TomTom Go 6000 & poi's Campercontact

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
rnd
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 10:12
Locatie: Brielle

TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door rnd »

Beste mensen,

Gisteren 15/02/14 hebben wij een TomTom Go 6000 gekocht om onze oude TomTom One XL te vervangen. Wij wilden de POI's van Campercontact uploaden maar nu blijkt dit niet mogelijk te zijn (ja de schijnbaar onwetende verkoper zei dat het mogelijk was :twisted: ). Ook overzetten van deze POI's van de TomTom one naar de Go 6000 bleek niet te kunnen. Deze POI's zijn voor ons een belangrijke reden om sowieso een TomTom te hebben. Zijn er ontwikkelingen dat dit op korte termijn wel kan, anders zien wij ons genoodzaakt om deze prachtige Go 6000 in te leveren nu het nog kan. :( . Kan iemand mij hier iets over vertellen ??? Alvast bedankt voor de info.
Do what you like and like what you do!
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door vanHooltje »

Ook niet met TomTomhome? Daar staan die pio allemaal die je er zo in kan zetten?
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door freddorr »

waarom niet gekozen voor de Tom Tom Live camper uitvoering?
Die houdt rekening met gewicht, asdruk, breedte en hoogte!
En heeft vele camperplaatsen al ingebouwd.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door reinolt »

Kan met TomTom Home. Daarmee kun je ook POI's importeren.


http://www.tomtom.com/nl_nl/services/tomtom-home/

Sent from my iPad using Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bendia
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 15 okt 2007, 18:33
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door Bendia »

wij hebben zelfde probleem met de nieuwe tomtom go 500 , werkt niet met tomtom home maar met het programma my drive connect van tomtom

heb contact gehad met tomtom en ze zijn bezig om dit wel mogelijk te maken op termijn omdat er veel klachten komen van gebruikers van de nieuwe Go toestellen , dit is de reactie van tomtom Benelux :

De POI toevoeging zal inderdaad echt beschikbaar gaan komen. Dit is intern al bevestigd. Echter geen indicatie van de ontwikkelaars verkregen wanneer zij dit van plan zijn te maken en dus ook te implementeren.
We hebben echt geluisterd naar de wensen van onze klanten en daar is uitgekomen dat dit echt een gewenste feature is welk ook voor deze nieuwe generatie ontwikkeld gaat worden.
Dit gaat echt helemaal goedkomen mag ik wel stellen
.

ben ook naar de winkel geweest om het toestel terug te brengen omdat het niet voldoet aan onze wensen maar helaas alles wat uit de doos is geweest en gebruikt dus instellingen deze toestellen worden niet terug genomen , zelfde voor pc's - tablets enz
Iedere Gek heeft zijn Gebrek
Gebruikersavatar
rnd
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 10:12
Locatie: Brielle

Re: tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door rnd »

Beste Bendia, bedankt voor je nuttige antwoord. Ik was er al bang voor dat het nog niet mogelijk was. Het werkt inderdaad ook niet via tomtom home. Ik ben overigens wel erg enthousiast over de rest van de go 6000 (tot nu toe). Ik hoop dat tomtom woord houdt en snel de poi's gaat implementeren in de updates.

Gr. Rick
Do what you like and like what you do!
Gebruikersavatar
Bendia
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 15 okt 2007, 18:33
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door Bendia »

Rick

het beste is het tomtom programma MyDrive connect gaan dowloaden op je pc en dan je nieuwe Go updaten , het is totaal anders dan tomtom home

de verantwoordelijke van tomtom Benelux kon niet zeggen wanneer het in orde gaat komen , je zal zien eens je het programma MyDrive connect op de pc hebt staan dat er een icoontje in de werkbalk zal staan er daar komt dan op of er updates zijn ja of nee

wij hebben ons toestel een 3 tal weken en er zijn zeker al 10 updates geweest , helaas nog niets voor de poi's in te laden via My Poi Manager

mvg
Iedere Gek heeft zijn Gebrek
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27475
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door Marco Polo »

Zie ook

http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... a_id/15327

POI's zijn gewoon te uploaden via my drive connect.
de hoekies
Berichten: 6026
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door de hoekies »

Misschien onnodig maar voor diegene die er wel baat bij hebben in dit topic :

Hoe plaats ik de Camperplaatsen op mijn TomTom?
Klik op de link ‘coordinaten en sla de bestanden die je wilt b.v‘ Cp europa.ov2' en Cp europa.bmp' in een map op uw pc op waar u ze weer makkelijk terug kunt vinden. Bijvoorbeeld in een nieuwe map in ‘Mijn documenten' die u de naam ‘Camperplaatsen ' geeft. Hebt u meerdere datasets dan kunt u alle bestanden in hetzelfde mapje plaatsen.

Sluit de TomTom op uw computer aan met behulp van de USB-datakabel die bij de TomTom is meegeleverd. Uw TomTom is nu zichtbaar op uw computer als ‘verwijderbare schijf'.

Ga naar de map op de harde schijf van uw computer waar u het Cp europa.ov2 en Cp europa.bmp bestand hebt opgeslagen. Selecteer en kopieer de bestanden (CTRL-C).

Ga naar Deze Computer op uw computer en daarin naar de ‘TomTom schijf'. Ga dan naar de kaartenmap, bijvoorbeeld de Benelux-map of de Western_Europe-map. ‘Plak' vervolgens de Cp europa bestanden in deze map (CTRL-V). De bestanden zijn nu naar deze map gekopieerd. Nu kunt u de locaties van de camperplaatsen op de TomTom gaan gebruiken

Voor de nieuwste versie`s TomTom waar je niet via "mijn computer"in kunt doe je het zo:

Als je My Tomtom hebt geinstalleerd op je pc zie je rechtsonder in de taakbalk het My Tomtom icoontje.
Sluit je Tomtom aan op je pc.
Klik dan op het Tomtom icoontje en vervolgens krijg je een uitklapmenu.
Selecteer in het uitklapmenu>>voeg content van community toe
Op het nu volgende scherm kun je NP's, stemmen,kleurenschema's,afbeeldingen,voertuigen en waarschuwingsgeluiden toevoegen.
Klik op>>voeg NP toe
Je krijgt dan een button>>blader
Klik op blader en je kunt een NP bestand van je documenten op je pc selecteren.
Klik vervolgens op>>installeren
Dezelfde procedure volgen voor het BMP bestand.

Voor de nieuwe TomTom-versie`s die myDrive Connect gebruiken doe je het zo :

Zorg dat je computer compatibel is met MyDrive en MyDrive Connect.
Zorg ervoor dat je de meest recente versie van MyDrive Connect gebruikt. meer
Softwareversie 10.200 of hoger moet op je navigatiesysteem zijn geïnstalleerd om deze functie te kunnen gebruiken. Je kunt het versienummer vinden op je navigatiesysteem. Raadpleeg voor instructies Waar vind ik de software- en kaartversies van het navigatiesysteem?
Volg deze stappen om een of meer POI-sets aan je navigatiesysteem toe te voegen:

Sluit je navigatiesysteem aan op je computer. Schakel je navigatiesysteem in.
Klik op het pictogram van MyDrive Connect (Afbeelding of Afbeelding) in het Windows-systeemvak of de Apple-menubalk.

Klik op Voeg content van community toe.


Klik op Voeg POI toe.

Klik op Bladeren. Je ziet een lijst met poibestanden in je geselecteerde map.

Selecteer het POI-bestand (.ov2) en/of pictogrambestand (.bmp) op je computer dat je op je navigatiesysteem wilt zetten.

Let op: de bestandsnamen van het .ov2- en .bmp-bestand moeten identiek zijn.

Afhankelijk van je browser kun je meerdere bestanden tegelijk selecteren door de Ctrl-toets (of Command-toets op een Mac) ingedrukt te houden en elk van de bestanden te selecteren.

Klik op Openen. Op de webpagina wordt het geselecteerde bestand weergegeven.

Klik op Installeer.

De POI-set wordt naar je navigatiesysteem gekopieerd.
--
Kijk eens op onze vernieuwde site
http://www.dehoekies.nl
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door fstuif »

Ik heb een TT uit de 1000 serie. deze werkte als eerste volgens het nieuwe principe. Ik geen problemen ondervonden met het downloaden van de campercontact poi's. De werkwijze van Mydrive is wel anders dan van het oude programma.
Als je bestanden die je in je TT wilt eerst in je computer zet dan haalt mydrive die bestanden op en zet ze op je TT. Volgens mij staat er een handleidinkje in cc. Hebben ze de boel al weer veranderd dan?

Gr.

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27475
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door Marco Polo »

@ Peter Je was me net voor ;-)

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=8442599

Grote manco van de nieuwe TomTom's is niet dat er geen POI's op gezet kunnen worden maar dat je geen routes kan uploaden .
Gebruikersavatar
rnd
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 10:12
Locatie: Brielle

Re: tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door rnd »

Beste "hulpverleners",
Bedankt voor alle goeie tips maar voor o.a. de go 6000 is dit echt niet mogelijk, heb het ten overvloede net nog maar eens geprobeerd. Er zijn een aantal modellen die ook via my drive connect werken waarbij dit wel werkt en daar doelen jullie waarschijnlijk op.
Do what you like and like what you do!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27475
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door Marco Polo »

Graag gedaan en je hebt helaas gelijk:

http://nl.hardware.info/reviews/4817/5/ ... nd-beperkt


Toch maar ruilen voor een GO live 1005!? ;-)

(Heb ik zelf nu in gebruik en bevalt goed).
Gebruikersavatar
Bendia
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 15 okt 2007, 18:33
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: tomtom go 6000 & poi's campercontact



Bericht door Bendia »

inderdaad met de nieuwe Go 500 werkt het ook niet , net de test gedaan

't zal gewoon wachten worden tot tomtom het aangepast heeft , laatste email met tomtom Benelux was op 20 01 2014

Rick Mydrive installeren en wekelijks een update doen

dit schreef de verantwoordelijke van tomtom Benelux als het in orde zal zijn om poi's toe te voegen :

Wanneer wij deze feature hebben gemaakt en deze dus beschikbaar is. Zal dit automatisch in een algemene software update beschikbaar komen. Wanneer dit daadwerkelijk heeft plaatsgevonden zult u in MyDrive Connect, dit is het pictogram welk in uw taakbalk staat tussen de icoontjes (rechts onderin uw scherm). Wanneer u daar tussen de opties ook "Voeg content van community toe" ziet staan, dan is dat de release van de toevoeging voor NP's of POI's


dit staat ook op de site van tomtom :

Elk TomTom-navigatiesysteem wordt geleverd met duizenden voorgeïnstalleerde POI's en je kunt er gemakkelijk nog meer installeren.

Let op: deze functie is niet beschikbaar op de volgende systemen: GO 400, GO 500, GO 600, GO 5000, GO 6000.
Iedere Gek heeft zijn Gebrek
Plaats reactie