ExperiaBox slecht beveiligd

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
iTsMe(jan)



Bericht door iTsMe(jan) »

Jongelui zet dat wireless van de Experia toch gewoon uit ! , probleem opgelost .
Je kan er niet eens een fatsoenlijke antenne opschroeven :(
Hang aan een utp poortje een dedicated Access Point op een strategische plek , werkt veel beter 8)
Cooky



Bericht door Cooky »

Leo Bokkum schreef:Vooral niet inhoudelijk op m'n berichten ingaan hoor Cooky.
Is het nou zó erg dat het wél blijkt te bestaan?

En ik gooi geen brieven van KPN weg.
Ben dik drie maanden bezig geweest om deze adsl-aansluiting voor elkaar te krijgen, dan gooi je geen letter van KPN meer weg.

Nee Cooky, de enige die over paniek schrijft ben jijzelf.
Voor de mensen die het aangaat is het slechts goed om te horen dat het zó eenvoudig op te lossen is.


Owww, en heb met mij maar geen medelijden hoor..
Kijk eens in de spiegel, want jouw manier van discussiëren bevat nogal wat schoonheidsfoutjes.
Hoop dat je computerkennis beter is dan je (schriftelijke) omgangsvormen.


Leo.
En dat moet jij zeggen?? Je komt je met deze discussie bemoeien alsof je tegen een stel imbecielen te keer gaat

Gelukkig is MIJN computerkennis beter dan je waarschijnlijk denkt, vandaar dat ik ageer tegen paniek zaaien om niks....maar op dit forum gaat men liever in zee met mensen die DENKEN alles te weten, dan met mensen die laten blijken meer kennis in huis te hebben....die worden weggehoond ...

het ga je verder goed he, denk om je hart.... :P
Cooky



Bericht door Cooky »

iTsMe(jan) schreef:Jongelui zet dat wireless van de Experia toch gewoon uit ! , probleem opgelost .
Je kan er niet eens een fatsoenlijke antenne opschroeven :(
Hang aan een utp poortje een dedicated Access Point op een strategische plek , werkt veel beter 8)

Sssttt, je moet ze niet te wijs maken :roll:
Leo Bokkum
Berichten: 4920
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 3:31



Bericht door Leo Bokkum »

Schelden gaat je een stuk beter af dan inhoudelijke antwoorden geven Cooky.
Heb je toch nog iéts duidelijk gemaakt.

Have a good life en vergeet je pilletjes niet. :wink:
------------------------------------------------------


@ItsMe(jan): Uitzetten?? :shock:
Is het (gratis) ding eindelijk veilig, zou ik 'm weggooien??
Jah dááág, ons bint zunnig hoor..:P


Mvg, Leo.:D
Cooky



Bericht door Cooky »

Leo Bokkum schreef:Schelden gaat je een stuk beter af dan inhoudelijke antwoorden geven Cooky.
Heb je toch nog iéts duidelijk gemaakt.

Have a good life en vergeet je pilletjes niet. :wink:
------------------------------------------------------


@ItsMe(jan): Uitzetten?? :shock:
Is het (gratis) ding eindelijk veilig, zou ik 'm weggooien??
Jah dááág, ons bint zunnig hoor..:P


Mvg, Leo.:D
Je hebt helemaal gelijk hoor....3 maanden bezig om een adsl aansluiting in orde te maken...en dat wil mij afbranden.... :P
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Hoewel iedereen iedereen begint uit te maken ben ik vandaag aan het expirimenteren geslagen,van de 21 netwerken in mijn buurt kon ik bij 6 personen zonder meer op internet met het bewuste tooltje,waren allen WPA beveiligd meer hoef ik niet te zeggen.Bij sommige kreeg ik meerdere code's en heb ik niet allemaal uitgeprobeerd.
HG Freek
Cooky



Bericht door Cooky »

Freek W schreef:Hoewel iedereen iedereen begint uit te maken ben ik vandaag aan het expirimenteren geslagen,van de 21 netwerken in mijn buurt kon ik bij 6 personen zonder meer op internet met het bewuste tooltje,waren allen WPA beveiligd meer hoef ik niet te zeggen.Bij sommige kreeg ik meerdere code's en heb ik niet allemaal uitgeprobeerd.
HG Freek
Tis wat he met al die rotte modems.....en dan dat tooltje, je kan er nu zelfs al internet mee op....meerdere codes zeg je?? Goh levensgevaarlijk, voor je het weet zit er een crimineel in je pc...ze zijn zich al aan het verzamelen
Leo Bokkum
Berichten: 4920
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 3:31



Bericht door Leo Bokkum »

Bedankt voor het testen Freek.
Was ik toch niet de enige.


Mvg, Leo.:D
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:



Bericht door Rolling Rodie »

@cooky :arrow:
weet jij wel heel zeker dat je gelijk hebt :?:
ik snap helemaal geen hout van dit onderwerp,maar ik heb wel een beetje het idee dat je alleen staat :shock:
en ik "ken" intussen een aantal van deze mensen waar tegen jij strijd,maar ik vind hun toch geloofwaardiger,begripvoller en hulpzamer :roll:
we zijn er toch om elkaar te helpen en niet om elkaar af te zeiken of om je gelijk te halen :?:
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Cooky



Bericht door Cooky »

Rolling Rodie schreef:@cooky :arrow:
weet jij wel heel zeker dat je gelijk hebt :?:
ik snap helemaal geen hout van dit onderwerp,maar ik heb wel een beetje het idee dat je alleen staat :shock:
en ik "ken" intussen een aantal van deze mensen waar tegen jij strijd,maar ik vind hun toch geloofwaardiger,begripvoller en hulpzamer :roll:
we zijn er toch om elkaar te helpen en niet om elkaar af te zeiken of om je gelijk te halen :?:
Ja ik weet zeker waar ik het over heb.....ik verzin die brief met aangepaste keys bijvoorbeeld niet zomaar....en zoals je hebt kunnen lezen zijn er ook andere die van de KPN zelf middels een brief bij aflevering van het spul een aangepaste key hebben gekregen.

Wat e nu ziet is dat men spoken gaat zien, men denkt al dat je met behulp van dat genoemde tooltje op internet kan....men ziet meerdere mogelijk keys die door het tooltje worden gegenereerd....ja duh, ik kan je hele lijsten leveren met mogelijke keys voor de Thomson modems...

Mijn modem geeft ook netjes keys weer als ik het tooltje loslaat op het modem...onder de oorspronkelijk SSID van het modem...maar daar kan nieman wat mee, want mijn key is al sinds de dag van levering en in bedrijfstelling van het modem aangepast. Ik heb verder nergens ontkent dat het onzin zou zijn, maar ik ben wat nuchterder, mede vanwege ervaringen die ik al eerder heb opgedaan met zg beveiligings problemen...

Het is echt niet zo dat er nu hele hordes hackers de buurten af gaan struinen op zoek naar zwakke Speedtouch beveiligingen. Mensen die op rottigheid uit zijn weten wel andere methodes...Ook is het niet zo ndat ze middels die foute keys je pc in kunnen komen, het is alleen mogelijk om via een andermans internet verbinding het internet op te kunnen....nou moet er wel meer fout staan in het modem...hoewel volgens anderen standaard niet het geval is.....

Maar denk je nou echt dat het interessant is om op zoek te gaan naar mogelijk problematische Speedtouch modems terwijl andere netwerkjes wagenwijd open staan.....

Men mag mij voor van alles uitmaken, maar ik vind het opkloppen van dit soort verhalen een kwalijke zaak, temeer daar er gelijk melding word gemaakt van een tooltje wat dit allemaal mogelijk maakt voor iedereen zonder ook maar enige kennis te gaan zitten pielen met dit soort zaken....hetgeen op zich al verboden is. Hierdoor kan men ook de fout ingaan en andersmans boel zodanig aanpassen dat de ander problemen krijgt omdat men maar wat "doet". Mensen die echt kennis van zaken hebben weten dondersgoed dat je op andere manieren hetzelfde kan doen....en zelfs de aangepaste keys die nu iedereen braaf gaat aanpassen kan achterhalen. Daar heb je dit tooltje helemaal niet voor nodig...dit is script kiddie spul, en daar maak je slapende honden mee wakker. Er zijn serieuzere beveiligings zaken waar niemand bij stil staat....maar dat is niet zo simpel als dit, dus niet interessant als je geen kennis van zaken hebt...

Tja, en dan mag men van mij denken dat ik niet weet waar ik het over heb....prima, maar ik blijf wel met beide voeten op de grond en zie niet overal spoken...

Ik blijf het nog steeds een storm in een glas water vinden...zolang men geen aandacht schenkt aan serieuzere zaken dan dit..

Ik kan namelijk ook allerlei tooltjes gaan aanbevelen om bijv via MSN iemands computer over te nemen...word iemand daar wat wijzer van?? Of tooltjes om via wireless iemands email te onderscheppen...of om wachtwoorden te onderscheppen...of hoe je prive berichtjes van anderen kunt lezen op dit forum...daar word echt niemand wijzer van...

Kijk de KPN is ook niet achterlijk, ze hebben eind vorig jaar zelfs bepaalde opties in de Speedtouch Experia box middels een firmware aanpassing uitgezet, omdat "handige" sodemieters hadden ontdekt hoe je het telefonie deel van dit modem kon aanpassen ..Tegelijkertijd zijn er ook wat andere opties afgeschermt om te voorkomen dat onwetenden hun hele zooi onbewust wagenwijd open konden zetten, en dan bedoel ik niet het draadloze deel...

Voor de mensen met meer kennis van zaken had deze aanpassing ook nadelen: je kan bijv het modem niet meer een ander ip geven....nu hebben ze allemaal 192.168.1.254 en is het makkelijker om het modem "te vinden"....voorheen kon jezelfs meerdere ip's toewijzen aan het modem, zodat je bij het draadloze deel helemaal apart kon houden van het bedrade deel...waardoor je gelijk de hele zooi van elkaar afschermde. Zo zie je maar dat elke aanpassing niet altijd een verbetering is. Maar helaas waren er teveel mensen die maar wat deden met tooltjes ed..

Trek zelf je conclusie zou ik zeggen...
Laatst gewijzigd door Cooky op wo 13 aug 2008, 3:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:



Bericht door Rolling Rodie »

mooi verteld,maar voor mij is het echt allemaal abacadabra :roll:
bij mij kun je zo op mijn onbeveiligde draadloze internet verbinding surfen :oops:
het gaat er mij om dat je iedereen in zijn waarde laat :wink:
dit topic is positief bedoeld,maar het draait weer uit op een "ik weet het beter topic" en daar geef jij een negatieve draai aan terwijl dat niet nodig is :P
ik snap best dat je je gelijk wil halen,maar doe het wel op een normale manier we hebben toch allemaal het beste met elkaar voor :?:
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Cooky



Bericht door Cooky »

LOL, IK hoef mijn gelijk niet te halen hoor, dat laat ik aan anderen over...mensen met een afwijkende mening zijn in de ogen van anderen al snel negatief he
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:



Bericht door Rolling Rodie »

of gek :wink:
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Cooky



Bericht door Cooky »

Yeps......vroeger was ik schizofreen, nu zijn WIJ gelukkig :D
Plaats reactie