Internet in EU met een NL-sim

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Cee Pee »

Bij dat vrij bellen zit een klein addertje onder het gras, je kunt vanuit bijna heel Europa naar heel Europa bellen vanuit je bundel maar vanuit Nederland bel je vanuit je bundel alleen naar Nederland.
Dus vanuit Nederland naar het buitenland bellen zit niet in je bundel.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Aloys »

Marco Polo schreef:Zijn nog meer mietjes in de telecom.
T-mobile wil van zijn 60 dagen unlimited in het buitenland klantjes af.
Is ze toch iets te begrotelijk geloof ik :D
Ja, dat is minder leuk. Ik heb half januari een éénjarig Unlimited genomen, wanneer ik nu wil verlengen
dan krijg ik gewoon 10GB per maand in het buitenland, die 2 maanden onbeperkt gaan er dan af... :(

Overigens betaal ik nu geen € 36 per maand meer, maar dankzij mijn "lidmaatschap" van een T-Mobile
"vriendenclubje" krijg ik € 5,00 korting, dus nu € 31 per maand.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27470
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Marco Polo »

Tmobile bied 20 euro korting / maand voor de lopende - 2 jaar - unlimited contracten (of kortingen op vrijwel alle telefoons).
Dit om ze af te kopen naar 10GB/maand.
Had het niet niet verwacht maar kost ze blijkbaar handen vol geld.
Ondanks dat het abbo maar heel kort is aangeboden.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Aloys »

En bij Vodafone Red Super (de onderste) https://directsales.vodafone.nl/shop/de ... er=simonly
krijg je nu -als aanbieding- onbeperkt bellen/sms'sen en 40GB per maand NL én Europa voor € 27 per maand???

Oh ja, ik ben Ziggo-klant, dat is wel een voorwaarde. Wel een superaanbieding!

Iemand hier ervaring mee?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Kubo »

Bij Vodafone red met aangepaste fup bij b.v een jaar contract moet je deze stilzwijgend door laten lopen.
Dan blijven de voorwaarden bestaan,ga je bewust verlengen dan ga je over naar de nieuwe voorwaarden.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Cee Pee »

Is dat zo, want mijn contract loopt tot 8 januari.
Ik kan nu nog kiezen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Kubo »

Naar aanleiding wat Rudy hierboven al vertelde over het niet van toepassing zijn van fup voor mensen die in een bepaalde periode het contract hebben afgesloten bijn Vodafone .
viewtopic.php?f=13&t=8460079
Telefonisch contact gehad hierover na einde contract bij bewust opnieuw afsluiten zijn de nieuwe fup voorwaarde van kracht .
Bij stilzwijgend laten doorlopen blijven bestaande afspraken van kracht.
Het zelfde heb ik bij zigge ooit een actie van hun film net gratis.
Blijft zolang ik maar niets in het bestaande contract wijzig doe ik dit wel vervalt film net.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15364
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik vertrouw Vodafone voor geen cent.
Aankomende week ben ik meer dan twee maand onafgebroken in het buitenland.
Na het ontvangen van de SMS over het nieuwe FUP, heb ik ze de volgende brief geschreven:
Aan: Vodafone Libertel BV.
Aangeboden per e-mail.



Betreft: Ontbinding van overeenkomst Red Super 06xxxxxxxxx
Bebra (D), 16 juni 2017


Geachte heer/mevrouw,

Op 18 april 2017 is mijn Vodafone Red Super abonnement geactiveerd. Bij het aangaan van de verbintenis is mij, gedurende de looptijd van het contract, onbeperkt bellen/sms/ 12GB Data in de EU toegezegd. De voorwaarden (versie 12 -2016) heb ik gelezen en heb daarmee ingestemd.

Op 14 juni 2017 kreeg ik een SMS van u met de mededeling: “Vanaf morgen geldt er ook voor jouw abonnement een FUP……..”
Ik wordt verwezen naar de, door Vodafone, vernieuwde voorwaarden. Hierin is een wijziging gekomen (aanvulling) op onderdelen wat U “FAIR USE POLICY” (FUP) noemt.
Ik wil U meedelen dat de vernieuwde voorwaarden mij nooit ter hand zijn gesteld en ook op de website, waar ik af en toe inlog, is mij niet naar de nieuwe voorwaarden verwezen.

Betreffende FUP is onredelijk bezwarend voor mij. Ik ben een persoon welke met grote regelmaat zich met een camper door Europa begeeft. Deze reizen beslaan vaak een periode waarbij het zeer zeker zal voorkomen dat ik gedurende 4 maanden meer als de helft van de tijd in het buitenland ben. Tevens zal ik altijd meer verbruiken als in Nederland omdat ik daar mijn vaste telefoon en internet lijn gebruik. De mobiele telefoon is juist ontworpen om gebruik buitenshuis mogelijk te maken.
Hierdoor wil ik dan ook vermelden dat ik de nieuwe Voorwaarden van 1 juni 2017 niet wens te accepteren.
Mocht ik van de veranderingen van de Algemene voorwaarden tijdens het aangaan van mijn abonnement hebben geweten, zou ik nooit een overeenkomst met Vodafone zijn aangegaan.

Op grond bovenstaand, de Nederlandse Wet, uitspraak van de Hoge Raad ( LJN: BO7108 11 februari 2011), verzoek ik kosteloze ontbinding van de overeenkomst met Vodafone of een voorzetting van de overeenkomst onder de voorwaarden welke van toepassing waren tijdens het aangaan van de overeenkomst.
Ik wil U duidelijk wijzen op het feit dat de aanvulling v.w.b. Fair Use Policy en het bijbehorende “Roam as at Home”, niet een door de overheid opgelegde maatregel is maar slechts een opgave van de maximale kosten die doorberekend zouden mogen worden aan de gebruiker, evenals een methode hoe U een, onredelijk, gebruik vast zou kunnen stellen. De aanvulling op de voorwaarden zijn dan ook geheel vrijwillig door Vodafone gedaan, immers het is géén verplichting om extra kosten in rekening te brengen.
Ik vind dan ook dat U niet het recht heeft, of kunt verkrijgen, om mijn verzoek tot ontbinding of voortzetting onder de oude voorwaarden, te weigeren.

Graag zou ik binnen 14 dagen een duidelijk antwoord, een tevredenstellend aanbod of een voor beroep vatbare beslissing ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Rudy
Hierop kwam keihard een afwijzing en daar kon ik het mee doen. Recht hebben is gratis maar dit ook verkrijgen kost veel geld en inzet.

Nu heb ik via mijn abo vanaf de startdatum 140 GB gebruikt, waarvan 6,8 GB in Nederland. Dit is inclusief de 3 mnd onbeperkt. In de laatste 7 maand ben ik iedere twee maand wel even een paar dagen thuis geweest. Nu ben ik dus 2 maand onafgebroken van huis maar heb wel wat maatregelen getroffen. Het zal mij nu benieuwen of ik volgende week reactie krijg.


Ik vind het vreemd om eerst een SMS te krijgen dat ik onder het nieuwe FUP beleid val. Mijn reactie en protest werd keihard afgewezen. Nu, terwijl ik het eigenlijk niet meer nodig heb omdat ik maatregelen heb genomen om alles te omzeilen, krijg ik zomaar een SMS dat de FUP niet voor mij geldt. Ik heb nergens gelezen dat iemand er werk van heeft gemaakt om Vodafone voor het gerecht te slepen of dat er een uitspraak is geweest over die voorwaarden. Daarom vraag ik mij ook af waarom men dat laatste SMS-je heeft gestuurd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Johny_Boy »

Aloys schreef:En bij Vodafone Red Super (de onderste) https://directsales.vodafone.nl/shop/de ... er=simonly
krijg je nu -als aanbieding- onbeperkt bellen/sms'sen en 40GB per maand NL én Europa voor € 27 per maand???

Oh ja, ik ben Ziggo-klant, dat is wel een voorwaarde. Wel een superaanbieding!

Iemand hier ervaring mee?
Destijds ... vorig jaar een contract aangegaan bij Vodafone voor een Red super abonnement voor 12 GB per maand . Van Ziggo er 12GB bij + € 5,= korting... + bescherming van € 6 (nog wat) en een keuzepakket t.w.v. € 15= ? Bijv. het voetbalpakket? of het filmpakket? Om de 3 maanden kun je wisselen van pakket ... (hoeft niet)

Alles loopt super! Gebruik dan wel 4G op mijn tablet en tethering gaat ook perfect! Echt aan te raden ..
Altijd bereik gehad... en snel ... Alleen boven in de bergen tegen Zwitserland aan, had ik wel bereik, maar het uploaden van een film duurde daar even te lang. Maar ze zijn nog steeds aan het uitbreiden, dus denk dat dat ook allemaal goed gaat komen.

Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen ze contact met je op. Je krijgt een sms waarin ze je op de hoogte stellen van je verbruik in het buitenland. Je krijgt dan twee weken de tijd om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen.

Ze hebben nu een nieuwe regeling voor klanten die na 1 juni 2017 een contract aangaan. Van de 40 GB kun je maar 20GB in het buitenland gebruiken. Voor klanten die voor die datum een contract hebben afgesloten... geldt deze regeling niet.

Naar mijn weten ... ondanks dat je maar 20GB kunt gebruiken in het buitenland, nog steeds een super aanbieding! Maar wel in Nederland dan de 4G aan laten staan (geen Wi-Fi)om een hoog verbruik in Nederland te houden... x;-)
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Johny_Boy »

Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15364
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Hoofdnoorman »

Ze hebben nu een nieuwe regeling voor klanten die na 1 juni 2017 een contract aangaan. Van de 40 GB kun je maar 20GB in het buitenland gebruiken. Voor klanten die voor die datum een contract hebben afgesloten... geldt deze regeling niet.
Begrijp ik het nu goed, dat je , ondanks dat er 20 GB gebruikt mag worden in de EU, nog steeds geldt dat je meer moet verbruiken in Nederland dan in het buitenland? Dit gedurende 2 van de 4 maanden?
Of, is het een vast gegeven dat je ten alle tijde iedere maand gewoon 20 GB mag verbruiken? Ik kan er nog steeds geen vinger achter leggen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Johny_Boy »

@Hoofdnoorman

Dit weet ik ook niet.... Voor de gebruikers van voor 1 juni geldt de Fup-regeling niet . Dus mijn inziens kunnen die gewoon gebruik maken van hetgeen ze zijn aan gegaan.

Zit zelf net het probleem dat ik geen sms'je heb gehad. Heb mijn contract getekend voor 1 juni en ook mijn 2 weken bedenktijd is van voor 1 juni, maar heb het abonnement in laten gaan op 19 juni.

De 1e keer dat ik daarover belde (geen sms) vertelde de jongen dat mijn contract is ingegaan op 19 juni. Zo staat het vermeld. Kon er met hem niet over praten. Moest maar een klacht indienen etc etc ...

Toen nog 2x gebeld... en deze 2 personen vertelden mij dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. De laatste zei dat er ook duidelijk in mijn gegevens stond.... en nu komt het .... dat ik geen fup-regeling had.

Ik blij dat alles goed was en nu begin ik te twijfelen wat hij heeft gezegd. Zei hij nou geen fup-regeling of dat ik ... wel een fup regeling had

Ga dus volgende week weer bellen, om zeker te weten wat er nu achter mijn naam staat ...

Vindt in deze dat op het moment dat ik het contract heb getekend, dan ook de contractdatum is ..

En bij het lezen van jou reactie ... denk ik dat jij nu ook gewoon tot de personen van voor 1 juni bent ingeschaald .., dus gebruik kunt maken van de volledige GB die jij bent aangegaan.
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15364
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Hoofdnoorman »

In principe bestaat de FUP uit twee delen.

1. Bij een overschrijding van verbruik volgens de verdeelsleutel, mag de provider extra kosten in rekening brengen. In het laatst besproken abo, is er echter sprake van een toegestaan verbruik van 20 GB.
2. Het verbruik in eigen land moet groter zijn dan in het buitenland, gedurende 2 van de 4 maanden.

In het laatste geval mag de provider, na de waarschuwing, alle kosten doorberekenen of het contract opzeggen.
Toch staat er ook aangegeven dat "overwintering" geoorloofd is. Nu duurt die bij mij precies 5 maand. Ik ben pas op 21 maart volgend jaar thuis, en dat alleen nog maar omdat er gestemd moet worden.
Nog erger, bij mij thuis gaat het bedleeslampje maar ongeveer 60 keer per jaar aan en uit.

Ik heb voor twee jaar getekend bij Vodafone en moet dus nog 17 maanden. Voor mij geen probleem want ik kan mij met 12 GB uitstekend redden. Ik kijk TV per sat en geen streaming.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Johny_Boy »

Wij zijn ook een 2 jarig contract aangegaan ... en zijn tot dusver heel tevreden...

Maarrrrrr ... . op het moment dat we het contract aangingen, heb ik duidelijk vermeld dat wij voor langere tijd in het buitenland zullen zijn. Aankomend jaar waarschijnlijk wel 7 maand. En heb toentertijd dan ook getekend voor 12GB van Vodafone + het dubbele van 12 BV, wanneer je bij Ziggo zat.

De tijd dat wij vorig jaar in het buitenland zaten, hadden wij aan 24GB genoeg, maar moest dan wel af en toe tegen mijn man zeggen dat hij niet teveel op YouTube moest zitten, want anders gingen wij er echt overheen.

Omdat ik dit gebruik van mijn man had ingecalculeerd en daarbij ons ander verbruik zijn wij dus ook een contract aangegaan van te samen 24GB. En dit wil ik ook graag houden.

Bij Vodafone is mij verzekerd dat wanneer het gebruik in Nederland en het buitenland op het zelfde verbruik neerkomt (over 4 maanden bekeken, zoals jij het zegt) en dat wij aan kunnen tonen dat wij gewoon in Nederland wonen en daarbij de uitleg van een camper, dat zij bij Vodafone dan echt niet moeilijk gaan doen.

Deze regeling was/is puur opgezet voor mensen die misbruik willen maken.

Wil hun graag geloven, maar wil dit ook graag zwart op wit ...

12GB hebben wij niet genoeg aan... Mijn filmpjes die ik maak worden op YouTube gezet (privé en middels een link kunnen wij dit ook delen met anderen) zodat mijn tablet niet volraakt. Kijken wij die filmpjes zelf terug ... dan tikt dat ook aan ... en voor je het weet zit je op 12GB.

Het Abonnement van Vodafone zelf..., dat is voor de rest heel goed! Dus zou ook graag zien dat ons stukje ongenoegen opgelost gaat worden ...
Vriendelijke groet,
John en Indy
Plaats reactie