GPS vraagje

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: GPS vraagje



Bericht door travelscout »

De TK104 heeft een andere (modernere) ROM, waardoor sms commando´s niet allemaal hetzelfde zijn.
Maar problemen met de ingesprekstoon (hang up fail, zie pag.14), zijn wel hetzelfde:
Heb je de GSM waarvandaan je belt, wel geautoriseerd?

Als ik het alarm inschakel (middels sleutelhangert toets of GSM-SMS-commando) krijg ik op meerdere GSM's pas één SMS, als er een sensor geactiveerd wordt: alarm + GPS-info.
- Een sensor kan zijn; schoksensor of deurcontact.
- Allemaal erg vervelend als ik hem vergeet uit te zetten.
- Die sleutelhangert zit niet bij de TK104. Daar mis je niks aan. N.B. Heeft geen toetsblokkering.
- Het schok nivo kan ik niet in stellen (dacht ik) maar alarmering werkt m.i. goed genoeg.

Als de bedrading onderbroken wordt en/of als de spanning van de interne batterij (autonomie) te laag wordt: minimum voltage alert + GPS info.

Als je het commando "fix030s005n" verandert in "fix030s001n" krijg je vast maar 1x een SMS met GPS info.
Paul.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

Ik heb het gsm nummer geautoriseerd toen ik hem op 15 juni ging installeren.
Eerst het password aangemaakt en daarna admin+password+gsm nummer gestuurd en als reactie kreeg ik admin ok
Daarna kon ik het relais bedienen en checken en kon ik de locatie opvragen en dan moet mijn gsm nummer wel goed zijn of zie ik dat verkeerd ?
Mijn nummer verwijderen en weer opnieuw ingeven ?
Is er een sms code om alle geautoriseerde nummers op te vragen ?

Shock heb ik op 2 ingesteld

Klopt als ik 005 veranderd in 001 krijg ik maar 1 sms melding en bij 008 krijg ik er 8. Max is 255 stond in de manual
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: GPS vraagje



Bericht door travelscout »

Volgens mij zie je het allemaal goed, zelf heb ik het ook zo begrepen.
Maar misschien handig om misverstanden uit te sluiten en opnieuw te beginnen met een SMS "begin+password" (volledige reset).

Als je een extra gsm gebruikt die je niet geautoriseerd hebt, krijg je geen SMS-reactie (tracker mode) of een ingesprekstoon (monitor mode).
Voeg andere GSM´s toe middels een SMS met: “admin+password+space+cell phone number”.
Probeer eens alle geautoriseerde GSM´s op te vragen met een SMS: “admin+password”
Andere opties ken ik zelf (nog) niet.

Wellicht is behalve een bezoekje aan een tracker-forum, deze enorme extra investering ook erg handig:
http://www.ebay.com/itm/8pin-Configure- ... 1359267802
Paul.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

admin+password geeft admin ok en als ik mijn nummer ingeeft dus admin+password+mijn gsm nummer dan krijg ik de melding this number has been authorized dus mijn nummer is goed
Verder heb ik nog geen 2e nummer ingegeven en ik bel (werk) alleen vanaf mijn nummer.
Ik ga zo´n kabeltjes bestellen maar dat komt in mijn vakantie thuis dus kan ik daar later mee gaan stoeien.
Weet jij een goed tracker forum ? Die ik tegen kom zijn stille forums met oude berichten.
In ieder geval alvast bedankt voor je hulp :bow:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: GPS vraagje



Bericht door Kees_S »

JoopBrekken schreef:Onze automaat start niet zonder op de rem te trappen.......
Ik heb dus het draadje van de remschakelaar met een verborgen schakelaar onderbroken.
Prima, optie.
En waar vind ik dit draadje in de Fiat Ducato 2015 ?
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: GPS vraagje



Bericht door JoopBrekken »

Bovenop de rempedaal hefboom zit het schakelaartje, 1 van de 2 draadjes daar onderbreken met een verborgen schakelaar.
Suk6 Kees!
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

Bij de meeste automaten moet je op de rem trappen om te kunnen starten en vroeger moest je bij een DAF op de rem trappen om te kunnen schakelen
Dit zou een mooie simpele oplossing zijn om die draad te laten lopen via het relais van de GPS maar ik heb een 6-bak dus gaat dat niet op en hou ik het op de draad van de dieselpomp.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: GPS vraagje



Bericht door Kees_S »

JoopBrekken schreef:
ma 10 jul 2017, 19:51
Onze automaat start niet zonder op de rem te trappen.......
Ik heb dus het draadje van de remschakelaar met een verborgen schakelaar onderbroken.
Ik zit hier ook aan te denken om dit in onze Ducato van 5-2015 in te bouwen.
Ik heb even gekeken naar de remlichtschakelaar. Daar komen VIER stroomdraden binnen.
Dus de tip hierboven, één van de twee onderbreken is niet de juiste voor mij.
Wie heeft een (kleuren)schema met de functies daarvan?
Of wie weet welke kleur ik moet onderbreken met een schakelaar om het starten te voorkomen?
En gaat de canbus hierop niet in storing tijdens het rijden?

Groet en dank,

Kees
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Plaats reactie