Prepaid internet?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Huibdebruijn
Berichten: 376
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 18:25
Locatie: Dordrecht



Bericht door Huibdebruijn »

ik ben nu in engeland en internet mobiel voor 50p ( ongeveer € 0,57 ) per DAG !!
ok, het is niet snel ( 115 kbps ) maar toch voldoende om even op internet en dit camperforum te kijken en je mail te checken.

de truuk is:
koop in engeland een prepaid vodafone simcard voor 1 pond ( € 1,16 ) en meteen een 10 pond opwaardeerkaart ( € 11,60 )
totale kosten dus € 12,76.

stop die simcard in een NOKIA telefoon die je via NOKIA PCSUITE met je laptop kan verbinden.
kies het profiel "vodefone live UK " en internetten maar.

de kosten zijn dus 56 cent per dag dus voor deze 14 dagen heb ik aan de 12,67 prepaidtegoed ruim voldoende.

de vodafone kaart blijft 180 dagen geldig, maar who cares... na de vakantie gooi je hem weg... :D
CI riviera (1999) op Fiat - 2,8 i.d.T.D.
demooiste
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 02 okt 2006, 16:08
Locatie: huizen



Bericht door demooiste »

kan dat ook met andere telefoons
De Timmerman die niet zingen kan
Gebruikersavatar
Huibdebruijn
Berichten: 376
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 18:25
Locatie: Dordrecht



Bericht door Huibdebruijn »

demooiste schreef:kan dat ook met andere telefoons
met andere telefoons heb ik geen ervaring. ik weet dat een collega het werkend heeft met een apple i-phone.
het gaat er om dat je via de software die bij de telefoon zit een internet verbinding op een laptop kan maken. met Nokia PCsuite lukt dat prima maar met andere telefoons heb ik geen ervaring.

zoek even op internet naar tethering want zo heet dat geloof ik... ik kan het verkeerd geschreven hebben... hahaha

de groeten vanuit fort augustus aan het meer van lochness.
monster nog steeds niet gevonden maar we zoeken door..... :P
CI riviera (1999) op Fiat - 2,8 i.d.T.D.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Dag Huib,

Mooi dat je hiervan gebruik kunt maken en dat je dit meldt.
Je benut een gewone PrePaid Sim kaart Vodafone Simply (met Pay as you browse). Je kunt daarmee echter niet meer dan 25 Mb dataverkeer per dag benutten.

Leuk aanbod!

Groeten, Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Huibdebruijn
Berichten: 376
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 18:25
Locatie: Dordrecht



Bericht door Huibdebruijn »

het is een pay as you go ( zo heel prepaid in engeland ) vodafone sim kaart die ik voor 1 pond gekocht heb.
meteen daarbij een 10 pond opwaardeercode ( top up heet dat in engeland ) en voor 11 pond kan je mailen en een beetje internetten.
genoeg voor gebruik in de camper. je moet niet gaan downloaden natuurlijk.
inderdaad.... max 25 MB per dag.

geen idee wat er gebeurt als je 26 mb dowload... misschien extra kosten per MB of het kost gewoon 2x 50p
CI riviera (1999) op Fiat - 2,8 i.d.T.D.
Plaats reactie