AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99 eur

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Hoofdnoorman »

Begrijp ik het goed?
Is het dus mogelijk om die 5 euro basistegoed aan te merken voor het internetproefpakket van 2 GB?

Hoe heb je dat dan gedaan René?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Digiwalker »

Hai Rudy

Pff het ging zo snel met het installeren.
Ik meen een keuze gehad te hebben tussen bellen, sms en internet.
Daarna niet meer gezien of dat inderdaad zo is.
Wel kan ik zien dat het tegoed afneemt wanneer ik online kom op internet.
Dit is trouwens een leuke bijkomstigheid: Je zet de telefoon op de AH app en bij tegoed zie je een balkje op het scherm. Je moet wel met je telefoon op de mifi zitten. En terwijl je met andere verbruikers op de mifi zit te internetten zie je aan het balkje het verbruik. Zo kan je exact zien hoe snel je door je geld bent.
Bij de balk :bundels kopen kan je dan ook kiezen voor bellen smsén of internetten
de bundels zijn 1 maand geldig
De basisbundel is (in mijn geval) geldig tot 10-08-2013 en het probeer tegoed 30 dgn na aankoop.
Ergo: ik moet voor 10-08-2013 opwaarderen met €2,99 om de basisbundel te prolongeren.

Doe je opwaarderen via de betaalrekening dan krijg je een bonuscode goed voor een gratis tegoed. Hoeveel weet ik nog niet. Daar komen we wel achter mettertijd.
Verder staat bij de Meest gestelde vragen alle info
Wel moet je tenminste binnen een maand upgraden via slim betalen met minimaal € 0,01 om gebruik te blijven houden van deze aanbieding. Daarna kan je nog alleen maar met Ideal betalen.

Suc6
Rene

PS de basisbundel is het basis tegoed. Dit tegoed wordt gebruikt wanneer je geen tegoed meer hebt op een van de overige bundels.
Dus kan je de kaart eenmalig helemaal leeg internetten als je dat wilt.
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Hoofdnoorman »

René,

Bedankt voor je antwoord, het meeste is duidelijk. Echter, het is niet het antwoord wat ik eigenlijk verwachtte dus zal ik mij even iets beter trachten uit te drukken.

Als de sim geactiveerd is en je naar het tabblad (Bundels in de AH Slim Only App) gaat, krijg je 14 bundelkeuze's.
Echter ééntje daarvan heet (Internet probeer bundel). Hier krijg je 2 GB voor € 4,99. Deze keuze is slechts éénmalig aan te vinken.
Kom je daarna weer op dit tabblad, dan is deze optie weg.
Na de keuze voor deze "Internet probeer bundel" wordt je automatisch doorgeleidt naar betaling. En daar zit hem nu de bottlenek, volgens mij kom je daar niet onderuit. Het is mij niet gelukt tenminste.

Heb jij wel die "internet probeer bundel" geselecteerd? Of gewoon iets anders?

Het verdere verloop, kosten etc zijn mij duidelijk en, naar ik aanneem, anderen ook.
Ik heb nu dus een AH sim in mijn tablet. Ik heb nooit in Nederland een internetabbo gehad. Heb voor het bellen Simpel. Ik ga dus nu iedere maand een nieuwe AH sim in mijn tablet doen, of zoveel eerder als mijn tegoed vol is. Ik heb 14 pakjes in voorraad. De opgebruikte simkaarten bewaar ik. Hier staat nml nog € 5,- bonustegoed op. Die ga ik in het buitenland gebruiken om naar NL te bellen.
Ik reageerde dus omdat jij zegt niets te hebben betaald. In dat geval zou het dan ook mogelijk moeten zijn om die "probeerinternet" met het bonustegoed te verrekenen. 2 GB voor € 0,99 is goedkoop internetten. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Digiwalker »

Hoi Rudy
Helemaal correct wat je zegt.
Ik heb de Probeerbundel NIET betaald.
Ik heb daarom ook geen 2Gb internet, Ik heb wel de basisbundel en gebruik die om mijn Mifi te testen. Voorlopig gebruik ik daarom de Probeerbundel niet om dat ik een goede wifi in huis heb. En als binnen deze maand de Basisbundel bijna op is kan ik altijd nog de Probeerbundel er op zetten. Dan heb je waarschijnlijk je Basisbundel weer aangevuld en ook nog de 2 Gb erbij.
Met 14 kaartjes kan je dus een hele tijd bellen of internetten.
Ik wil het met 1 kaartje doen voorlopig om te kijken wat het kost wanneer je vanuit bv Griekenland de internet verbinding gebruikt.
Als het roamen in het buitenland te duur is zal in ter plaatse een kaartje bij Lidl , Aldi of Carrrefour halen. Ik zag dat die ook dergelijke pakketten verkopen.
Wat ik wel weet nu is dat mijn Mifi correct werkt. En daar was het mij even om begonnen.

Tot zover.

Groet
Rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Marius HRL »

Dag Rene,

Je werkt nu dus met het losse tarief van 35 eurocent per MB uit je Basisbundel.
Roaming per MB in het buitenland is bij de meeste providers schreeuwend duur! Bij AH Mobiel Slim Only is het (waarschijnlijk: http://www.mobielinternetkiezen.nl/mobi ... y_106.html) onmogelijk.
T-Mobile, Vodafone en Aldi Talk hebben een buitenlandbundel met een veel redelijker prijs per MB.
En natuurlijk kun je met EuropaSim en Vodafone IE overal in de EU voordelig terecht.
Orienteer je voor vertrek naar je bestemming op de alternatieven in die landen. In de Kennisbank en dit subforum Navigatie staat daarover vbeel nuttige en betrouwbare informatie.

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Digiwalker »

Marius.

2x inloggen op de google.nl home page koste mij € 0,03 cent
Nu weet ik niet hoeveel kB dat is
Eigenlijk zou ik eerst een teller moeten installeren om te weten hoeveel bytes een webpag heeft
ik denk dat ik eens een gmailtje naar mezelf stuur met een tekstbestand van 10kB
Ik ben benieuwd
Even spelen voor een euro

Nog bedankt voor de goede tip
Rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Hoofdnoorman »

Hallo René.

Goddank. Eigenlijk had ik het idee dat jij niet wist wat je deed en wilde jou op het goede spoor zetten.
Ja, zoals jij het doet kan het natuurlijk ook.
Maar je krijgt alleen maar extra basistegoed als je basistegoed koopt.
Dus, ik kocht probeerinternet voor 4,99 maar kreeg dus niet 4,99 extra basistegoed.
Ik geloof dat als je een belbundel oid koopt je hetzelfde bedrag ook als basistegoed krijgt.

Goed, ik heb dus voor de oplossing gekozen on de sim na gebruik in het buitenland te gebruiken om naar het thuisfront te bellen. Dan heb ik dus nog supervoordelig internet gehad en per kaart 14 minuten naar huis bellen in het buitenland. En dat kost dan dus 99 cent.

Het spannende is nu het volgende.

Wat gebeurt er als ik deze sim uit mijn tablet haal na het eind van de internetprobeerperiode? Accepteert de tablet de nieuwe sim en alsdan de nieuwe internetprobeerperiode, of zal er ergens het MAC adres en/of IMEI van mijn tablet worden opgeslagen?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Digiwalker »

hoi Rudy

Ik zou het niet weten.
Het zou fijn zijn als de imei's worden opgeslagen.
Maar als ze overschreven worden heb je pech
En ik heb geen idee wat er gebeurd als je de 3e er in steekt.

Proberen? Je bent zelf ook groot geworden met vallen en op staan. :lol:

Groeten
Rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Marius HRL »

Pas na activering in een telefoon EN koppeling met een App krijg je dat Basisbundeltegoed.
Volgens de FAQ wordt de SIMkaart gekoppeld aan de App.
Als je een nieuwe SIMkaart wilt benutten, lijkt het mij zaak om de App kompleet te verwijderen; óók de kopie in de App Store - back-up.
Daarna met nieuwe SIMkaart proberen. Als dat niet lukt, kun je de oude SIMkaart misschien 'per ongeluk' verknippen en via de helpdesk vragen hoe je een nieuwe SIMkaart kunt installeren.
Anders rest uitsluitend activering/installatie via een andere smartphone en aanbieding van de overtollige SIMkaartjes op Marktplaats (als aanbieding voorbij is / met rekensom over één maand met 2 GB voor 4,99 plus aankoop SIM).

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
blizard

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door blizard »

Marius, als ik zo lees hoe het systeem werkt, zou het best kunnen dat de App een koppeling legt met het IMEI nummer (International Mobile Equipment Identity) Dit is het serienummer van het toestel.
In dat geval zal het niet helpen de App te verwijderen, zelfs niet het dalvik geheugen wissen
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Marius HRL »

Alleen proberen zal het ons leren ;;-)
Er is geen koppeling met de telefoon waarin je activeert (door te bellen). Ik heb de SIM ook nooit geplaatst in de iPhone, waar de app op staat, maar die koppeling zou er kunnen zijn. De SIM werkt in meerdere MiFoi's en dongels.
Ik opperde meer alternatieven om die andere SIMkaartjes te benutten....

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Digiwalker »

Ho ho ho
wat blizzard zegt is niet geheel waar want anders zou de simkaart het niet mogen doen in mijn mifi (toch???)
want mijn mifi heeft een andere imei dan mijn telefoon waarin ik de simkaart heb geactiveerd en de AH app heb geïnstalleerd.

Rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Marius HRL »

Heeft al iemand die AH Mobiel Slim Only app geïnstalleerd en benut via een iPod Touch of een tablet zonder slot voor een telefoonSIMkaart? Zo'n tablet heeft namelijk geen IMEI! De App is ook op een iPod te installeren.

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: AH Mobiel Slim Only: eenmalig 1maand/2 GB internet 4,99



Bericht door Digiwalker »

Daar zijn we weer

Geprobeerd een e-mail naar mezelf te sturen met een txt bestand. Gmail gestart ,div mails binnengekregen en zelf mailtje verstuurd.
Totaal 0,73 Mb heen en weer gestuurd voor € 0,25 (via apphap)
Conclusie: Als je geen Proefbundel koopt en alleen het gratis basisbundel tegoed gebruikt betaal je € 0,35 per Mb
Terugrekenend betekent dat je 14Mb internet krijgt voor € 0,99 :(
Dat is niet veel helaas. :lolno:

Rene
:cheers:
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Plaats reactie