AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99 eur

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Hoofdnoorman »

Hoi allemaal.

Wat zijn we lekker echte Hollanders. Ik misschien wel voorop.
Goed, nu heb ik dus zo'n sim in mijn tablet. Helaas heb ik zo'n enorme hekel aan dat ding dat het maar erg langzaam gaat met het tegoed opmaken. :-B

Maar met een paar weken zullen we het weten. Het sim is ook gebruikt in mijn MIFI dus ik denk dat er géén IMEI registratie plaatsvind. Ik denk dat die koppeling aan de app alleen maar voor het verbruiksmeter nodig is.

Ja René, met € 0,35 per MB ben je snel door die € 5,- tegoed heen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
blizard

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door blizard »

Beetje dom van AH, maar gelukkig voor Rudy met zijn 35 kaarten :lol3:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Hoofdnoorman »

14 :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Hoofdnoorman »

3 December is het dus zover. Dan zit de kaart er een maand in en moet ik dus de volgende kaart activeren.
Dit ga ik dus eerst proberen via de reeds aanwezige app. Anders in de normale procedure.

Maar vanochtend, ik heb nog 1 GB op te maken, kreeg ik plotseling een "message" op mijn tablet. ( Van AH Mobiel; U hebt nog 5 MB internet tegoed)
Volgens de AH App dus nog 1060 mb. Enfin klantenservice gebeld € 0,22 p/gesprek. Te woord gestaan door een medewerker die gewoon niet de uitgaande melding kon vinden en dacht dat het misschien een computerfout zou kunnen zijn. Ook hij vertelde dat er nog meer dan een GB over was. Hij heeft een aantekening gemaakt over het bonustegoed. Mocht deze leeggelopen zijn, kan ik nogmaals bellen.

Maar goed, even de rest van de ervaringen. AH mobiel internet via dat KPN netwerk werkt uitstekend en snel. Ik heb er veel plezier van gehad de afgelopen maand en breek dus weer een nieuw pakket aan. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Hoofdnoorman »

Zo, afgelopen nacht de nieuwe kaart geactiveerd. En wat zitten stoeien om alles aan de gang te krijgen.

Volgorde;
Aktiveer de SIM door deze in het mobieltje te doen en dan even 1244 te bellen.
Wacht op de melding dat de SIM geaktiveerd is.
De app van AH slim only in de tablet bewerken en dan het cache geheugen wissen.
Nu de nieuwe SIM in de tablet.
De SlimOnly App opstarten. Je krijgt opnieuw de voorwaarden en de telefoonnummerinstellingen.
Geef dan weer twee keer je telefoonnummer en wacht op het 8 letterige woord.
Aktiveer de App met het wachtwoord.
Hierna kun je de 2 GB bundel kopen en afrekenen.


Ik had een foutmelding met Ideal en de internetprobeerbundel was twee maal afgeschreven. Daarnet gebeld en ze hebben een notitie gemaakt zodat ik 4 januari opnieuw een 2GB bundel van AH krijg. Het terugstorten was moeilijk.
Ook kreeg ik geen Netwerkkontakt met mijn SIMkaart. Vanmiddag eerst een andere kaart geprobeert, maar die deed het wel. Toen ik de nieuwe kaart er in deed kreeg ik ook weer netwerk. Misschien een vuiltje geweest?

Conclusie: Zoals reeds verwacht is de SlimOnly niet aan de tablet of zijn IMEI gebonden. Ik heb nu nog 12 pakketten van AH. In pricipe kan ik daarvoor tot 14-08-2015 mee uit de voeten. De simkaarten moeten vóór 14 november 2014 geaktiveerd worden en zijn daarna nog 9 maanden geldig.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Marius HRL »

Beste Rudy,

Dank voor je uitgebreide verslag van de installatie van je tweede AH SLIM-SIMkaartje.
Het wissen van de cache is in Android kennelijk een effectieve mogelijkheid om de gegevens van de eerste SIMkaart te verwijderen.
De iPhone-app kent geen mogelijkheid om de cache te wissen, dus ik vraag me af hoe het daarmee gaat....

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb geen IPhone Marius. Maar je kunt toch dan de app wissen en daarna opnieuw installeren?

Het feit dat ik gewoon de cache met data heb leeggemaakt is eigenlijk alleen maat omdat ik dan niet opnieuw de app hoef te installeren.
Ik wacht even op antwoord hierop. desnoods haal ik even de app geheel uit de tablet en installeer hem opnieuw om te kijken wat er gebeurd.

Ik heb de app nog getracht op te starten met de ongeregistreerde nieue simkaart. Gaf geen sjoege.

PS; Ik kan ook nog proberen nog een app er op te zetten met het oude nummer en kijken of ze beiden naast elkaar kunnen werken?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Marius HRL »

Beste Rudy,

Het was zeker niet mijn bedoeling om jou te corrigeren. Ik heb hier zowel een iPhone met iOS als een Android tablet en ik zie regelmatig grote verschillen in de installatie en werking van apps op die beide besturingssystemen.
De Duitse Aldi Talk-app werkt op de iPhone bijvoorbeeld WEL zonder SIMkaart....
Daarom vulde ik jouw tekst aan.
Ik zie op dit moment geen nut om een nieuwe AH SLIM SIMkaart op m'n iPhone te installeren, dus ik kan die duidelijkheid nog FF niet geven....

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Hoofdnoorman »

Marius prima. Maar ik had echt niet ervaren dat je mij corrigeerde hoor. x:)

Goed, mochtten er echt mensen zijn die serieus willen weten op een tablet met twee dezelfde (naam niet natuurlijk) AH SlimMobiel app werkt, dan hier melden en dan ga ik het proberen.

Het spijt me dat ik geen verstand van de iPhone heb.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Marius HRL »

Deze week zijn bij AH de AH Slim Mobiel Startpakketten weer verkrijgbaar als Bonusaanbieding voor EUR 0,99 (in plaats van EUR 4,99)

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Plaats reactie