en dan opent hij die in maps anders copieer je hem en plak hem in Google en zie je ook de exacte locatie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

Bedankt dus moet je een sim kaart in de tracker hebben anders kan je er niet heen bellen maar ik las ook dat een simkaart niet echt nodig is
En je heb ze waarmee je op je telefoon direct kan zien waar de locatie van de tracker is.
De zoon van de buren liet het mij zien op zijn telefoon en hij had zijn hond de tracker om zijn nek gedaan dus kon je goed zien waar die was en hoe hard die liep
Ik weet niet of daar een simkaart in zat
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7515
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door eef van baal »

met een Simyo sim hoef je maar 1 sms per jaar te versturen, of wel je installatie testen of het nog werkt.

https://www.simyo.nl/prepaid

die dingen zonder simkaart werken alleen als er heel veel mensen ook zo'n zelfde apparaat hebben, want die werken dan via het mobile netwerk van al die anderen gebruikers.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

Bedankt Eef voor de goede tip alleen moet je 1 x half jaar gebruiken. https://www.simyo.nl/klantenservice/vra ... geldig-243

Dan de vraag welke tracker met app op de mobiel werkt in Nederland en in buitenland goed ? Iemand ervaring ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Teisman
Berichten: 823
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: GPS vraagje



Bericht door Teisman »

Kijk eens bij alie express. Die goedkope chinese dingen werken prima.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3047
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door rijschoollucassen »

Kijk uit met de TrackR. Je ziet er regelmatig reclames van, maar meer dan je sleutels terugvinden doet ie niet. De TrackR werkt via bleutooth en onthoudt de laatste locatie. Hooguit handig als je niet meer weet waar je geparkeerd hebt, maar bij diefstal volkomen nutteloos.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: GPS vraagje



Bericht door travelscout »

De zoon van de buren liet het mij zien op zijn telefoon en hij had zijn hond de tracker om zijn nek gedaan dus kon je goed zien waar die was en hoe hard die liep
Als je de juiste tracker zo in de monitor mode zet, kun je dus via je eigen gsm nu ook je hond bellen.
Middels een luidsprekertje tegen hem zeggen: Zit! Erg handig, hoef je je stem niet meer te verheffen.
En middels het microfoontje kun je hem ook horen terug blaffen.
Overigens hebben wij die microfoon uitgezet.
Maar zo kun je als je hond niet luistert, vast nog wel wat handig bedieningsfuncties verzinnen.

Zelf gebruiken wij een telefoon van 10 euro met
2x een aldi-talk kaartje van ook al 10 euro p/s (0.05 euro per sms/1x per jaar beiden opwaarderen).
Een chinese tracker van 35 euries heeft werkelijk al een enorm scala aan mogelijkheden.
Behalve dus je hond tracken of monitoren, kun je er ook één in je camper monteren.
En daarop je deuralarm, bewegingsmelder etc. etc. aansluiten.
Sommigen trackers kennen echter geen slaapmode en gebruiken daardoor vrij veel (sluip-)stroom.
Geef dus liever net iets meer uit.
Paul.
Meine
Berichten: 4668
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: GPS vraagje



Bericht door Meine »

Criminelen maakt het tegenwoordig helemaal niets uit, wel of geen track and trace. Er zijn nog nooit zoveel touringcars gestolen rond Parijs als de laatste tijd. Alle uitgerust met T&T tegenwoordig. Waarschijnlijk met gebruik van een jammer rijden ze er zo mee weg. En bij de grote merken (Mercedes, Setra en MAN ect.) hebben ze die dingen er in 5 minuten uit, ze weten precies waar de fabriek ze inbouwt.
Teisman
Berichten: 823
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: GPS vraagje



Bericht door Teisman »

Tja klopt natuurlijk alleen heeft de gelegenheids dief zo'n ding niet bij zich.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

100% zekerheid krijg je nergens als je maar voor je gevoel alles er aan gedan heb dan voelt het in ieder geval prettig aan.
Ik weet dat er dingen zijn die ze in je sigaretten stopcontact doen en je signaal wordt verstoort zodat de tracker geen signaal meer uit zend maar dat zijn wel dingen die niet iedereen bij zich heeft.
De keuze is nu welke zijn redelijk tot goed ? Ik zag er één op Aliexpress en die zag ik ook op Ebay.com voor ±€10 maar je ziet ze ook voor €200
Wat ik zag is bv de A8 mini en de TK102B maar ik weet bv niet het verschil tussen de TK102 en de TK102B, de TK102 is iets duurder maar heeft die voordelen ???
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51044
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: GPS vraagje



Bericht door Kroppie »

Teisman schreef:Tja klopt natuurlijk alleen heeft de gelegenheids dief zo'n ding niet bij zich.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
die gelegenheidsdief is m.i. ook niet op een hele camper uit, die heeft meer interesse in de inhoud, en is heel gauw weer weg.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Teisman
Berichten: 823
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: GPS vraagje



Bericht door Teisman »

Ik zou gaan voor een tk104b. Heb ik ook. Werkt prima met aldi talk kaartje.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

Weet je het verschil of meerwaarde van de 104B t.o.v. de 102B ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie