Poi Campercontact

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
cpdegee
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 13:53

Poi Campercontact



Bericht door cpdegee »

Als ik poi's download op mijn mac en daarna importeer op mijn garmin worden letters als ë, ö, ø niet herkend waardoor plaatsen als bv Lübeck slecht te vinden zijn, wat doe ik verkeerd? Of heeft eea te maken met verschillende lettertypes? Ik kom er tot nu toe niet uit.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3047
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Poi campercontact



Bericht door rijschoollucassen »

Denk dat het probleem bij de Mac zit, mijn windows-pc heeft er iig geen moeite mee. Even bij iemand anders regelen?

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
cpdegee
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 13:53

Re: Poi Campercontact



Bericht door cpdegee »

Bedant voor de input Jaap, maar ik kan me niet voorstellen de ik de enigste ben die hier tegenaan loopt. En om nou n keer of 4 per jaar mijn buren lastig te vallen stuit me tegen de borst.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8342
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Poi Campercontact



Bericht door EasyBee »

Even een vraagje. Welke taalinstellingen gebruik op de Mac en op de Garmin. Allebei staan op Nederlands?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
cpdegee
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 13:53

Re: Poi Campercontact



Bericht door cpdegee »

Mijn laptop is zeker weten op Ned,van de garmin neem ik het aan. Is wat lastig controleren nu, ligt in de camper/stalling
Toedeledoki

Re: Poi Campercontact



Bericht door Toedeledoki »

Ik zou zeggen gewoon een normale mensen computer aanschaffen voor een paar honderd Euro en in de toekomst nooit meer van dit soort problemen :lol3: :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8342
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Poi Campercontact



Bericht door EasyBee »

cpdegee schreef:Mijn laptop is zeker weten op Ned,van de garmin neem ik het aan. Is wat lastig controleren nu, ligt in de camper/stalling
Ik vraag het omdat de Engelse taal geen accenttekens kent zoals de Umlaut, terwijl Nederlands, Duits en Frans dat wel hebben. De POIs zijn in het Nederlands en ergens lijkt een vertaalslag gemaakt te worden naar Engels waarbij die accenten en Umlauts verloren gaan.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
cpdegee
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 13:53

Re: Poi Campercontact



Bericht door cpdegee »

In het excel bestand worden de umlauts etc wel weergegeven. Het zal dus waarschijnlijk in de garmin gezocht moeten worden.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10055
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Poi Campercontact



Bericht door Peter LMC »

Ik heb bij mijn Garmin dit probleem niet.

Maar staat je toetsenbordtaal wel goed?
Kijk even naar
Instellingen--> Taal en toetsenbord--> Toetsenbordtaal-->Nederlands.
Of zet hem eens op Deutsch.
Gewoon proberen, Je kunt niets fout doen.
Niet te bang zijn om instellingen te wijzigen
Niet goed, zet je hem weer terug op Nederlands.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8342
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Poi Campercontact



Bericht door EasyBee »

Nou ga ik er in het bovenstaande van uit dat je Garmin POI loader hebt gebruikt om de poi's te installeren op je Garmin.
Dat Poiloader staat hier http://www8.garmin.com/support/mappingsw.jsp
Zodat er op je Garmin in de directory Garmin/poi een bestand is komen te staan met de extensie "gpi".
Aangezien je op de Mac het "csv" bestand hebt staan met correcte leestekens en accenten, gaat er in Garmin Poiloader in de vertaalslag van "csv" naar "gpi" iets fout. Gebruik je wel Poiloader en zo ja, met de express instellingen of anders?
En inderdaad wat Peter LMC schrijft. Welke taal en toetsenbord indeling heb je op de Garmin?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
cpdegee
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 13:53

Re: Poi Campercontact



Bericht door cpdegee »

Ik gebruik inderdaad poi loader en in de express mode, volgende week de garmin maar eens ophalen (camper staat nu ïn de stalling 10 km verder)
de hoekies
Berichten: 6024
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Poi Campercontact



Bericht door de hoekies »

toetsenbord op Verenigde staten zetten biedt misschien de uitkomst
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
cpdegee
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 13:53

Re: Poi Campercontact



Bericht door cpdegee »

Taal aanpassen op de garmin haalt niets uit. Wat wel werkt is ipv de letter met leesteken een vraagteken in te vullen. L?beck wordt dan wel gevonden.
Gebruikersavatar
adbremmer
Berichten: 59
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 21:11
Locatie: Enschede

Re: Poi Campercontact



Bericht door adbremmer »

Beste cpdegee

Ook ik heb hetzelfde probleem met Garmin en Mac, eerder had ik het niet met de Windows pc en dezelfde Garmin. Ik heb nog geen oplossing gevonden, ben wel benieuwd naar ervaringen van andere Mac gebruikers, die zullen er zeker zijn.

Groet
Ad
van Hobby 600 naar Hymer Tramp 654 SL
Plaats reactie