GPS vraagje

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51046
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: GPS vraagje



Bericht door Kroppie »

jurgenc schreef:
travelscout schreef:
"Hij zal maar stilvallen op een druk kruispunt, een spoorwegovergang of op de linkerrijstrook van een autosnelweg en er iemand anders knalt er tegen".
Jurgen, waarom ben je dan bang, voor onverwacht stilvallen?
Ben daar niet bang voor, maar geef gewoon enkele argumenten waarom het misschien geen goed idee is voor de andere weggebruikers. Ik meen me te herinneren dat dit ooit ter sprake is geweest in een parlementaire vraag.
als de voorganger plotseling remt moet je ook op tijd kunnen reageren, dus als ie plotseling stilvalt ook, en met zo,n onderbreker sta je niet abrupt stil, hij stopt langzaam, maar ja de dief smeert hem dan natuurlijk, dan ook nog maar een vergrendeling erop knutselen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18085
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: GPS vraagje



Bericht door Cee Pee »

Bij het laten stilvallen ook gelijk de alarm lichten in laten schakelen, dan wordt ook het verkeer gewaarschuwd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: GPS vraagje



Bericht door Kees_S »

Ja, goede vraag, maar hij staat geschorst in de stalling en daar kom ik nu niet bij om te checken.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: GPS vraagje



Bericht door faalhaas »

Ik heb in de tracker een sim-only abbo van Ben zitten. Kost me geloof ik €3 per maand, incl 30 SMS. Verwaarloosbaar in de totale cost of ownership.

Het systeem is geïntegreerd in een alarmsysteem. Die informeert me bij zware trilling of inbraak. In geval van ingeschakeld contact wordt ik direct gebeld.

Wegrijden kan dan (als je de startonderbreker omzeilt). Echter gaat na 500 meter de brandstoftoevoer dicht. Ver kom je dus niet. Excuses voor de medeweggebruikers,aar als er 4.5 ton blauw staat voor je staat moet je maar even omrijden. De hoop is dat de dief zich dusdanig ongemakkelijk voelt bij deze storing dat hij de benen neemt.

Vorig jaar in Patras bumpte een bestelbus mijn camper met zijn spiegel spiegel. Wij waren om de hoek op een terras, dankzij die SMS was ik binnen een halve minuut ter plaatse, waar ik met de bestuurder nog even de schade inspecteren (die geheel aan zijn zijde was). Dat is dan toch wel fijn.

Een belangrijk argument bij de keuze voor een simkaart is het storingsvrij naar ander netwerken overschakelen, dat gaat bij pre-pay niet altijd goed. Bij Ben helaas ook niet, daarom altijd even testen na het inrijden van een nieuw land.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

Ik heb de TK04 binnen gekregen en gaat die straks inbouwen in de bus maar gebruiken jullie de interne of externe antenne ?
En Eef weet jij of je de Simyo simkaart kan opwaarderen zonder hem uit te tracker te halen of moet je die even in je telefoon doen om hem op te waarderen ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Teisman
Berichten: 823
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: GPS vraagje



Bericht door Teisman »

Zou zeker de externe gebruiken. Zit daar interne antenne uberhaupt in?
Teisman
Berichten: 823
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: GPS vraagje



Bericht door Teisman »

Ik update mijn aldi kaart via de app op mijn handy. Sim blijft gewoon zitten in tracker. Let op dat je sim password eerst uitschakeld in een tfn anders werkt het niet in tracker
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: GPS vraagje



Bericht door MrGPS »

Misschien een aardige tip, voor wie een gsm abbo heeft bij KPN:

Ik heb zelf net een tablet gekocht met ingebouwde SIM. Heb op m'n telefoon een ruime databundel, maar vind het lastig om telkens de telefoon als hotspot te gebruiken. Maar tsja.. om nu een aparte SIM met databundel aan te schaffen.. Vroeger bestond er een duo-SIM maar dat heeft ook grote nadelen.

De oplossing (bij KPN althans):
Een SIM met 500 Mb data kost 10 euro per maand. Door dat via KPN compleet te koppelen aan het GSM abbo krijg je echter op beide abbo's 5 euro korting en kun je de data 'delen'. Ergo: afgezien van 24 euro registratiekosten is deze oplossing op deze manier gratis...
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: GPS vraagje



Bericht door travelscout »

Van de TK103 gebruik ik beide externe antennes.
Volledig uit het zicht geplaatst onder het dashboard met bindbandjes.
Ontvangst is daar voor beide antennes prima. Heb je geen verlenging nodig.

Ga je alle opties gebruiken zoals; geheugenkaartje, geofence, bewegingsmelder(s), brandstofblokkering, deurcontacten en trilcontact?

Weet je al wat het stroomverbruik is?

p..s. voor opwaarderen moet het GSM kaartje in een andere fone.
Paul.
Teisman
Berichten: 823
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: GPS vraagje



Bericht door Teisman »

Als je met een app kunt opwaarderen hoeft hij niet in een andere tfn
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7515
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door eef van baal »

de simyo kun je via de website opwaarderen, maar met een paar sms'jes per jaar duurt het wel een per jaar voor je het €5,00 beltegoed op hebt.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

Bedankt Eef, ik heb hem besteld en ga er mee aan de slag :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: GPS vraagje



Bericht door faalhaas »

Mijn externe antennes zit op het dak. Mocht de dief een jammer mee hebben hoop ik daarmee dat mijn antennes buiten bereik van dat ding zitten.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: GPS vraagje



Bericht door Kees_S »

Bij T-Mobile kun je binnen het Stel Samen en Stel Bij abonnement twee extra simkaarten krijgen met eigen mobiel nummer als MB-verdeler. Kost niets meer per maand, gebruikt MB's uit basis abonnement en heeft onbeperkt SMS ook in het buitenland. Ideaal voor in de GPS-tracker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Plaats reactie