onyx 3G dongel

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
travellers
Berichten: 22
Lid geworden op: za 27 jan 2007, 10:06
Locatie: Oelegem 10 à 15km van Antwerpen(B)

onyx 3G dongel



Bericht door travellers »

Hallo,
Heb een probleem met mijn Onyx 3G dongel icm PC.
De dongel werkt probleemloos icm met Alfa R36 router en eerder op oude PC met win7 ook nooit problemen gehad.
Nu dus wel; plug ik de dongel voor 1ste x in pc, dan kies ik autorun en werkt alles zoals het hoort.
Verwijder ik dan de dongel en plug hem weer in, al dan niet na herstarten pc, dan vraagt hij weer wat ik wil doen. Kies ik voor “geen actie”, dan gebeurt er helemaal niets.
Kies ik voor autorun, dan meldt hij dat er al eerdere versie geïnstalleerd is en dat ik deze moet verwijderen. Dit doe ik dan via “progr&onderdelen”, plug ik de dongel weer in, kan ik weer installeren en werkt hij, sluit ik af en herstart, dan herhaalt het eerdere probleem zich.


Heb al geprobeerd om via “apparaatbeheer” installatie ongedaan te maken maar de optie om drivers te verwijderen krijg ik niet.

Heb die 8 onderste items bij netwerkadapters (zie printscreen in bijlage) proberen te verwijderen, ze gaan ook weg maar herstart ik de pc ZONDER de dongle in te pluggen verschijnen de 8 items toch weer in app.beheer.
Het lukt mij dus niet om de dongle echt te verwijderen.

Ik heb al contact gehad met Arjan van 2com waar ik de dongle kocht maar kan hem toch niet blijven lastig vallen en hij weet ook geen raad meer. Volgens hem ligt het aan PC maar deze is nog geen jaar oud (HP Pavillon).
Wat kan ik nog proberen, wil dongle soms zonder router gebruiken want heb niet altijd 220V bij de hand.

traveller
Bijlagen
Prscr apparaatbeheer.jpg
Prscr apparaatbeheer.jpg (128.85 KiB) 1293 keer bekeken
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: onyx 3G dongel



Bericht door TestCase »

Traveller ik probeer het maar je probleem is mij misschien nog niet helemaal duidelijk.

Die dongle heeft zo te lezen twee functies, de installatie bestanden staan er op, gewone USB stick, en de 3G functie.

Wanneer je die dongle in de PC steekt EN er staat een autorun bestand op je USB stick "stukje" dan vraagt de PC iedere keer of autorun gestart moet worden, dit is normaal want je hebt "Autoplay" aanstaan. Wanneer je "Take no action" selecteert zal voor die dongle dit niet meer gevraagd worden, dit heeft geen invloed op de 3G functionaliteit. De software steeds opnieuw installeren heeft ook geen zin.

Daarnaast begrijp ik dat je dongle geconfigureerd is voor je 3G router en die heb je juist niet mee genomen. Die dongle software op je PC moet dus (opnieuw) ingesteld worden met de gegevens van je provider en daar direct een verbinding meemaken. Zo te zien zijn de drivers goed geïnstalleerd en moet alleen de software op de PC goed ingesteld worden. Die gegevens moeten van de provider van het SIM kaartje komen.

Het ligt echt niet aan de hardware van je PC!

\\Suc6 (>30 jaar voor HP gewerkt :thumbup:.)
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: onyx 3G dongel



Bericht door Marius HRL »

Zodra je Autorun uitvoert, wordt er een applicatie geïnstalleerd op je PC. Die moet je gewoon handmatig opstarten om het geheel te benutten.
Zoals TestCase al aangaf: het aanbod om opnieuw van alles te installeren, is het gevolg van een instelling op je PC, om bij plaatsing van een geheugendrager het opstartprogramma op die drager uit te voeren.

Lees ook even hier:
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... 4&start=14
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=8443184

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Plaats reactie