Recente wifi ervaringen Frankrijk

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Nederbelg
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 jun 2009, 18:57
Locatie: Bij Leuven (B.)

Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door Nederbelg »

Met Ipad op reis in de camper in Frankrijk. We hebben geen micro sim kaart.
Tot dusver de volgende ervaringen.We reizen langs atlantische kust en nu richting Narbonne c.s
Op onze huidige locatie, Buzet sur Baise,camperplaats bij jachthaven,zeer de moeite waard, 24 uur supersnel wifi voor 1 euro, dus ook voor streaming voetbal via franse zenders bijvoorbeeld;
Hiervoor enkele dagen camping op Ile d'Oleron, 3 dagen gratis snel wifi
Ile de Noirmoutier idem dito, hetzij bij vvv,danwel camping
Camping bij Mont St Michel, voor 13 euro standplaats met snel wifi.
Bij andere locaties: gRatis internet altijd bij vvv of bibliotheek.
Ik Laat nu even buiten beschouwing McDonalds, restaurants c.s.
Tot dusver hebben wij zonder al te veel gedoe normaal dagelijks al onze internet behoeftes (downloaden enkele kranten, mailen, linkedin twitter, weerberichten....)kunnen invullen. Wellicht dat het verder richting zuiden toch loont om micro sim kaarten te kopen maar tot dusver kunnen we ons goed redden.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door Opgezegd »

In Noirmoutier heb je op de (camper)parkeerplaats gratis internet, redelijk snel ook nog.
Gebruikersavatar
Bullhead
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 11 dec 2005, 17:20
Locatie: Venlo

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door Bullhead »

Wij zitten ook al een paar weken in Frankrijk en ik krijg door de verhalen links en rechts, de indruk dat campings zonder WiFi inmiddels door veel toeristen gemeden worden. De campings met betaald of gratis WiFi, zijn meestal in particuliere handen, terwijl de municipals het vaak nog af laten weten.
Groet,
Peter.
Achter de horizon is het gras niet groener.
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door Marjorie »

In Mortagne s/Gironde en in St. Maure de Touraine gratis wifi op de camperplaatsen. Verder niks tegengekomen de afgelopen weken.

gr. Marjorie
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door Opgezegd »

In Frankrijk staan bijna alle Wifi netwerken dicht is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
arie
Berichten: 580
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 18:53

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door arie »

De laatste maanden geen problemen gehad. Iedere avond op het net in Spanje en Frankrijk

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
Het plezier met een oude is niet minder dan met een nieuwe.

Groetjes Arie
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door roma »

Vanaf half mei aan de westkust en vanaf 10 juni aan de MidZeekust in Fr slechte ervaringen om op internet te komen. Nagenoeg alles is afgeschermd. En een organisatie ( http://www.wificamping.com/index.php), ook wel osmozis.com, legt in hoog tempo op 50/50basis dure internetmogelijkheden aan op tal van campings, bij jachthavens, bij toeristenbureaus. Je kunt inloggen/betalen/kopen bij de internetopties vermeld met "hotzone". Campings moeten verdienen en ik vrees dat het aantal gratis campingverbindingen met dit systeem in rap tempo zal afnemen. Momenteel maak ik gebruik van gratis internet op een 16 Euro-Acsi-camping bij Frontignan.

Het enige goede van die "hotzone"verbinding is het aanbieden van een gratis link: France-Meteo, reden voor mij om de regen en de koude van de westkust te ontvluchten.
Wie door Frankrijk trekt en zo'n "hotzone"verbinding tegenkomt krijgt wel een aantal gratis minuten verbinding, goed genoeg om emails binnen te halen en snel wat te versturen of eventueel een blogtekst te plaatsen.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door thole »

De laatste maanden geen problemen gehad. Iedere avond op het net in Spanje en Frankrijk
Bedoel je hiermee onbeveiligde netwerken?
Net zoals Roma schrijft, onze ervaring is dat vrijwel alles afgeschermd is.
De afgelopen maanden in Marokko, Portugal, Spanje en Frankrijk geen 1 onbeveiligd net werkwerk tegen gekomen en dat was vorig jaar ook zo.
We hebben sinds 2 weken ons eigen netwerk ook maar beveiligd :oops:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door roma »

In Gruissan met laptop in de rugzak naar zes, zeven verschillende plekken gefietst en geprobeerd in te loggen met ondersteuning van een extra antennespriet. Tientallen beveiligde verbindingen gevonden, maar ook: hotzone-camping,hotzone-villageGruissan, hotzone-bureau de tourisme, hotzone-capitainnerie, kortom uitsluitend die dure betaalverbindingen van 8, 9 of 10 Euro per uur.

Ook de Acsi-campings die volgens de gids gratis internetverbinding aanbieden stappen massaal over naar dat dure hotzone-gedoe. Bejaarden die 3 maanden op dezelfde camping wonen nemen wel een abonnement en dan komt het op iets van 1 Euro per dag, da's redelijk, maar wie rondtrekt vist achter het net.

Momenteel kan ik hier in Frontignan-Plage op een camping gratis op internet via: http://www.noodo-wifi.com/
Nederbelg
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 jun 2009, 18:57
Locatie: Bij Leuven (B.)

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door Nederbelg »

We zijn terug van onze wifi Frankrijk tour waarover we eerder in dit topic informatie gaven.
Wanneer ik onze ervaringen met ipad en wifi samenvat:
Onze route was langs Atlantische kust en vandaar naar regio Narbonne-Mopntpellier-Millau.
Acsi campings: altijd free wifi, de ene camping (Millau bijvoorbeeld) overal prima bereik, een andere (Montblanc, het dorpje dan), even met de ipad voor de receptie gaan zitten vanwege anders geen bereik;
France Passion wijnboeren: wanneer je netjes naar wifi ontvangst vroeg kreeg je de inlogcode; wel eerst natuurlijk gezelli wijnen degusteren en, indien goed van kwaliteit, ook wat kopen;
VVV kantoren: behalve dan die ene euro per half uur in Honfleur geen probleem;
Gemeentehuizen: idem dito. Ga naar de receptie en je krijgt over het algemeen de inloginfo.
Restaurants: hangt er vanaf of men uberhaupt wifi heeft. Als dat zo is (we aten nog wel eens in de bib gourmand adressen van de Michelingids, dus eten met goede kwaliteit voor een redelijke prijs), dan wilde men ons wel de inlogcode geven. Hoewel, wanneer je in een prima restaurant lekker zit te eten is de behoefte om eens flink te gaan mailen en is skypen met luide stem met kleinkind in Christchurch Nieuw Zeeland in de eetzaal met allemaal brave types om je heen, downloaden etc. niet zo groot..
Kortom... wij hebben altijd vrijwel gratis onze wifi behoeften kunnen stillen. We zien wel dat de markt, zoals in een vorig bericht al wordt aangeduid, commerciëler en harder wordt.
Resumerend: we hebben geen microsim kaart hoeven te kopen bij SFR, Orange etc.
Vertrouw niet teveel op wifi gratis apps: de informatie en locatie is vaak achterhaald.
Maar, we blijven realistisch, een volgend bezoek aan Frankrijk binnenkort, en de kaarten kunnen anders liggen. Technologie toepassingen veranderen snel.
Gebruikersavatar
gitana
Berichten: 4232
Lid geworden op: za 14 okt 2006, 21:42
Locatie: het smalste deel van het zuiden

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door gitana »

Millau: acsi camping voor € 10 met gratis wifi over de hele camping: dat is toch toppie, hè.
Zo kan het dus ook. Maar hoelang nog, als ik dit hier lees???
Greetz ...Gitana. (Annie)
De VROUW die niet nieuwsgierig is, maar wel graag veel weet, dus veel vraagt.
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door roma »

gitana schreef:Millau: acsi camping voor € 10 met gratis wifi over de hele camping: dat is toch toppie, hè.
Zo kan het dus ook. Maar hoelang nog, als ik dit hier lees???
In juli en augustus heb je niets aan een ACSI-kaart!
Gebruikersavatar
gitana
Berichten: 4232
Lid geworden op: za 14 okt 2006, 21:42
Locatie: het smalste deel van het zuiden

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door gitana »

Dat klopt. Maar dat bedoelde ik niet.
Omdat het nu loopt als een trein: € 10,-, dus de klanten zijn "binnen".
En ook wat ik hier nu lees over dure verbindingen die steeds vaker worden geïnstalleerd.
Dus: zal het volgend jaar op deze camping ook nog service zijn of extra betalen? :think:
Greetz ...Gitana. (Annie)
De VROUW die niet nieuwsgierig is, maar wel graag veel weet, dus veel vraagt.
PE5JW
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 22:45
Locatie: Zwolle

Re: Recente wifi ervaringen Frankrijk



Bericht door PE5JW »

Martin schreef:In Frankrijk staan bijna alle Wifi netwerken dicht is mijn ervaring.
Dat is ook niet zo vreemd aangezien dat verplicht is in Frankrijk.
Groet Joeri

Typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890
Plaats reactie