TomTom - MyDrive - POI's

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
wimb
Berichten: 1360
Lid geworden op: do 15 apr 2004, 17:26
Locatie: Heeze

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door wimb »

Janny, ik heb een 6001 sinds een paar weken en ben er erg tevreden over, mooi groot scherm snelle sateliet verbinding, pois van Lidl en camperplaatsen van de Hoekies er op gezet, maar de icoontjes er bij plaatsen gaat niet.misschien in de toekomst wel mogelijk, volgens TomTom.
Gr. Wim.

Een zwerver is nooit thuis, maar altijd onderweg.
ceeamsterdam
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 08 mei 2015, 8:46

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door ceeamsterdam »

Beste schreef:7 bladzijden door gelezen en als ik het goed heb begrepen.
Kan ik nu wel de poi,s van campercontact, hoekies, lidl enz in de Tomtom go 500 5000 6000 zetten maar geen bmp plaatjes.

Ben ook wel benieuwd of jullie tevreden zijn over de nieuwe Tomtom,s.
Heb de go 750 en hij leeft nog wel maar de satellieten vind hij niet meer (ook niet als hij een kwartier buiten heb gelegen)

Willen in augustus weer op pad en wil er dan wel een poosje mee gespeeld hebben

Jannie

Klopt inderdaad -> geen plaatjes!

15 minuten op GPS signaal wachten is NOT good! enkele keren kan, maar dat zegt al wat over de ontvanger (deze is zeker 'versleten') Dit zou niet langer dan een aantal minuten moeten duren. Reparatie is duur -> 105 euro dan zal ik echt voor 'n nieuwe gaan!

Nieuwe TomTom's zijn zo veel beter dan de oude reeks, de nieuwe TomTom's werken op android besturings systeem en dat is zo veel sneller -> en makkelijker Kies vooral voor een GO 5100 / 6100 want deze serie is voorzien van LIVE service -> altijd handig.



Voor alle camper mensen er is sinds 1 week de TRUCKER 6000 uit -> deze TomTom kunt u dus wel uw lengte hoogte breedte instellen en dus ook vervolgens zelf handmatig de camper plaatsen (of andere POI's) toevoegen. Zodat u wel alle routes aangeboden krijgt waar de camper /caravan ook daadwerkelijk op past en niet voor verrassingen komt te staan!

De oplossing voor alle camper en Caravan's


Als je een Serie nummer hebt ouder dan 2 jaar kan TomTom je 25% korting geven dus de Trucker 6000 is dan nog maar €300 euro!

Echter dien je dus wel zelf de POI's erop te installeren!
Trucker 6000
http://www.tomtom.com/nl_nl/drive/truck ... index.html

Alle andere modellen:
http://www.tomtom.com/nl_nl/drive/car/p ... index.html


Wie het leuk vind kan mij een prive bericht sturen met informatie -> dan zet ik dat door naar het goeie contact wat ik heb binnen TomTom. Dan kan u ook opgebeld worden door deze persoon. 25% is toch echt heel wat!
Beste

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door Beste »

ludo van gils schreef: Na het updaten van een Tomtom kan het de eerste keer heropstarten inderdaad tot een half uur duren voordat hij terug satelieten vindt.... niet panikeren maar gewoon wachten tot het lukt.
Bedankt Ludo maar mijn Tomtom heb ik wel verschillende keren buiten gelegen tot hij leeg was maar geen satelieten hoor.
Dus op zoek naar een andere.
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door Zwerfleeuwen »

Dit hele topic zitten doorlezen maar ik zit toch nog met een probleem.

Ik heb een TomTom Go 60 aangeschaft. Nu wil in mijn eigen POI's invoeren. Dat gaat met ''mijn plaatsen''. Echter, dan kan ik maar een bestand van 2 mb inporteren. Het bestand van b.v. de Lidl is groter. Hebben jullie advies hoe ik dit zou moeten doen?

Hennie
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Beste

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door Beste »

Ik heb geen GO maar een Tomtom start 25.
Als ik aan gesloten ben op My drive connect staat er dat er 1 update is. en daaronder staat in kleine lettertjes (Beheer content van community) als je die aanklikt komen alle poi te voorschijn die op je Tomtom staan. Daar kan je ze verwijderen en toevoegen. Ze moeten dan wel op je computer staan denk ik. denk ook aan het plaatje toevoegen
succes
Jannie
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door Zwerfleeuwen »

Ja idd zo werkte heb bij mijn vorige TomTom ook, dat was dus ook een Start. Met deze werkt het heel anders. Je moet nu naar TomTom Drive en daar kun je de POI's importeren. Heb ik net weer geprobeerd en nu doet hij het ineens wel. En... na drie bestand dus weer niet. Weer afgesloten en hij doet het wel weer. Ik snap er niets van.

Heb dus nu wel wat POI's in mijn TomTom en die zou ik terug moeten vinden in het menu onder ''mijn plaatsen''. Nee dus. Zal eerst iets moeten synchroniseren. Dat zou automatisch moeten gaan als je de TomTom aan je computer aansluit. Nee dus. Ik ben echt geen leek met systemen, maar ik word hier een beetje simpel van.

Morgen maar eens met de helpdesk bellen. Of iemand van het forum moet nog het ei van Columbus weten?

Hennie
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door bertt »

Je heb je aangemeld bij TT en je heb "My Drive Connect"?
Verbind je apparaat aan je computer en open My Drive (daar inloggen)
ga bovenin naar "overzicht"
ga onderin naar "My Drive"
copieer de link en open die in Google Chrome (naast explorer te gebruiken)
eenmaal toestaan op je positie te laten bepalen
links zie je een zwart "blok", kies de middelste optie en klik er op
meld je aan meld je account
Dan zie je "favorieten en POI-bestanden
ga naar POI
ga naar "POI bestand invoeren"
zoek het .ov2 bestand in je computer en importeer die.

Doe bij elke stap "rust" tot je opdracht is uitgevoerd, soms duurt het een paar seconden voor je een reaktie zie.

Meld even hier of het je lukt :wink:

Bert

Deze beschrijving had ik al een keer op het forum gezet. Soms moet je even wachten en je TT even opnieuw opstarten en dan staat ie er op.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door Zwerfleeuwen »

Bert, Ja dit lukt dus wel. Inderdaad niet te snel gaan. Maar hoe ik dan de POI's op mijn TomTom kan zien? Volgens de handleiding moet ik dat vinden bij ''mijn plaatsen'' maar daar zie ik ze nog niet. TomTom hangt nu aan mijn computer is bezig met een update van MyDrive (al een uurtje of zo) dus ik wacht dat maar even af. Hoop dat het hierna allemaal wel erop staat.

Hennie
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door bertt »

Hennie,

TT opnieuw opstarten. Als ie zo lang er aan hangt en je ziet geen aktie. Loshalen en opnieuw doen, moet vrij vlot gaan. Ik heb ook een keer gehad dat het langer duurde, bleek er een probleem bij TT te zijn. Later nog een keer en toen ging ie goed.
Ondanks dat er staat "niet loskoppelen", kan je dat wel doen als er geen actie te zien is.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door bertt »

Hennie,

TT opnieuw opstarten. Als ie zo lang er aan hangt en je ziet geen aktie. Loshalen en opnieuw doen, moet vrij vlot gaan. Ik heb ook een keer gehad dat het langer duurde, bleek er een probleem bij TT te zijn. Later nog een keer en toen ging ie goed.
Ondanks dat er staat "niet loskoppelen", kan je dat wel doen als er geen actie te zien is.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door Zwerfleeuwen »

Nou ik heb de TomTom inderdaad van de computer afgehaald. Was er gisteren ook wel even klaar mee. Geprobeerd om via Bluetooth tethering verbinding te krijgen met mijn telefoon zodat hij alles van MyDrive kon configureren naar mijn TomTom maar ook dat lukte niet. Dus TomTom uitgezet en weg gelegd.

Vandaag weer geprobeerd en wonder boven wonder, alles werkt. TomTom kun nu wel verbinding vinden met mijn telefoon waardoor de POI's die ik dus gisteren op mijn pc geimporteerd had, nu ook geconfigureerd werden naar de TomTom. Snap niet waarom het gisteren niet werkte. Ik vind het ook allemaal veel omslachtiger dan bij de TomTom Start. Maar goed ik weet nu hoe het werkt en dat is het belangrijkste. Als het weer niet lukt: gewoon ophouden en later nog een keer proberen.

Bedankt voor de adviezen!

Hennie
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door eef van baal »

@Beste

probeer eens een reset, de aan/uit knop zo lang vast houden tot de grote letters TOM TOM weer verschijnen.
kan even duren maar dan heb je ook weer wat.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door Aloys »

Even een simpel vraagje, voordat ik álles ga doorlezen... :crazy:

Ik overweeg nu de aanschaf van de TomTom Start 20M Europa voor € 99,00. Zijn er hier gebruikers? Vast wel?

Volgens mij kan ik gewoon poi-bestanden toevoegen, zoals in de meeste TomToms. Zal wel via software op de
computer gaan.

Maar hij heeft ook een menu "Beheer POI's"? Daar kan ik zelf een poi-categorie toevoegen, bijv. Vrienden,
en daarna adressen van vrienden als bestemming/poi aan die categorie toevoegen? Gewoon in het apparaat,
zonder tussenkomst van een computer?

Misschien dat iemand die zo'n type heeft dat even voor mij na kan kijken. Want verkopers kletsen maar
wat, die zijn over het algemeen niet te vertrouwen is mij wel duidelijk geworden! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Beste

Re: TomTom - MyDrive - POI's



Bericht door Beste »

De poi van campercontact en hoekies en vele anderen zitten er bij mijn start 25 in.
Kon bij de eerste keer ook de pictogrammen overzetten met een programmaatje maar welke dat weet ik niet meer.
Hij voldoet voor mij.
Succes ermee
Plaats reactie