zoeken naar een nieuwe navigatie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door travelscout »

Als je eisen stelt aan waterdichtheid heb je een argument die ik zo 1-2-3 niet kan weerleggen, Meine.
Omzetten van poi´s met extensie .kml of .ov2 naar .gpx en/of .mca, is met wat moeite, allemaal mogelijk gebleken.
Maar uiteraard hebben kant en klare systemen behalve gemak ook hun eigen specifieke voordelen...
Paul.
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door MrGPS »

Meine schreef:Misschien omdat er geen alternatieven zijn voor BaseCamp en de Garmin Zumo? Op motorclubs ( nee, die Harley clubs bedoe ik niet) wordt de in BaseCamp gemaakte route naar de leden gemaild. Ikzelf haal voor de camper of de motor ook wel route's van internet.
Met de huidige TT's kun je uitstekend routes laden, zelfs met de TT go app. Routes kun je maken in mydrive, myrouteapp, Tyre of zelfs garmn basecamp. Bij MyDrive kun je zelfs voertuigformaten ingeven. Overzetten van routes kan het best in zgn track-format.

Daarnaast kun je ook werken met de vele route-sites zoals http://www.gpsies.com en http://www.routeyou.com.

Als je werkt met smartphone of tablet zou ik zeker aanraden de TT go app te bekijken; ondermeer vanwege de uitstekende verkeersinfo.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31822
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door Bob Diesel »

Meine schreef:Misschien omdat er geen alternatieven zijn voor BaseCamp en de Garmin Zumo? Op motorclubs ( nee, die Harley clubs bedoe ik niet) wordt de in BaseCamp gemaakte route naar de leden gemaild. Ikzelf haal voor de camper of de motor ook wel route's van internet.
Nu gaat het hier over campers :idea:
en een voor motor geschikt device ,gaat wel in de camper,anders om kan id een probleem zijn
zie nog geen achteruit rij camera op de motor :wink: welke op een 7 inch no waterproof device geprojecteerd word
en met de motor een camper route rijden No Problem,echter anders om kan heeeeeel :!: lastig zijn :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
georgethuis

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door georgethuis »

Ik kan mij aansluiten bij Appellover.
Gadgets4you, brengt mij laatste reizen prima door Griekenland en Marokko. Alle camperplaatsen geïnstalleerd.
Vragen worden snel beantwoord.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door jielus »

Mijn volgende wordt zo'n Chinese van eBay voor vijf tientjes. Al gaat die maar een jaar mee! Dan heb ik mijn geld al terug voor een euro in de week. Al die updates, betaald of gratis, zijn ook niet up-to-date! Gratis downloaden van Open Street Map en op de navigatie plaatsen.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn Garmin's maar ik zou het de volgende keer anders doen.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7105
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door dedruivenplukker »

Ik heb net zo'n chinees van 4 tientjes binnen, kwam nog wel een paar Euro btw en de handelingskosten bij :crazy:
Alle kaarten van EU zitten er op maar niet de nieuwste.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door bertkuip »

travelscout schreef:Zelf begrijp ik niet goed waarom er nog steeds separate navigatiesystemen worden verkocht.

Een beetje tablet heeft al snel een beter afleesbaar scherm dan een beetje navigatiesysteem.
Behalve wat moeite en de uitgave voor een tablet hoeft dat verder nu en later helemaal niets meer te kosten. Zelfs geen verbindingskosten.
Maar wel erg snelle route berekeningen én zelfs alle mogelijke Poi´s.
Bovendien 100% legaal en opties die je op veel betaalde navigatie systemen, niet eens tegen komt.
Helemaal mee eens. Sygic erop en je hebt een prachtig navigatiesysteem!
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door travelscout »

Zelfs uit de opvallend snelle reactie van Mr.GPS blijkt eigenlijk geen concrete argument, tégen een gratis legaal navigatie systeem. Terwijl ik er zelf toch minstens ééntje kan bedenken.

Hebben we last van teveel geld?
Paul.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door Gino608D »

Het is allemaal afhankelijk van wat je wensen en eisen zijn. Wellicht is het handig om die eens op een rijtje te zetten. Voor de een is het voldoende om via de snelste route van A naar B te komen en de andere heeft veel meer wensen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Toedeledoki

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door Toedeledoki »

Meine schreef:Misschien omdat er geen alternatieven zijn voor BaseCamp en de Garmin Zumo? Op motorclubs ( nee, die Harley clubs bedoe ik niet) wordt de in BaseCamp gemaakte route naar de leden gemaild. Ikzelf haal voor de camper of de motor ook wel route's van internet.
Die zijn er wel degelijk!

Alles wat op IGO draait kan prima met routes overweg. Ik gebruik zelf de Becker Mamba motornavigatie. Deze leest zelfs gpx bestanden probleemloos in. Ook kronkelroutes voor de motor werkt goed.
Becker is ook IGO gebaseerd. De software van Becker draait perfect op Chinese toestellen.
Goeie waterdichte toestellen kosten ca 100 Euro. Daarop draait de software van de Becker Mamba, Blaupunkt Motopilot of de speciale Motoreditie van IGO perfect.

Routes op de pc maken gaat prima met ITN-converter. Of online op bijvoorbeeld de website kurviger.de.

In de camper gebruik ik nu een originele Becker 7 inch. Updaten van de kaarten is gratis en gaat gewoon thuis via de wifi.

Hiervoor had ik de Becker Transit Truck/Camper software probleemloos draaien op een dubbeldin radio met ingebouwde navigatie. Camperplaatsen, campings etc allemaal erin.

De Chinese toestellen van 30 tot 50 Euro komen standaard met IGO. Meestal zijn de kaarten nog geen jaar oud. Al met al prima te gebruiken dus! Ook hierin zet je probleemloos routes en poi's.

Routes maken gaat zowel met Becker als met IGO toestellen ook erg makkelijk met het toestel zelf.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31822
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door Bob Diesel »

Maar de meesten gebruiken hun navi
Om van A naar B te komen
Zonder poes pas, maar met een paar poi
En dat is voor vele al lastig genoeg

Dus de liefhebbers zo als hier boven
Stellen de vraag van TS niet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7105
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door dedruivenplukker »

De Chinese toestellen van 30 tot 50 Euro komen standaard met IGO. Meestal zijn de kaarten nog geen jaar oud.
Dat klopt, het nadeel is dat er zo goed als geen gebruiksaanwijzing bij zit.
Ik heb geen ervaring met navigatie systemen en dacht zet er wat POI's in.
Lidl heeft ze mooi op een rijtje in de aanbieding, maar die bleek er al op te staan.
Zal binnenkort eens kijken of ik die van CC er in kan zetten.
Ik was gewend om alles nog met kaart en kompas te doen dus dat is even puzzelen.
Maar voor dat geld had ik geen tablet, en het ding moet ook nog als E-reader, radio etc. werken.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31822
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door Bob Diesel »

De vraag van TS was ook al opgelost :?:
En teruggekoppeld
kick schreef:Ik heb een keuze kunnen maken een TomTom Go 5200 world bundel met geïntegreerde sim kaart deze stond bij ING rentepuntenwinkel met accessoires voor € 285.85 in de aanbieding ,ben ik in 1 keer overal vanaf. Ik moest voor mijn privé auto ook al een update hebben kosten € 99 nu 2 vliegen in 1klap Ik zal mijn ervaringen hier nog wel even doorgeven als ik hem een tijdje in gebruik heb. Dank u voor u antwoorden die over de systemen gingen .
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7105
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: zoeken naar een nieuwe navigatie



Bericht door dedruivenplukker »

Sorry en pardon, Bob :silent: :silent: :silent:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Plaats reactie