TomTom Go Live Campers&Caravans ontwijkt tunnels/viaducten

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Spijkenisse
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 15 apr 2013, 22:30

TomTom Go Live Campers&Caravans ontwijkt tunnels/viaducten



Bericht door Spijkenisse »

Tom Tom GO Live camper&caravan aangeschaft april 2013 ontwijkt tunnels en viaducten.

Alle maten camper zijn netjes ingevuld.
Maar helaas stuur hij me vaak kilometers om, om tunnels en viaducten te vermijden.
1e reis kon ik niet via de Drechttunnel bij Dordrecht als je de weg ken vind je dat vreemd maar mogelijk wist de Tom Tom een kortere weg (maar helaas).
Mijn laatste vakantie Spanje achteraf diverse malen omleidingen gereden om tunnels te ontlopen tot dat je met een aantal reisgenoten dezelfde route rijd en er achter komt.
Tom Tom instellingen maar op luxe auto gezet dat ging goed met het risico dat je b.v. in Frankrijk wel een viaduct tegen kom die te laag is.
Één reisgenoot had vorig jaar hetzelfde probleem kan haast geen toeval zijn.
Fabrikant geeft aan dat er mogelijk een oude software inzit en dat ik moet uploaden maar de tunnel bij Dordrecht is in 1977 geopend.
Mijn vraag op het forum: wie herkent dit probleem en is dit opgelost.
Laat even weten .
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 13:09
Locatie: Utrecht

Re: Tom Tom Go LIve campers&caravans ontwijkt tunnels/viadu



Bericht door bvddobb »

Dat valt dan toch wel een beetje tegen van TomTom!

Het omgekeerde heb ik ook wel eens vernomen van een collega touringcarchauffeur. Hij had met de vrachtauto/busversie (volgens mij dezelfde software als de camperversie...) ook mooi de maten van zijn touringcar ingegeven, en toen een mooie dagtocht in Zwitserland gepland voor zijn gezelschap, maar moest uiteindelijk mooi een paar kilometer achteruit op een bergweg omdat de TomTom hem door een te lage tunnel wilde sturen...
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
VW T5 California Comfortline, 2.5 TDI 4Motion, VB luchtvering, MT zonnepaneel
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Tom Tom Go LIve campers&caravans ontwijkt tunnels/viadu



Bericht door de hoekies »

Spijkenisse schreef:
Fabrikant geeft aan dat er mogelijk een oude software inzit en dat ik moet uploaden maar de tunnel bij Dordrecht is in 1977 geopend.
.
Zou sinds 1977 nog nooit zijn doorgegeven aan de ontwikkelaars van de kaarten/navigatiesystemen dat die tunnel er is ??? blijkbaar niet. :yawn:
Hier in het dorp is een rotonde aangelegd om een nieuwe wijk in te gaan , de straten van de nieuwe wijk ( is nog een weiland) staan er op maar de rotonde niet en die ligt er al even !!!. Maar als men dit niet meldt komt het ook niet op de nieuwere kaarten.
Het blijft je eigen verantwoordelijkheid of je de weg kan/kunt vervolgen , vroeger hadden we die speeltjes ook niet en hield men de borden meer in de gaten nu rijdt men vlugger op instructie van een navigatiesysteem.
Maar om je vraag te beantwoorden , ik herken het niet in jou type TT wel in een andere versie maar weet geen oplossing als een andere instelling te gebruiken maar daar heb je dat type niet voorgekocht
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: TomTom Go Live Campers&Caravans ontwijkt tunnels/viaduct



Bericht door Hoofdnoorman »

Als ik nu lieg, dan in commissie.

Ik meen te weten (begrepen te hebben) dat er inderdaad in een aantal fabrieksmatig geleverde navcore's (voor mei 2012) een fout zit.
Het zou dus zomaar kunnen zijn dat een simpele update het probleem verhelpt.

Nogmaals, ik ben niet helemaal zeker van mijn zaak, maar kwaad kan het niet het te proberen.

Probeer anders even de hoogte in te geven die een cm lager is. Dus bv inplaats van 290 cm 289 cm. Kijk ook of hij inderdaad op het Metrisch stelsel staat. Als hij denkt dat jij 290 inches hoog bent, dan kom je ook nergens.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie