TomTom Go 6000 & poi's Campercontact

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Bendia
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 15 okt 2007, 18:33
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door Bendia »

Ludo
Maar mijn voorkeur gaat uit naar Tomtom en dus ik ga ik speciaal wachten tot dit gewijzigd is.
Alvast bedankt om ons op de hoogte te houden!
hadden wij de nieuwe TT GO model 2014 gehouden dan zouden wij nu reeds één jaar aan het wachten zijn , ze beloofden ons reeds in februari 2014 dat het snel in orde zou zijn maar blijkbaar nog niet in orde :bang: het zal volgens mij nooit in orde komen :idea:
Iedere Gek heeft zijn Gebrek
ludo van gils
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 15:36
Locatie: provincie antwerpen

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door ludo van gils »

Bendia schreef:Ludo
Maar mijn voorkeur gaat uit naar Tomtom en dus ik ga ik speciaal wachten tot dit gewijzigd is.
Alvast bedankt om ons op de hoogte te houden!
hadden wij de nieuwe TT GO model 2014 gehouden dan zouden wij nu reeds één jaar aan het wachten zijn , ze beloofden ons reeds in februari 2014 dat het snel in orde zou zijn maar blijkbaar nog niet in orde :bang: het zal volgens mij nooit in orde komen :idea:
Als het wat te lang duurt.... zal het toch een garmin worden ...
roma
Berichten: 4563
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door roma »

rnd schreef:...Gisteren 15/02/14 hebben wij een TomTom Go 6000 gekocht om onze oude TomTom One XL te vervangen. Wij wilden de POI's van Campercontact uploaden maar nu blijkt dit niet mogelijk te zijn (ja de schijnbaar onwetende verkoper zei dat het mogelijk was....
Terugbrengen. De verkoper/de winkel is verantwoordelijk voor het verkoopverhaal. Uit de verpakking gehaald? Nou en? Je koopt iets, stelt gerichte vragen en krijgt verkeerde antwoorden. Als het apparaat niet voldoet en de zaak neemt het niet terug, vraag dan bij welke brancheorganisatie die winkel is aangesloten. En daar zal die winkel nog een hele kluif aan hebben.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door Bob Diesel »

Gisteren was in dit geval bijna 1 jaar geleden :shh:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bendia
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 15 okt 2007, 18:33
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door Bendia »

Ludo

bericht via email van TT op 16 02 2014
De POI toevoeging zal inderdaad echt beschikbaar gaan komen. Dit is intern al bevestigd. Echter geen indicatie van de ontwikkelaars verkregen wanneer zij dit van plan zijn te maken en dus ook te implementeren.
We hebben echt geluisterd naar de wensen van onze klanten en daar is uitgekomen dat dit echt een gewenste feature is welk ook voor deze nieuwe generatie ontwikkeld gaat worden.
Dit gaat echt helemaal goedkomen mag ik wel stellen.
bijna één jaartje oud :thumbdown:
Iedere Gek heeft zijn Gebrek
Ervier
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 06 jun 2005, 22:09

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door Ervier »

Bendia schreef:Ludo

bericht via email van TT op 16 02 2014
De POI toevoeging zal inderdaad echt beschikbaar gaan komen. Dit is intern al bevestigd. Echter geen indicatie van de ontwikkelaars verkregen wanneer zij dit van plan zijn te maken en dus ook te implementeren.
We hebben echt geluisterd naar de wensen van onze klanten en daar is uitgekomen dat dit echt een gewenste feature is welk ook voor deze nieuwe generatie ontwikkeld gaat worden.
Dit gaat echt helemaal goedkomen mag ik wel stellen.
bijna één jaartje oud :thumbdown:
Tsja, beste forumlezers. Ik had dit draadje enkele dagen geleden (januari 2015) nieuw leven ingeblazen. Ik had dat ook netjes vermeld, maar als er dan enkele reacties volgen, wordt de tijd blijkbaar toch weer wat onduidelijker. Excuses, maar duidelijker kon ik het niet maken.
Wat blijft, is het feit dat TomTom haar belofte van een jaar geleden nog niet is nagekomen. Blijkbaar hebben ze er te weinig economisch belang bij. Maar het blijft wel een belofte die niet is ingelost.
Veel camperaars zitten dus echt te wachten op een software-update zodat alle modellen van autonavigatie van TomTom externe POI'S lusten.
Tot die tijd blijft dit een onverteerbare situatie!
Gebruikersavatar
rnd
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 10:12
Locatie: Brielle

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door rnd »

Hoera Tom Tom heeft het licht gezien. Na de laatste update via Mydrive kan ik eindelijk met mijn Tom Tom go 6100 ( mijn go 6000 is in de tussentijd gestolen in Italie) de poi bestanden zichtbaar in het navigatiescherm zetten, zoals je ook de tankstations in je scherm ziet. Mocht even duren, waarschijnlijk na vele vele klachten maar dan heb je ook wat, pfffff. Ik had eigenlijk de hoop al opgegeven.
Do what you like and like what you do!
Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 233
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 15:42
Locatie: Pijnacker

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door Laurens »

Hallo Rnd,

Kan je ook laten weten hoe ik Poi's er op kan zetten, mn camperplaatsen van campercontact
Wacht met genieten niet tot morgen. Geniet ook vandaag!

We rijden met een Adria Compact SL
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door Bob Diesel »

Heb ff dit stukje van Paul uit een ander topic geknipt
Het gaat weliswaar over de app
Maar het geldt voor alle toestellen
Suc 6
paul snip schreef:Je moet de TomTom App op je android apparaat zetten. In de app zet je de synchronisatie met mydrive op aan. (Zit onder instellingen).

Op de pc ga je naar de mydrive site van TomTom. Hier maak je een account aan. Op het android apparaat in de app log je met dezelfde account in. Alles wat je nu op de pc in mydrive doet wordt automatisch gesynchroniseerd met de app op het Android apparaat. Je kunt routes maken door via punten in de kaart te klikken. En dan laat je mydrive de kortste, snelste of zelfs een spannende (binnendoor) route berekenen. Favorieten en groepen poi's (camperplaatsen, campings etc..) stuur je ook via mydrive naar de app. En in mydrive kun je eenvoudig .gpx of .itn routes laden. Deze worden dan als track naar je navigatie app gestuurd.

Ik rijd al jaren routes met bijvoorbeeld Garmin, IGO en Becker Mamba software. Dit gaf altijd nogal wat gedoe. Maar met TomTom GO is het supersimpel. Ook onderweg de track oppakken of stukken overslaan van de track brengt hem niet van de wijs. De software van de GO app is nagenoeg hetzelfde als die op de nieuwe TomTom Riders zit.

Als bonus heeft TomTom GO ook nog eens geniale en nagenoeg foutloze verkeersinfo. Files, vertragingen en wegafsluitingen worden aangegeven en waar mogelijk vermeden.!
Hier nog een samenvatting
Dus het moet lukken :thumbup:

POI's toevoegen

POI is de afkorting voor points of interest. Hiermee worden alle nuttige locaties die je onderweg tegenkomt bedoeld zoals tankstations, restaurants, parkeerplaatsen en rustplaatsen. Deze POI's worden door verschillende websites aangeboden in bestanden. In deze bestanden worden per land de locaties van de POI's gezet. De POI bestanden waar TomTom mee werkt hebben als formaat OV2. Als je dit formaat niet gebruikt dan is dit helaas niet leesbaar voor je TomTom. In de naam van het bestand staat vaak of het Om POI's toe te voegen op je TomTom volg je de volgende stappen:
Ga naar https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/ en log in met je TomTom account.
Zorg dat er 400 MB vrij is van het geheugen van je navigatiesysteem. Je controleert de beschikbare ruimte door op je TomTom te kiezen voor Menu->Help->Info.
Verbind je TomTom met je computer.
Om POI bestanden toe te voegen ga je op de computer naar de volgende pagina: https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/
Kies voor `Mijn Plaatsen'->'POI-bestanden' in het menu.
Selecteer nu `Importeer POI-bestand' en kies het bestand dat je wilt toevoegen op je TomTom.
Het synchroniseren start gelijk als je TomTom aangesloten is op de computer
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 233
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 15:42
Locatie: Pijnacker

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door Laurens »

Dank je wel Bob. Ik heb de camperplaatsen er op kunnen zetten. Jammer dat het bestand niet groter mag zijn zijn 2 MB. Ik moet nu land voor land overzyten maar dan likt ook wel.
Wacht met genieten niet tot morgen. Geniet ook vandaag!

We rijden met een Adria Compact SL
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door Arie55 »

Laurens schreef:Dank je wel Bob. Ik heb de camperplaatsen er op kunnen zetten. Jammer dat het bestand niet groter mag zijn zijn 2 MB. Ik moet nu land voor land overzyten maar dan likt ook wel.
Mooi he! Campercontact bestand is 2.01 MB groot en de beschikbare ruimte (die ik op het systeem heb) is nog 441 MB. :lol3: :thumbdown: En het draadje is pas 3 jaar gaande. Iets wat in de IT wereld eeuwigheid is.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door Bob Diesel »

Laurens en Arie
TT sucks ,i know :wink:

via mydrive lukt het aardig om dus max 2mb er in te zetten
maar je krijgt er geen logo/afbeelding bij dit geldt ook igv de app

maar :!: daar kan je het rechtstreeks ook doen,via de verkenner
en dus ook grotere bestanden
en dan moet je onderstaande structuur volgen(ME173X) = mijn tablet

in de map pois komen dan de ov2 bestanden + de map ov2icons en daar staan/creeer je dan weer 4 mappen met de namen
hdpi - idpi-ndpi- xdpi- en daar kan je dan het gelijknamige logo in plaatsen ,dit is GEEN bmp ,maar een PNG bestand

Deze pc\ME173X\SD-kaart\Android\data\com.tomtom.gplay.navapp\files\files\personal\pois\ov2_icons

Of dat gaat lukken voor een ,, stand alone device >geen idee
probeer het
suc 6 :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
wimb
Berichten: 1360
Lid geworden op: do 15 apr 2004, 17:26
Locatie: Heeze

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door wimb »

Hoe krijg ik htm bestanden om gezet in ov2 bestanden.
Gr. Wim.

Een zwerver is nooit thuis, maar altijd onderweg.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: TomTom Go 6000 & poi's Campercontact



Bericht door Stieneke en Donald »

Bob Diesel schreef:hdpi - idpi-ndpi- xdpi- en daar kan je dan het gelijknamige logo in plaatsen ,dit is GEEN bmp ,maar een PNG bestand
Dat PNG bestand moet dan 44 x 44 picksels zijn/worden.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Plaats reactie