Geen user poi in iGo Nextgen?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
larofly
Berichten: 1171
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 16:59
Locatie: Hellevoet

Geen user poi in iGo Nextgen?



Bericht door larofly »

ik had mijn user poi in igo promo wince staan geen probleem.
nu ben ik overgestapt op Igo NextGen Android, en krijg ze niet meer in beeld. iemand al ervaring hiermee ???
Rapido 9090DF
We keep on going forward as we cannot find reverse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
larofly
Berichten: 1171
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 16:59
Locatie: Hellevoet

Re: Geen user poi in Igo Nextgen?



Bericht door larofly »

Vergeten te meldn maar is opgelost :shifty:
Rapido 9090DF
We keep on going forward as we cannot find reverse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Geen user poi in Igo Nextgen?



Bericht door henk en lila »

Mooi, en hoe? Want ik moet ook over en ik kan mijn userpoi niet missen. ik kan ze nu ook aanmaken vanuit het programma. Ideaal en dat moet zo blijven. (Niet te verwarren met favorieten).
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
larofly
Berichten: 1171
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 16:59
Locatie: Hellevoet

Re: Geen user poi in Igo Nextgen?



Bericht door larofly »

Om daar een antwoord op te geven heb ik meer gegevens nodig. Wat voor navi , is het intern geheugen benaderbaar en welke versie van NG gebruik je.
Rapido 9090DF
We keep on going forward as we cannot find reverse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Geen user poi in Igo Nextgen?



Bericht door henk en lila »

Ik zit nu nog op Primo 9.6.29.364743 dus de vraag was op voorhand als ik ooit ga vernieuwen op mijn android telefoon.
Ik kan nu alles wat ik wil maar het klonk alsof dat in iGo Nextgen weer moeilijker wordt. Ach, we kijken wel als het zover is, bedankt voor je reactie.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Geen user poi in Igo Nextgen?



Bericht door lassche »

Hetzelfde probleem. Het icoon van de userpoi wordt niet getoond op de kaart. In plaats daarvan een standaard icoon.

Onder Instellingen->Navigatieweergave->Kaartweergave->Markeringen plaatsen zijn ze wel zichtbaar. Alléén worden ze daar wel 3 keer naast elkaar afgebeeld.

Het gaat in mijn geval om IGO Primo Nextgen voor Android, versie 9.18.27. Geinstalleerd op een Galaxy S7 met Android versie 7.0.

Vooralsnog alles geinstalleerd in het interne geheugen. Als e.e.a. naar behoren werkt dan verhuis ik de content-folder naar de SD-kaart.
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Geen user poi in Igo Nextgen?



Bericht door lassche »

Opgelost.

Ga naar data.zip/ui_nextgen/icons/poi/ en verwijder (of hernoem) het bestand kmlpoi.icon.

Daarna werkt het.

Gr. Roelof
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Geen user poi in iGo Nextgen?



Bericht door henk en lila »

Ik heb inmiddels Igo Nextgen uit de Google playstore op mijn verse Android 7 telefoon staan.

Maar aan de computer hangend, zie ik weinig of geen van de gebruikelijke mappen om überhaupt een kml file in te droppen met bijv archies poi's.

E.e.a. staat op het interne geheugen.

Hoe moet dit mannen?

En vraag 2: kun je in nextgen (al of niet via een andere skin) vanuit het programma zelf eigen POI (niet favorieten dus) toevoegen en dan ook nog in een voorkeursmap (zoals dat in primo prima ging)?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Geen user poi in iGo Nextgen?



Bericht door lassche »

Die mappen moet je eerst zelf aanmaken. Dus voor de pois IGO\content\userdata\poi en voor de usericons IGO\content\userdata\usericon.

Overige mappen die eventueel niet aanwezig zijn kun je zelf ook aanmaken. NextGen heeft dezelfde mapstructuur als Primo.

Je 2e vraag kan ik niet beantwoorden. Dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Geen user poi in iGo Nextgen?



Bericht door henk en lila »

Dank je wel. Voorlopig werkt het niet. Zowel op de interne als de externe opslag geprobeerd. Met één kml file erin; icoontje me even niet druk om gemaakt.

iGo ziet de kml file niet en pakt hem dus ook niet uit (.kix en .kns bestand werd er normaliter bijgemaakt).

Ook met al uitgepakte dus drie file'tjes in die map ziet hij ze niet.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Geen user poi in iGo Nextgen?



Bericht door lassche »

Ik stuur je via PB één van mijn kml-bestanden plus bijbehorend icoonbestand. Probeer het daar eens even mee. Om uit te sluiten dat het aan jouw bestand ligt.

Het is trouwens verstandig om eerst alles in het interne geheugen te zetten en pas als alles werkt onderdelen naar de SD-kaart te verhuizen.

Bij dat laatste moet je ook nog 2 regels in de sys.txt aanpassen.
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Geen user poi in iGo Nextgen?



Bericht door henk en lila »

Inmiddels toch weer mijn vertrouwde iGo Primo aan de praat gekregen met mijn nieuwe telefoon. Kan ik weer een paar jaar vooruit.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Plaats reactie