Internet in EU met een NL-sim

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45217
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door thole »

Dat klopt wel, die van ons is ruim een half jaar oud, die van Monique vermoed ik een maand of twee, ze staat niet meer naast ons. :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door MonRoe »

klopt de simkaart van ons is eind april gekocht. ik vind het niet te doen. facebook bijv. is gewoon niet op te starten. ik moet zeker 5 minuten wachten totdat nu.nl is bijgewerkt.
ik heb al gebeld met kpn en dan zeggen kom even naar de winkel kunnen we simkaart controleren. aangegeven dat we op vakantie zijn. krijg nu in ieder geval de 7,50 euro terug. weet nog niet hoe, maar dat zien we na de vakantie wel weer.
was het laatste jaar op deze manier. heb net beide tmobile abonnementen verlengd, 5GB data en onbeperkt bellen voor 15 euro.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Jan en Simonne »

Ik heb 15 juni afgewacht, in de hoop, dat er dingen fundamenteel zouden veranderen.
Helaas...
Het was makkelijk geweest, als we met één kaartje heel Europa hadden kunnen doen, zonder beperkingen.
Kennelijk zit dat er niet in.

Ik geef het op.
Ik heb T-Mobile Go Europe Unlimited, vanaf nu tot aan april volgend jaar moet ik het doen met 10 Gb per maand.
Daarnaast hebben we nog dat Mundo kaartje voor noodgevallen, 100 Mb per dag voor 1 euro (als we dat nog kunnen opstarten).
En indien nodig kopen we maar weer gewoon, net zoals een paar jaar terug, een pre-paid kaartje in het land, waar we vertoeven op dat moment.

Ik ben dit gedoe eigenlijk helemaal zat.
Er wordt "onbeperkt" internet in het buitenland aangeboden, maar pas later vliegen je de restricties om de oren.
Wat mij betreft kunnen de Nederlandse providers de boom in.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Going »

Ik heb dat nu wel " beroemde " KPN kaartje. Nu weer in Duitsland. Traag als dikke stront. Handmatig zoeken en T mobile 3G D geselecteerd. Na 5 minuten connectie en het gaat nu als een speer. Nog steeds dik tevreden met het kaartje.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Kubo »

Ik wacht af hoe het veder gaat.
Ze zijn wel snel met reageren bij Vodafone had een mail gestuurd met vragen kreeg daarop snel een reactie daarna werd ik gebeld door een aardige juffrouw of het duidelijk was.
De vier maanden plus 14 dagen correctie tijd is voor mij geen probleem.
Heb meer moeite met verbruik in buitenland t.ov verbruik in Nederland.
Volgens haar grijpt men in bij extreme gevallen.
Laatst gewijzigd door Kubo op za 17 jun 2017, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door blizard »

Going schreef:Ik heb dat nu wel " beroemde " KPN kaartje. Nu weer in Duitsland. Traag als dikke stront. Handmatig zoeken en T mobile 3G D geselecteerd. Na 5 minuten connectie en het gaat nu als een speer. Nog steeds dik tevreden met het kaartje.
Ik denk dat je dat kpn niet kan aanrekenen. Ze hebben i de helemaal geen netwerk. Zit je in een landelijk gebied?
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Going »

Ik neem het KPN niet kwalijk. Zij hebben hun provider afspraken. Die worden eerst gezocht en er mee verbonden. Mijn ervaring nu is dat er een betere verbinding voor data is als je zelf een netwerk zoekt en instelt.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Hoofdnoorman »

Voorlopig is er, ook bij mij nog niets aan de hand.
Ik heb nog de bundel "3 mnd onbeperkt internetten" Per 1 juni kreeg ik een SMS dat, omdat men deze nu ook verplicht was om die in het buitenland te laten gebruiken, men mij "10 GB EU internet" bundel er bij heeft gegeven. Dus, officieel tot 18 juli maar dat zal wel eind juli worden, kan men mij nergens op aanspreken.

Helaas, en dat heeft de tijd wel geleerd, zijn er altijd doelgroepen die de dupe worden. In ons geval zijn het de mensen die langere tijd buiten Nederland zijn, gewoon omdat ze met een camper reizen.
Zelf probeer ik nog wel van mijn abo af te komen maar heb geen zin om mij er lang aan te gaan zitten ergeren. Ook ik heb nog Aldi kaartjes voor Duitsland en de Orange kaart voor Spanje.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Hoofdnoorman »

Goed,
Ondertussen bericht gekregen van Consuwijzer. Als ik het goed heb begrepen, is de bescherming tegen excessief gebruik ingebouwd in de wettelijke maatregel. Zelf zie ik het niet zo.
Consuwijzer schreef: Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw vraag van 16 juni 2017. U schrijft dat Vodafone de voorwaarden van uw abonnement per 1 juni heeft gewijzigd. Vodafone geeft aan dat u niet kunt opzeggen, omdat de Fair Use Policy door de overheid is opgelegd. Uw vraag aan ons is wat uw rechten zijn. In deze e-mail vertellen we u wat uw rechten zijn als consument. En we vertellen u wat u kunt doen.

Ons advies
Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden veranderen van uw abonnement. In het contract moet staan dat de aanbieder het abonnement mag wijzigen. Staat dit in uw contract? En wijzigt de aanbieder het abonnement? Dan kunt u het abonnement soms kosteloos opzeggen. Ook al is de looptijd van het contract nog niet voorbij.

Wanneer mag u het abonnement kosteloos opzeggen?
Is de verandering van het abonnement nadelig voor u? Verhoogt uw aanbieder bijvoorbeeld de prijs? Of schrapt uw aanbieder televisiezenders? Dan mag u het abonnement zonder bijkomende kosten opzeggen. Er geldt geen opzegtermijn. Uw abonnement eindigt op de dag dat de wijziging ingaat.

Wanneer mag u het contract niet kosteloos opzeggen?
U kunt niet altijd opzeggen wanneer de aanbieder het abonnement wijzigt, ook al is dit in uw nadeel. Er zijn twee uitzonderingen:

1. Is er een nieuwe regel of wet van de overheid?
Moet uw aanbieder de algemene voorwaarden of prijzen veranderen door een nieuwe regel van de overheid of in de wet? Waardoor dit dus niet zijn eigen keuze is? Dan kunt u uw abonnement niet opzeggen. Een voorbeeld: de overheid verhoogt de BTW. De aanbieder moet de BTW aan u doorberekenen. U kunt dan niet opzeggen.

2. Gaat het om een inflatiecorrectie?
Inflatiecorrectie is een vast percentage waarmee de aanbieder de prijs van uw abonnement in een bepaald jaar mag verhogen. Staat in de algemene voorwaarden van de aanbieder duidelijk dat hij een inflatiecorrectie toepast? En staat er ook hoe vaak en met welk percentage? Dan kunt u niet om die reden opzeggen.


Maakt u in het buitenland gebruik van uw mobiele telefoon? Bijvoorbeeld door te bellen, sms’en of te internetten? Dan bent u aan het roamen. Vanaf 15 juni 2017 betaalt u voor roaming binnen de Europese Unie (EU) geen extra kosten meer naast uw gebruikelijke belkosten. U betaalt hetzelfde als wanneer u vanuit Nederland zou bellen, sms’en of internetten. Dit wordt ook wel ‘Roam like at home’ genoemd. Ook voor het ontvangen van telefoontjes in het buitenland betaalt u niets, net als thuis.


Kan ik binnen de EU altijd en onbeperkt gratis roamen?
Er zijn een aantal uitzonderingen om telecomaanbieders te beschermen tegen misbruik. Verblijft u voor langere tijd in een ander EU-land? Hebt u een heel goedkoop abonnement? Of hebt u een onbeperkte databundel? Dan betaalt u soms nog een toeslag. Of u mag maar een beperkte hoeveelheid data in het buitenland gebruiken.

Ik ben voor langere tijd in een ander EU-land. Wanneer moet ik bijbetalen?
Uw aanbieder kijkt steeds vier maanden terug. Bent u in die vier maanden meer in het buitenland dan thuis? En gebruikt u uw telefoon in het buitenland meer dan thuis? Dan krijgt u een waarschuwing van uw aanbieder. Blijft u daarna gebruik maken van uw telefoon in het buitenland? Dan mag de aanbieder een toeslag aan u vragen voor het gebruik. Dat is voor bellen: € 0,032 per minuut, voor sms’en: € 0,01 per sms en voor data: € 7,70 per Gigabyte (exclusief BTW).

Wanneer telt een dag als een roamingdag?

Maakt u een dag en een nacht in het buitenland gebruik van uw mobiele telefoon? Dan telt die dag als een roamingdag. Woont u bijvoorbeeld in een grensgebied en maakt uw telefoon dagelijks minimaal één keer contact met uw thuisnetwerk? Dan roamt u die dag niet.

Vragen?
Hebt u nog vragen? Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100562870. Op http://www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,

ConsuWijzer
(T) 088-0707070
Bereikbaar: ma t/m vr van 8.30 tot 17.30 uur

Volg ons op:
http://www.consuwijzer.nl
facebook.com/consuwijzer
twitter.com/consuwijzer
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Johny_Boy »

Dank je Rudie voor alle moeite en het delen daarvan... klasse! :thumbup:

Ben zelf vandaag bij de Vodafone winkel geweest.

Had bij mijn abonnement aanvraag ook gelijk een extra telefoonkaart aangevraagd en die zouden zij mij toesturen vóór mijn abonnement inging.... en dat was vandaag en geen kaart....dus bellen. Moest dit zelf ophalen in een Vodafone winkel, want zij hadden deze niet op voorraad. Leuk begin... :bang:

In de winkel mijn kaart gehaald en deze man gaf mij ook nog 2 duokaarten mee, die ik in mijn andere 2 oudere tablet kon doen... (krijg dit alleen niet voor elkaar, dus morgen even bellen) Dan in 2 tablets een duo in 1 tablet een telefoonkaart en in mijn mobiel een telefoonkaart... Niet gek dus ... Werd verteld dat je de ene die je niet wilde gebruiken, uit moest zetten of op de vliegtuigstand. Vise versa, wanneer je de andere weer wil gebruiken. Kon niet! tegelijk...

Maar nu komt het! Sprak in de winkel mijn ongenoegen over de FUB en hij vertelde mij dat dit niet waar was. Eerst zouden wij 3 maanden gratis van Vodafone, 10 GIG krijgen en dit limiet konden wij gewoon gebruiken in het buitenland en Nederland. Wanneer de 3 maanden om zijn, dan begon onze werkelijke bundel en dat konden wij, de gehele bundel..., zowel in het buitenland als in Nederland gebruiken. Was niet limiet gebonden... "Zou toch te gek zijn", zei hij..., "dat je niet eens je eigen bundel op mag maken waarvoor je betaalt"

Ik opperde dat ik met meerdere personen van Vodafone (telefonisch) had gesproken en die vertelden hett toch anders... Hij wilde daar niets van weten..., was niet waar...

Zijn antwoord was..., dat dit mensen waren die er niets vanaf wisten... Hij zei letterlijk... " Ik sta in een Vodafone winkel en weet waar ik over spreek en zoals ik het u vertel... zo is het!" "3 maanden gratis 10 gig en daarna uw eigen bundel"

Nu maar afwachten..., want wat nu wel- of niet de waarheid is... ik weet het niet meer... :think: :crazy:

Wilde dit toch nog even net jullie delen... ::)
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Bob Diesel »

Soep en heet
Ga en doe en je zal zien
Het valt gewoon weer mee
De laatste tijd word hier over heel veel,
Heel veel te moeilijk gedacht en gezeurd

Keep iit simple en neem een :cheers: of :cheers: :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Johny_Boy »

Heb je raad opgevolgd... :cheers: De telefoon werkt perfect.. Internet is snel en de camper komt snel...
Straks heerlijk weg... :cheers: en verder.... gewoon genieten! :wave:
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Hoofdnoorman »

Bij het aangaan van de Red Super abo krijg je 3 mnd onbeperkt in Nederland.
Ik ben 18 april de overeenkomst aangegaan. De extra onbeperkt kon niet in het buitenland gebruikt worden, echter,
per 1 juni is deze onbeperkt omgezet naar 10 GB EU. Dus zolang je die hebt, is er helemaal geen probleem in het buitenland.

En ja, wie dan leeft die dan zorgt, Bob.
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op zo 13 aug 2017, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door jmkoole »

Zit bij KPN met een Zorgeloos sim only abonnement. Dat is onbeperkt bellen & sms-en en 25 Gb data met 4G incl. Spotify voor 32,50 per maand. Nu heb ik er een data sim only kaartje bij besteld. Omdat we al twee abonnementen bij KPN hebben, kost dat extra data-abonnement maar vijf euro per maand extra. Dat data kaartje gaat in mijn Mifi-router en dient als hotspot voor vrouwlief en mijzelf. Dit abonnement geeft 500 Mb data, maar ik mag de 25 Gb data van mijn mobiele abo onbeperkt 'weggegeven' aan het extra data-abonnement. Omdat ik er een externe 4G-antenne bij heb, is de ontvangst van de Mifi-router beter dan van de mobieltjes. Is er gratis Wifi in de buurt, dan schakel je de router in als extender. Denk dat we ons zo goed redden...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Plaats reactie