Navigatieproblemen met Maps.me en deels TomTom Truck

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Navigatieproblemen met Maps.me en deels TomTom Truck



Bericht door Charles Franconi »

Hallo. Sinds een paar dagen op pad naar Griekenland.
Sinds 2011 hebben we een TT Truck en ook gebruiken we sindseen paar jaar Maps.me.
Op het moment dat we vertrokken, hebben we problemen met maps.me op 2 x tablet (Samsung en Medion) en 2x GSM ( beide Motorola).
Met name de Medion van een paar maanden oud, daar baal ik van. Deze was razendsnel met maps.me.
Na een update onlangs is het onwerkbaar. Stil staand geen probleem maar rijdend volgt ie de kaart niet en verliest GPS. Een apparte GPS test app geeft een prima signaal.
" Locatie" is met een zonder internet uitgeprobeerd, beide zonder resultaat. Fly modus uit. Meerdere keren opnieuw opgestart (tablet), ook geen resultaat.
Wie heeft na update hetzelfde probleem of heeft een suggestie?
Daarnaast valt TT Truck, een ander apparaat, in Zwitserland ook regelmatig uit, terwijl er wel voldoende vrije ruimte is boven de camper.

Ook hier graag suggesties.

Groeten Charles
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Navigatieproblemen met Maps.me en deels TomTom Truck



Bericht door EasyBee »

Nou schrijf je dat bij de maps.me apparaten : "verliest GPS. Een aparte GPS test app geeft een prima signaal."
Die GPS test deed je stilstaand, neem ik aan. Of was dat onder het rijden? En op de zelfde plek in de camper als waar je het maps.me apparaat wilt gebruiken? Voorin de wagen, neem ik aan.
En bij de TT Truck schrijf je "in Zwitserland ook regelmatig uit, terwijl er wel voldoende vrije ruimte is boven de camper".
Wat bedoel je met uitvallen? Kan de GPS signalen niet ontvangen?, Scherm gaat op zwart? Bevriest en doet niets meer?
Als al die apparaten het GPS signaal niet goed kunnen oppakken, is er iets veranderd aan je camper. Wat zit er nu in die alkoof, dat er eerder (toen alles goed werkte) niet zat? Je schrijft wel dat er voldoende ruimte boven de camper is, maar wat zit er in die camper, in die alkoof? Heb je de voorruit voorzien van een zonwerende / warmtewerende folie?
Als al die apparaten je ineens in de steek laten, is er iets anders geworden. Niet al die apparaten, zou je vanaf hier denken.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Navigatieproblemen met Maps.me en deels TomTom Truck



Bericht door kampo »

Zelf had ik ook plots problemen met de locatie/GPS op een Samsung Note Tablet.
Werkte een paar dagen , daarna steeds knipperen van het locatie icoontje , dus geen GPS signaal.
Na van alles uit te proberen bleek het te maken te hebben met het Vodaphone SIM telefoon/internet kaartje dat ik ter plaatse gekocht had. (Iceland)
Na het verwijderen van de simkaart werkte maps weer goed. In andere landen met andere sim kaartjes had ik dat probleem niet.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Navigatieproblemen met Maps.me en deels TomTom Truck



Bericht door Charles Franconi »

Ik sta nu in de haven van Ancona.

Na Zwitserland werkt TT Truck weer goed, evenals IPAD2 die zowel Maps.me als TT Europa goed doet.

De hints ga ik na: ik heb i.d.d. Vodafone kaartje, een Victron MPPT regelaar i.p.v. een Uhlmann. En in de alkoof is een rol warmtegevende folie die er altijd al was, maar nu een iets andere plaats heeft gekregen. Ik hier mee aan de slag.

Beide bedankt voor de tips.

Groeten Charles
Plaats reactie