Aldi Talk

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Aldi Talk



Bericht door henk en lila »

Tsja Aloys, dat had ik dus ook. Binnen Android ben je nu eenmaal een Nederlander. Ondanks je Duitse Aldi sim en die Duitse Aldi Talk App is alleen voor Duitsers. Er is ook een Nederlandse Aldi Talk App maar die kent heel andere en slechtere tarieven van het Nederlandse Aldi simmetje.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
jpdejong
Berichten: 302
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:41
Locatie: weeze, nabij goch duitsland

Re: Aldi Talk



Bericht door jpdejong »

Aloys schreef:De Aldi-app kan ik nu dus niet downloaden omdat die "niet voor mijn land" is.
Mijn oude Android staat nu op tagesflat.eplus.de, dat lijkt me in orde...
Even een nieuw google account aanmaken in het land waar je bent. Kost 5 min. Dan deze op je smart phone erbij zetten, in google play kan je van account wisselen en je kan dan ook de apps van dat land gebruiken. Zo heb ik in noorwegen de app voor talia binnen gehaald. Wel weer je standaard accont terug zetten in google play.

Groeten jan-peter
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Aldi Talk



Bericht door Marius HRL »

Ik vrees dat die app overruled wordt door de snartphone insteelingen en niet helpt bij een MiFi met Auto-APN.
Ik had op mijn oude Samsung smartphone die Aldi Talk-app geïnstalleerd met behulp van een via internet gedownload APK-bestand.

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Aldi Talk



Bericht door krekwakwou »

Aloys schreef: De Aldi-app kan ik nu dus niet downloaden omdat die "niet voor mijn land" is.
Mijn oude Android staat nu op tagesflat.eplus.de, dat lijkt me in orde...
Als je in Duitsland bent moet je bij iTunes en app store even met je account inloggen en je postcode in een Duitse postcode veranderen. Hierna kun je de app vernieuwen. Daarna je account weer herstellen met je eigen postcode. Dit lukte bij mij althans.
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Aldi Talk



Bericht door Aloys »

In jouw quote stond nog mijn "oude Android" en daarmee moet ik bij iTunes en AppStore inloggen? :D :wink:

Ik heb met Aldi gebeld (€ 0,10 p/m). Aardige jongen, kundig. Kreeg meteen mijn tegoed terug,
plus een paar euro extra. Kort samengevat: je kunt alleen nog maar een dag boeken via de
stick en niet meer rechtstreeks door je telefoon (dataverkeer) in te schakelen. MiFi gaf ook
problemen, het zou wel moeten kunnen met een Fritzbox mobiele router of iets dergelijks.

Oplossing voor mij (en wellicht anderen): even bellen met de helpdesk, tussen 07.00 en 23.00
uur (weekend 10.00 en 18.00 uur) dan zetten ze het handmatig voor je aan...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Aldi Talk



Bericht door Aloys »

Nu de Lidl Connect.

Zojuist een sim gekocht met tientje beltegoed voor € 9,99.

- Registratie en activatie gedaan zoals voorgeschreven. Dat heb ik gedaan via internet op mijn
iPad, mijn T-Mobile als hotspot. Je moet een adres opgeven. Hier om de hoek is een populair
schnitzel-restaurantje, Vossheiderstrasse 123, 47574 Goch. Veel eten voor weinig... :wink:

- Nu de sim in mijn oude telefoon, dataverkeer gewoon aanzetten, er gebeurt nog niets met
het tegoed. Je moet eerst nog met de telefoon naar de website van Vodaphone surfen (dat is
ook de enige website die nu -gratis- bereikbaar is).

- Inloggen met je telefoonnummer en wachtwoord en dan zie je dat je tegoed € 10 is en dat je
kunt kiezen voor 1GB/24uur/1,99 óf 5GB/30dgn/14,99. Die laatste keuze is bij mij geblokkeerd
want ik heb maar een tientje tegoed.

Tot zover ben ik gekomen, morgenochtend rond 10.00 uur loopt mijn 24uur Aldi af, dan zal ik
die Lidle eens aanzetten.

Nog één verschil tussen deze twee providers: bij Lidl geldt op=op, maak je bij Aldi die GB op
binnen 24 uur dan gaat ie tóch door op lage snelheid. Maar 1GB is meestal toch téveel voor
een dag.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Aldi Talk



Bericht door JoopBrekken »

Wat een gedoe. Heb ik het een stuk makkelijker met 'm, n KPN prepaid onbeperkt online voor €7,50 p/m.
Nu in Italy en diverse andere EU landen overal altijd prima en probleemloos internet. Alleen niet heel snel.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Aldi Talk



Bericht door Charles Franconi »

Helemaal mee eens Joop.Geen gekloot meer met ALDI of Lidl prepaid. Lekker onbeperkt internet KPN nemen en ook per maand te betalen en als je vakantie voorbij is, dan effe niet meer actief op KPN.

Charles
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Aldi Talk



Bericht door Frans-K »

Inderdaad, geen gezeur om steeds van SIMkaart te wisselen. Ik zoek een prepaid simkaart waarmee je overal in Europa kan internetten. Voorheen had ik die van de Italiaanse Vodafone (prepaid €2,50 voor 100Mb). Werkte prima, maar nu veranderd dat allemaal, dus iemand een optie. Ja die van de KPN 30 dagen voor 7,50 ken ik. Weet iemand nog een andere optie?
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Aldi Talk



Bericht door MonRoe »

Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Aldi Talk



Bericht door JoopBrekken »

Frans kijk eens bij Bliep, 1 Gb EU (niet in NL) €10
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Aldi Talk



Bericht door Toon »

Aloys schreef:In jouw quote stond nog mijn "oude Android" en daarmee moet ik bij iTunes en AppStore inloggen? :D :wink:

Ik heb met Aldi gebeld (€ 0,10 p/m). Aardige jongen, kundig. Kreeg meteen mijn tegoed terug,
plus een paar euro extra. Kort samengevat: je kunt alleen nog maar een dag boeken via de
stick en niet meer rechtstreeks door je telefoon (dataverkeer) in te schakelen. MiFi gaf ook
problemen, het zou wel moeten kunnen met een Fritzbox mobiele router of iets dergelijks.

Oplossing voor mij (en wellicht anderen): even bellen met de helpdesk, tussen 07.00 en 23.00
uur (weekend 10.00 en 18.00 uur) dan zetten ze het handmatig voor je aan...
Vrijdag weer het zelfde
Voor vertrek thuis wist ik zeker dat er nog ruim €3 op moest staan
Komen in Kleve aan en na verloop van tijd internet aan gezet
Nou binnen now time niets meer
Opwaardeer bon gehaald
Ook die was na 20 mb gebruik weer op
Klo... Aldi dachten we
KPN erin gezet en op zijn elven dertigste wat zitten surfen
Nou dat is het dus ook niet
Weer een bon gehaald
Komt een goeie bekende vriend bij ons binnen en we babbelen wat over Aldi
Hij kijkt het een en ander na via de laptop maar we komen niet in de miffi E585
Lang verhaal kort
We bellen met Aldi
Net als bij Aloys een nette jongeman met duidelijke uitleg
De stick moest ge-update worden stond nog op Versie 2.1 en moest inmiddels 5. Zoveel zijn
Maar niet getreurd hij zou het zo instellen dat de stick te updaten was
Ook het bedrag van 2 x de bon en 1 dag zou hij er weer op zetten
Alles keurig met hem door gelopen en nu zou dus alles weer moeten werken voor de 1,99 per dag mb vrij
Klopt precies
Maar wel alleen in de stick
Dus weer aan het zoeken en aanpassen
Uiteindelijk komen we in de miffi
Bleken er teveel andere ingelogd te zijn zodat we met de laptop er niet meer bij in konden komen
De nodige iPads en iPhones uit geschakeld voor miffi
En we konden vis de miffi op de laptop inloggen
In de miffi ook weer het een en ander aan moeten passen
Zoals de goeie apn en tagesflat aan gevinkt
En na een kleine 2 uur buurten en instellen schijnt het nou weer allemaal te werken
Er staat nog steeds €10 tegoed op en we zitten weer met 4 apparaten op internet
Conclusie voor mijn persoonlijke verantwoording
Aldi heeft gewoon wat aanpassingen gedaan zodat er een hoop buitenlanders goed aan het hobbyen moeten om nog van het kaartje gebruik te kunnen maken
Heb je altijd alleen maar het kaartje in de stick gebruikt zal er niets aan de hand zijn
Maar net als wij de stick al jaren niet meer gebruikt
Ja dan gaat het fout
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24432
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Aldi Talk



Bericht door javanes »

Aloys schreef:Nu de Lidl Connect.

Zojuist een sim gekocht met tientje beltegoed voor € 9,99.
En je belt met deze voor 9 cent per minuut naar Nederland vanuit de meeste landen[/quote]
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Aldi Talk



Bericht door Trebor953 »

@Toon, dus als ik het goed begrijp moet je de webstick met simkaart in een laptop steken en tagesflat boeken.
Dan de simkaart in je mifi doen en daar de juiste APN kiezen.
Zijn de instellingen nog steeds:
APN = tagesflat.eplus.de
gebruikersnaam = eplus
wachtwoord = gprs
Of is dit niet goed begrepen door mij?
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Plaats reactie