update TomTom

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 897
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 21:34

update TomTom



Bericht door Bram »

Ik heb een TomTom via 130 met life time update. En ben er al 4 jaar heel content mee.
Niet in de laatste plaats door alle poi's die makkelijk in te brengen zijn.

Echter gisteren ging het helemaal mis. van 5 tot 12 zitten klooien met als resultaat een scherm dat
er geen kaarten meer op de Tomtom stonden. Ook gaf hij regelmatig meldingen
dat de USBkabel defect was en dan weer dat het geheugen vol was.
Had nog een andere geteste goede kabel, maar leverde ook niets op . Geheugen kon niet vol zijn.
Alles geprobeerd en uiteindelijk maar in de hoek gegooid en
uit gaan kijken naar een nieuwe. Vanmorgen toch nog even aangesloten om met mijn computerkennis de
hoop om hem helemaal leeg te maken en opnieuw te installeren ( resetten leverde niets op!)
En wat schetste mijn verbazing. binnen een half uur zonder storingen stond alles er weer op'.
Conclusies: Ook bij de servers van TomTom is wel eens wat mis ( Overbelasting??)

Bram
Mijn Hobby was een Hobby maar nu een Adriatik
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: update TomTom



Bericht door PaulBng »

Heb ik een paar dagen geleden ook gehad bij het installeren van een nieuwe kaart.
Blijkbaar een bit omgevallen tijdens het downloaden van hun servers, maar mss ook bij de overdracht naar je tomtom.
De kaart moet opnieuw "aangeboden" worden. om dat voor elkaar te krijgen moet je de tomtom downloadfolder weggooien. Staat ergens in hun hulp pagina's.
De download duurde bij mij wel een paar uur....
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: update TomTom



Bericht door Cee Pee »

Ik heb een keer drie en een half uur met de helpdesk aan de lijn gehangen toen was ook alles vastgelopen maar de dame daar heeft me keurig geholpen en na afloop draaide hij weer perfect.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: update TomTom



Bericht door tomdejong »

Had ik vorig weekend ook, updaten ging niet, kaart kwijt e.d. balen Toch nog een keer geprobeerd en warempel! hij deed het, volgens mij een storing bij tomtom.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: update TomTom



Bericht door MrGPS »

Yep, ik heb het vorige week ook meegemaakt. Dag later opnieuw proberen en het werkte weer. No stress..

Maar mede om deze reden adviseer ik dan ook om NOOIT de avond voor vertrek op vakantie een kaartupdate te doen; ongeacht welk merk. Het gaat om veel data en dat maakt je kwetsbaar voor problemen, ongeacht waar de oorzaak ligt.

Doe het liever op een moment dat je je apparaat niet per se de volgende ochtend nodig hebt. Lukt het niet meteen; laat het dan even een dagje rusten en probeer opnieuw. Geldt niet alleen voor de TomTom, maar ook bijv bij Garmin.

Mocht bij de TT 'niets' meer werken dan is overigens een 'diepere' reset mogelijk. Komt qua timing vrij nauw, maar werkt goed. Zie de video op http://www.mrgps.nl/kennis/rider-hangt- ... pnieuw-op/
Plaats reactie