Taakbeheer op Windows

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden

Taakbeheer op Windows



Bericht door TOL »

Ik hoop hier een antwoord te krijgen op mijn volgend probleem met mijn Asus EeePC laptop.
Mijn taakbeheer wordt telkenmale uitgeschakeld door bepaalde programma's als bv. CCleaner, Autoroute. Ik heb de PC al diverse keren opnieuw de fabrieksinstellingen opnieuw laten inlezen, maar direct na het installeren van bv. deze twee programma (misschien ook nog wel andere) kan ik niet meer bij mijn taakbeheer komen.
Wie herkent dit probleem of heeft een oplossing om dit te voorkomen.
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Gebruikersavatar
Nexxo
Berichten: 493
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 20:17

Taakbeheer op Windows



Bericht door Nexxo »

Hallo Tol,

Misschien heb je hier wat aan
Als je pc niet meer naar behoren werkt, dan kan je het systeem terug laten zetten naar een eerdere datum toen deze nog wel goed werkte.

Grt. Nexxo
JoskeXP
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 23 jan 2012, 11:06

Re: Taakbeheer op Windows



Bericht door JoskeXP »

Kan u ook niet aan uw Taakbeheer komen via Ctrl + Shift + Esc samen in te drukken ( Ctrl + Shift ingedrukt houden en dan de Esc toets erbij )?

Grt Guy
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden

Re: Taakbeheer op Windows



Bericht door TOL »

Zoals ik aangaf heb ik de laptop teruggebracht naar de fabrieksinstellingen. Op dat moment kan ik WEL bij taakbeheer, echter wanneer ik ook maar 1 programma installeer kan ik er niet mee bij, ook niet door mindel van contr/alt/del
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Gebruikersavatar
Nexxo
Berichten: 493
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 20:17

Taakbeheer op Windows



Bericht door Nexxo »

Hallo Tol, dit gevonden op internet
Grt Nexxo
Een vaak voorkomend probleem die we tegenwoordig zien is het feit dat Taakbeheer wordt uitgeschakeld door malware.
Hierbij krijg je de melding:

"taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder"



Een prioriteit is hier, laat eerst de malware van je systeem verwijderen. Gebruik hiervoor je Antivirus en Antispywarescanners. Indien je stap voor stap begeleiding wilt om de malware van je systeem te verwijderen, gelieve een HijackThislog te plaatsen in het forum hier... (lees dit eerst hoe dit te doen)

In de meeste gevallen zullen de Antispywarescanners terug taakbeheer inschakelen indien ze zien dat deze policy aanwezig is.
Zelfs al werd de malware verwijderd en het probleem bestaat nog steeds dat je Taakbeheer uitgeschakeld is, doe dan het volgende...

Open kladblok en kopieer en plak volgende vetgedrukte erin:
(vergeet REGEDIT4 niet te kopieren en plakken!)

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"DisableTaskMgr"=-

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"DisableTaskMgr"=-


Sla dit op als fix.reg kies voor opslaan als *alle bestanden en plaats het op je bureaublad.
Zo moet die regfix er nadien uitzien:
Dubbelklik erop.
Bij de vraag of je het wilt toevoegen aan het register, klik je op ja/ok.
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden

Re: Taakbeheer op Windows



Bericht door TOL »

@Nexxo
Aller eerst dank voor je uitgebreide antwoord. Allemaal fantastisch natuurlijk, maar vergeet niet dat hier een computerdislect aan deze zijde zit. Die dingen moeten bij mij gewoon hun werk doen :P maar doen dat soms niet zoals het hoort :bang: en dus zit ik met de gebakken peren :lol: :lol:

Als 1e moet de malware van de computer af, maar heb ik die dan nadat ik de fabrieksinstellingen teruggezet heb? Overigens heb ik op mijn laptop nog nooit een antivirusprogramma of antispywareprogramma
Dan moet er een HijackThislog geplaatst worden???????? waar??

Heb inmiddels wel Regedit4 opgeslagen op het bureaublad. Als ik daarop klik dan vraagt het of ik alle bestanden op het bureaublad wil toevoegen aan het register. Vraag mij dus nu af wat hiervan de consequentie is, dus wat er dan gebeurt.
Nogmaals ik ben een computer analfabeet.
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Taakbeheer op Windows



Bericht door Autocaravana »

Zoals ik aangaf heb ik de laptop teruggebracht naar de fabrieksinstellingen.
Hoe zet je een PC terug naar fabrieksinstellingen? Ik haak nu al af... Of bedoel je dat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd?
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden

Re: Taakbeheer op Windows



Bericht door TOL »

Autocaravana schreef:Hoe zet je een PC terug naar fabrieksinstellingen?
Bij de Asus EeePC is het bij het opstarten blijven timmeren :P op de F9 toetst, dan gaat hij inderdaad weer alles (in mijn geval Windows XP) terugzetten zoals ik hem kocht. (Recovery wordt het ook wel genoemd)
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Gebruikersavatar
mannier
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 03 jan 2010, 21:50
Locatie: Zwartemeer
Contacteer:

Re: Taakbeheer op Windows



Bericht door mannier »

volgende bestand uitvoeren (ctrl+r) taskmgr.exe dan start het taakbeheer op. Maar als ik het zo hoor is inderdaad je computer geinfecteerd met malware, welke als eerste probeert je taakbeheer uit te schakelen. Zodat je eventuele kwalijke processen niet kan afsluiten. In dit geval zijn je herstel bestanden ook geinfecteerd en is het verstandig professionele hulp in te roepen. (kennissen/bedrijf). Want de meeste zogenoemde internet programmaatjes om je pc malware vrij te krijgen, brengen vaak meer schade aan dan het goed doet.

Met vriendelijke groet
Manfred
Niets zo charmant als een camper in het land
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden

Re: Taakbeheer op Windows



Bericht door TOL »

mannier schreef:In dit geval zijn je herstel bestanden ook geinfecteerd .....
Het lijkt erop dat dit inderdaad gebeurt is. Heb net een paar programma's als Poi-edit en Poi-loader opnieuw gedownload en tot nu toe gaat alles goed. Kan dus tot nu toe nog steeds taakbeheer gebruiken en wordt niet meer uitgeschakeld. Toch vreemd want de herstelbestanden stonden in een andere partitie (niet schijf C maar D)
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Taakbeheer op Windows



Bericht door eef van baal »

hier staat een gratis en zeer goede virusscanner klik hier voor download site
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden

Re: Taakbeheer op Windows



Bericht door TOL »

Heb, voor zover mogelijk, bestanden als Poi-edit, Poi-loader en nog wat anderen weer opnieuw moeten downloaden. Helaas zijn er enkele andere bestanden niet meer te gebruiken die ik niet van internet had maar waarvan ik ook niet meer de origineel heb, zoals Autoroute 2010. Heel jammer :thumbdown: maar het goede is dat m'n laptop weer optimaal werkt :P
eef van baal schreef:hier staat een gratis en zeer goede virusscanner
Hoe kom je aan de wijsheid dat het hier een zeer goede scanner betreft?? Ben misschien wel een beetje wantrouwend, maar heb ooit een (ook zeer goede) virusscanner van iemand gehad die gelijk alles overhoop gooide en niet meer te stoppen was. Deze had ik overigens van iemand die in de computerbranche gezeten had.
Let wel: ik zeg niet dat het geen goede is want ik heb hem vooralsnog WEL geïnstalleerd en het lijkt het inderdaad goed te doen.
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Gebruikersavatar
FrankV
Berichten: 222
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 22:00
Locatie: Geldrop

Re: Taakbeheer op Windows



Bericht door FrankV »

Beste anti-malware programma dat ik ken : Spybot Search & Destroy. Gebruik ik altijd als mijn PC kuren vertoont. Helaas zijn zelfs de beste virusscanners niet 100% waterdicht, zeker niet voor malware programma's, die vaak meeliften of internet sites.

Meer informatie & downloaden via http://www.safer-networking.org/nl/index.html
Groeten,
Frank

Dethleffs A5881HG 2005, 2.8 JTD
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Taakbeheer op Windows



Bericht door vmax »

haal deze op en scan http://www.malwarebytes.nl/
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Plaats reactie