Onze website gekaapt?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Onze website gekaapt?



Bericht door MonRoe »

Eerst even een waarschuwing, probeer als leek nu niet maar onze website te gaan, ik weet niet of er iets met je computer gebeurd.

Wij hebben een website, Nu waren we dit weekend weg en moest ik even iets opzoeken op de telefoon (iphone) op de website. Ik kreeg eerst de website te zien, maar werd gelijk doorgelinkt naar een hele vervelende website met allemaal reclame etc, wat niet weg te klikken was. Ik dacht eerst, ligt aan de wifi oid.
Daarna geprobeerd met de tablet en de laptop met twee andere internet verbindingen en daar heb ik het ook mee.
Toen contact gezocht met ons hosting bedrijf en die zeggen dat het bij hen allemaal goed gaat, dat ze gewoon onze website zien en daar ook blijven.
Nu thuis gekomen weer geprobeerd, verschillende browsers verschillende devices en nog steeds wordt ik door gelinkt naar andere websites.

Ik kan wel op subpagina's komen van de website, zoals bijv .....maar zodra ik naar de homesite ga, is het fout. Ook kan ik gewoon naar het adminstratie gedeelte, dus waar ik de website kan aanpassen.

Ik heb al gegoogeld naar de pagina's waar ik op terecht kom en wat malware programma's gedraaid, maar die vinden niets.

Iemand een idee wat dit kan zijn? En dan het belangrijkste hoe op te lossen?

link naar website weggehaald
Laatst gewijzigd door MonRoe op zo 05 mei 2019, 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10104
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door Peter LMC »

Ik ben ook even naar jullie site gegaan Monique.
En inderdaad wordt ik ook meteen door gelinkt naar een andere site.
Meteen een melding van Malware of zo er bij.
Het zit dus niet in je computer.
Ik heb helaas geen oplossing voor je. :-?
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door MonRoe »

Dank je Peter voor het kijken. Hoef ik in ieder geval niet meer verder te zoeken op de laptop. Morgen maar eens bellen met de nederlandse hosting partij, die in Ierland had gisteren nergens last van.

Op google vind je alleen maar info over het feit dat het op je computer zit en niet op je website. Op het beheer gedeelte kan ik ook niets vinden.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door Navigator »

Er gaat inderdaad iets fout. Je homepage linkt direct door naar allerlei ellende. Als je nog bij je subpagina's kunt en bij 'cpanel' oid, wijzig dan zsm je wachtwoord. Daarna je homepage opnieuw uploaden of verversen.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door Atoz »

Hier (Portugal) werkt deze normaal.

NEE toch niet.... Blijkbaar is ons internet nu zo traag er het even duurde voordat de andere website te voorschijn kwam.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door appellover »

Hier in Spanje ,orange 4 G ,1 sec. normaal daarna door naar vreemde pagina met reclame.


Ron



Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door appellover »

De website is adaranth.com




Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door Marco Polo »

Het ziet er wel feestelijk uit :mrgreen:
Maar erg vervelend, zeker als je hostingprovider je niet ondersteund.
Sterkte met het oplossen.
Bijlagen
0518CE78-58F0-4A58-B5DE-6FEF752A3BB5.jpeg
0518CE78-58F0-4A58-B5DE-6FEF752A3BB5.jpeg (135.74 KiB) 948 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Marco Polo op zo 05 mei 2019, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door MonRoe »

Oh jij ook al de 5 miljardste? Ja krijgt allerlei verschillende soorten pagina's te zien.

Ik kan, via een omweg, gelukkig nog bij alle data, dus die ben ik nu veilig aan het stellen. kan de nederlandse hosting morgen niets voor me doen, dan haal ik alles eraf en ga ik opnieuw beginnen.

Ik kan helaas niet meer bij het config.sys bestand komen om te kijken of er iets in de html erbij gezet is. Dit lijkt ook geblokt te zijn.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door henk en lila »

Normaal kan de hosting company een back-up van bijv een week geleden terug zetten. Of een nog oudere als je al langer niets had bijgewerkt. Succes

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door Atoz »

MonRoe schreef:
zo 05 mei 2019, 12:21

Ook kan ik gewoon naar het adminstratie gedeelte,

Iemand een idee wat dit kan zijn? En dan het belangrijkste hoe op te lossen?
Probeer deze eens, verder zelf geen ervaring met WordPress maar mij lijkt het een malware infectie te zijn op jouw website.
Op dit ogenblik is rustig blijven de boodschap aan de webmaster en voor jouw bezoekers 1 gouden raad, klik niet op toestaan....

https://www.fixrunner.com/wordpress-mal ... l-plugins/

Tweede gouden raad, geen geld uitgeven ....
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door Atoz »

Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door nicolasfirst »

Wanneer het een WordPress site is kan het zijn dat via bijvoorbeeld cross scripting een redirect instelling is aangepast. Laat dit checken door je hosting partij. Zorg sowieso dat je, wanneer je bij de admin pagina's kunt, de WordPress installatie update naar de nieuwste versie.

Kijk ook naar dit artikel: https://www.bleepingcomputer.com/news/s ... redirects/

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Onze website gekaapt?



Bericht door Aloys »

Bezoek die website van Monique nu liever niet! Ik deed het wel en mijn (betaalde) Norton-pakket heeft drie
aanvallen achter elkaar op mijn PC afgeweerd. Heb je geen goede virusbescherming dan is je PC waarschijnlijk
nu reeds geïnfecteerd!
henk en lila schreef:
zo 05 mei 2019, 14:32
Normaal kan de hosting company een back-up van bijv een week geleden terug zetten. Of een nog oudere als je al langer niets had bijgewerkt.
De hosting provider maakt backups, maar niet specifiek van jouw site, tenzij je daar (extra) voor betaalt.
De backup die ze maken is van de gehele server, waarop jouw website slechts één van de velen is. Die
backup zetten ze alleen terug wanneer bij hen bijv. de harddisk crasht waar (ook) jouw website op staat.
Die standaard backup van de provider is meestal niet bedoeld voor individuele klanten.

Ik dacht dat Monique haar website op Joomla draait, niet op Wordpress. Raar dat je provider zegt dat er
niets aan de hand is, want dat is het duidelijk wel. Eén van mijn Wordpress-websites was laatst besmet en
werd netjes door de provider (One.com) off-line gezet, ik werd gewaarschuwd waarna ik alle hulp kreeg
bij het oplossen van de besmettting.

Monique, zat jij ook niet bij One.com?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie