ExperiaBox slecht beveiligd

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Leo Bokkum
Berichten: 4920
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 3:31



Bericht door Leo Bokkum »

Hey Cooky, zeur niet zo man. :?
Werk je voor KPN ofzo?

Ik zie niks paniekzaaierig in het bericht van Marius.
Waarschijnlijk ben ik niet de enige met die zogenaamde "beperkte serie", en is het helemaal niet zo veel moeite om het ff te controleren.


Dus kap ff met dat kleinerende "bepaalde serie die mogelijkerwijs etc".
Ze zijn er.
Ik heb er 1.
En ik heb bewezen dat hij idd kwetsbaar is.
So what's your problem? :shock:

Bij de kreet "beperkte serie etc" heb ik zo mijn bedenkingen.
Da's typische leverancierspraat om hun blunder niet te hoeven toegeven.
Geen reden tot paniek, want heel de computerwereld barst van die fouten.
Maar er is niks fout mee om het even onder de aandacht te brengen.


Mvg, Leo.
Cooky



Bericht door Cooky »

Leo Bokkum schreef:Hey Cooky, zeur niet zo man. :?
Werk je voor KPN ofzo?

Ik zie niks paniekzaaierig in het bericht van Marius.
Waarschijnlijk ben ik niet de enige met die zogenaamde "beperkte serie", en is het helemaal niet zo veel moeite om het ff te controleren.


Dus kap ff met dat kleinerende "bepaalde serie die mogelijkerwijs etc".
Ze zijn er.
Ik heb er 1.
En ik heb bewezen dat hij idd kwetsbaar is.
So what's your problem? :shock:

Bij de kreet "beperkte serie etc" heb ik zo mijn bedenkingen.
Da's typische leverancierspraat om hun blunder niet te hoeven toegeven.
Geen reden tot paniek, want heel de computerwereld barst van die fouten.
Maar er is niks fout mee om het even onder de aandacht te brengen.


Mvg, Leo.

Pardon?? Ik zeur?? Ik probeer de zaak nog steeds in een fatsoenlijk daglicht te houden, er zijn persberichten die zeggen dat er geen gevallen bekend zijn dat er daadwerkelijk gebruik is gemaakt van dit zwakke punt..

Weet je wat zeuren is?? je kop in het zand steken als er mensen roepen dat KPN al lang weet van dit probleem en daar ook maatregelen toe heeft genomen door het aangeven van WPA keys, die niks met de standaard waarde te maken hebben..

Keer op keer zitten door zaniken over mogelijke beveiligings problemen bij een beperkte serie (Want ik ben niet de enige die een aangepaste key heeft gehad vann de KPN)...dat noem IK zeuren....zo van ik moet en ik zal gelijk hebben, als zg deskundige van dit forum

En nee ik werk NIET bij de KPN.....er zijn meer mensen en bedrijven met verstand van zaken ..

Trouwens....wel grappig om te zien dat het steeds gaat over één type modem....terwijl het probleem ook bij andere Thomsons voor KAN komen....maar daar rept niemand over :shock:
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Cooky schreef:Daar is ie weer: het gaat slechts om een BEPERKTE serie die mogelijkerwijs last heeft van het probleem.....ga nou niet weer de boel zitten opfokken, het gaat om slechts een aantal, want zoals je hebt gelezen zijn er meerdere mensen met een dergelijk modem met een AANGEPASTE WPA key....en die hebben nergens last van !!!

Zelfs de helpdesk van KPN bevestigd dit, dus hou op met die onnodige paniekzaaierij svp
Het verschil tussen jou en mij is dat IK bronnen vermeld. Daarbij zat de bevestiging van de helpdesk van KPN dat het beveiligingsprobleem inderdaad bestaat.
Wat is dat dan voor een kulverhaal dat er 'meerdere mensen' zijn, die zo'n modem hebben, waarvan de WPA-key (inmiddels) wel is aangepast??? Er zijn tienduizenden van die niet goed beveiligde modems en jij komt de hele tijd met de uitzondering? Toeval dat ik bij drie checks drie keer vaststelde dat die beveiliging inderdaad lek was?

En al zouden er 1.000 mensen zijn, waarbij het inmiddels wél geregeld is, hebben we dan niet de plicht HEN te waarschuwen, waar KPN dat na VIER MAANDEN nog steeds niet gedaan heeft? Hetzelfde KPN, dat hen vertelde dat die WPA-beveiliging zo veilig was en de apparatuur alvast voorzien had van die codes???
Hoe zou jij reageren, wanneer je ontdekte dat iedereen je huis in en uit kon lopen, terwijl je (dacht dat je) de voordeur op slot gedaan had???

Reageer je ook zo, als er een terugroepactie komt voor campers??

Ik tracht hier medecamperaars te behoeden voor ellende. Ik maak dudielijk dat het probleem slechts geldt voor een deel van de KPN-routers (en welk deel) en biedt iedereen de tool om ZO NODIG z'n eigen situatie te checken.

En wat zijn jouw motieven????

Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Cooky



Bericht door Cooky »

Marius HRL schreef:
Cooky schreef:Daar is ie weer: het gaat slechts om een BEPERKTE serie die mogelijkerwijs last heeft van het probleem.....ga nou niet weer de boel zitten opfokken, het gaat om slechts een aantal, want zoals je hebt gelezen zijn er meerdere mensen met een dergelijk modem met een AANGEPASTE WPA key....en die hebben nergens last van !!!

Zelfs de helpdesk van KPN bevestigd dit, dus hou op met die onnodige paniekzaaierij svp
Het verschil tussen jou en mij is dat IK bronnen vermeld. Daarbij zat de bevestiging van de helpdesk van KPN dat het beveiligingsprobleem inderdaad bestaat.
Wat is dat dan voor een kulverhaal dat er 'meerdere mensen' zijn, die zo'n modem hebben, waarvan de WPA-key (inmiddels) wel is aangepast??? Er zijn tienduizenden van die niet goed beveiligde modems en jij komt de hele tijd met de uitzondering? Toeval dat ik bij drie checks drie keer vaststelde dat die beveiliging inderdaad lek was?

En al zouden er 1.000 mensen zijn, waarbij het inmiddels wél geregeld is, hebben we dan niet de plicht HEN te waarschuwen, waar KPN dat na VIER MAANDEN nog steeds niet gedaan heeft? Hetzelfde KPN, dat hen vertelde dat die WPA-beveiliging zo veilig was en de apparatuur alvast voorzien had van die codes???
Hoe zou jij reageren, wanneer je ontdekte dat iedereen je huis in en uit kon lopen, terwijl je (dacht dat je) de voordeur op slot gedaan had???

Reageer je ook zo, als er een terugroepactie komt voor campers??

Ik tracht hier medecamperaars te behoeden voor ellende. Ik maak dudielijk dat het probleem slechts geldt voor een deel van de KPN-routers (en welk deel) en biedt iedereen de tool om ZO NODIG z'n eigen situatie te checken.

En wat zijn jouw motieven????

Marius
Mijn motieven is dat jij een eigenwijze drol bent, je leest duidelijk niet geod, want ook anderen geven aan dat ze een aangepaste key hebben gehad...IK ben dus zeker géén uitzodering...

De bronnen die jij meld deugen van geen kant, dat is oa een blog waar volgens JOU criminele snode plannen smeden....Er zijn nu mensen die zich er mee bemoeien die niet eens een Speedtouch hebben, en rustig beweren dat bepaalde zaken niet aan staan. Je hebt het over serienummers waarvan de key en de ssid afgeleid zouden zijn....ik zie 3 serienummers als ik de tool gebruik....en een hele rits MOGELIJKE keys.....die zie ik bij de buren ook....en die hebben zelf de zaak al heel lang geleden aangepast door de SSID aan te passen waardor het probleem eigenlijk helemaal niet bestaat....

Maar ga lekker door hoor met de zaak opnaaien, gelukkig zijn er ook mensen die de zaak gelukkig kunnen relativeren...

Ik moet trouwens opeens denken aan een verhaal van een "deskundige"die werd elke dag gehacked door een ip nummer....127.0.0.1....hele rel geworden, want wat men ook deed het hacken ging door....denk daar maar eens over na ...


Overigens is het nog steeds NIET de KPN die die "foute"codes aangebracht heeft......het is een foutje van Thomson geweest....die nog steeds braaf stickertjes plakt met daarop de WEP en WPA key....

Gelukkig begin je al bij te draaien door nu in ieder geval te roepen dat het niet om alle modems gaat....want gisteren was iedereen nog een potentieel kandidaat om gehacked te worden
Laatst gewijzigd door Cooky op di 12 aug 2008, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12



Bericht door avbrande »

Heren, heren, houdt de discussie netjes en bedaard.
Anders kan er wat mij betreft een slotje op, want er is nu geen meerwaarde meer.
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Cooky



Bericht door Cooky »

avbrande schreef:Heren, heren, houdt de discussie netjes en bedaard.
Anders kan er wat mij betreft een slotje op, want er is nu geen meerwaarde meer.
Ja laat er maar een slot op gooien, dan geeft dat tenminste aan hoe de vork in de steel zit...je mag geen afwijkende mening hebben :P
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12



Bericht door avbrande »

Cooky schreef:
avbrande schreef:Heren, heren, houdt de discussie netjes en bedaard.
Anders kan er wat mij betreft een slotje op, want er is nu geen meerwaarde meer.
Ja laat er maar een slot op gooien, dan geeft dat tenminste aan hoe de vork in de steel zit...je mag geen afwijkende mening hebben :P
Ook hieruit blijkt dat je niet goed leest. Het gaat niet over een afwijkende mening, maar of je de discussie netjes kan houden.
Overigens nog even een antwoord op je 127.0.0.1.

127.0.0.1 is het standaard IP-adres wordt gebruikt voor een loopback netwerk verbinding.
Dit in de discussie brengen is m.i. zinloos; de gemiddelde Experiabox gebruiker heeft hier niets mee.
Leuk voor de dihards :wink:
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Beste mede-camperaars,

Ik hoop dat iedereen (behalve Cooky?) er begrip voor kan opbrengen, dat ik op zijn berichten in dit kader NIET langer reageer.

Groeten, Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12



Bericht door avbrande »

Marius HRL schreef:Beste mede-camperaars,

Ik hoop dat iedereen (behalve Cooky?) er begrip voor kan opbrengen, dat ik op zijn berichten in dit kader NIET langer reageer.

Groeten, Marius
Hoi Marius,

Ik had net dezelfde beslissing genomen.
Dus mee eens!!
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Leo Bokkum
Berichten: 4920
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 3:31



Bericht door Leo Bokkum »

[quote="Cooky"]Pardon?? Ik zeur?? Ik probeer de zaak nog steeds in een fatsoenlijk daglicht te houden, er zijn persberichten die zeggen dat er geen gevallen bekend zijn dat er daadwerkelijk gebruik is gemaakt van dit zwakke punt..
Persberichten? Van wie? KPN? Grapje zeker? :?
Dat de meeste mensen het niet merken is nogal logisch wanneer je denk een beveiligd spulletje in huis te hebben.
Dan let je daar niet op.
Tenminste, ik niet.


Weet je wat zeuren is?? je kop in het zand steken als er mensen roepen dat KPN al lang weet van dit probleem en daar ook maatregelen toe heeft genomen door het aangeven van WPA keys, die niks met de standaard waarde te maken hebben..
Geen idee of jij mijn bericht gelezen hebt, zo te zien niet.
KPN heeft mij Januari van dit jaar zo'n Speedtouch geleverd die dus idd erg gemakkelijk te openen valt voor onbevoegden.
Die klojo's weten dondersgoed dat ik zo'n ding heb, maar hebben dus geen enkele actie ondernomen om mij daarvoor te waarschuwen.
Laat staan dat ze een andere WPA-key gestuurd hebben.
En denk jij dat ik de enige ben?
Wie steekt hier nou zijn kop in het zand?


Keer op keer zitten door zaniken over mogelijke beveiligings problemen bij een beperkte serie (Want ik ben niet de enige die een aangepaste key heeft gehad vann de KPN)...dat noem IK zeuren....zo van ik moet en ik zal gelijk hebben, als zg deskundige van dit forum
Tjongejonge, de pot verwijt de ketel...
Ook jij wilt gelijk hebben met de aangepast key die KPN jou gestuurt heeft.
Daarbij ga je gemakshalve maar voorbij aan het feit dat er blijkbaar ook mensen zijn die zo'n key niet gehad hebben.
Zoals ik dus.


En nee ik werk NIET bij de KPN.....er zijn meer mensen en bedrijven met verstand van zaken ..
Yep, en nog veel meer mensen die er de ballen verstand niet van hebben en dus maar vertrouwden op de woorden van KPN dat hun Speedtouch goed beveiligd was. En dat blijkt niet zo te zijn.

Wanneer het zo'n beperkte serie was, zou ik toch denken dat KPN die paar mensen wel op de hoogte zou kunnen brengen.
Gezien mijn ervaring hebben ze dat niet gedaan.
Mag jij mij uitleggen waarom niet...??


Trouwens....wel grappig om te zien dat het steeds gaat over één type modem....terwijl het probleem ook bij andere Thomsons voor KAN komen....maar daar rept niemand over :shock:
Jah en? Dit topic ging oorspronkelijk over dat ene modem.
Vrij logisch dat het dan alleen maar over dat ene modem gaat.

Beste Cooky, je zit te drammen en gaat totaal voorbij aan het feit dat ik zo'n onbeveiligd apparaat heb.
Beperkte serie of niet, KPN heeft wederom een steek laten vallen.
Daar verander jij met al je getyp helemaal niks aan.

Jij wilt het bagataliseren?
Mij best.
Maar val geen mensen aan die het gewoon melden op dit forum, want ik was blij met dat bericht.


Mvg, Leo.
Cooky



Bericht door Cooky »

Marius HRL schreef:Beste mede-camperaars,

Ik hoop dat iedereen (behalve Cooky?) er begrip voor kan opbrengen, dat ik op zijn berichten in dit kader NIET langer reageer.

Groeten, Marius
Tis lastig he als er een keer iemand niet in je kont kruipt he Marius.....je hebt je mening al volkomen omgedraait.....toch een beetje gaan nadenken dat je paniek zat te zaaien ??
Cooky



Bericht door Cooky »

avbrande schreef:
Marius HRL schreef:Beste mede-camperaars,

Ik hoop dat iedereen (behalve Cooky?) er begrip voor kan opbrengen, dat ik op zijn berichten in dit kader NIET langer reageer.

Groeten, Marius
Hoi Marius,

Ik had net dezelfde beslissing genomen.
Dus mee eens!!
Gelijk heb je hoor, eerst lekker van alles in de discussie brengen over een modem wat er NIKS mee te maken heeft, dan ga je keer op keer je verhaal aanpassen omdat je er op gewezen word word dat je fout zit....zie het verhaal over dhcp bijvoorbeeld

Erg dapper !!
Cooky



Bericht door Cooky »

Leo Bokkum schreef:
Cooky schreef:Pardon?? Ik zeur?? Ik probeer de zaak nog steeds in een fatsoenlijk daglicht te houden, er zijn persberichten die zeggen dat er geen gevallen bekend zijn dat er daadwerkelijk gebruik is gemaakt van dit zwakke punt..
Persberichten? Van wie? KPN? Grapje zeker? :?
Dat de meeste mensen het niet merken is nogal logisch wanneer je denk een beveiligd spulletje in huis te hebben.
Dan let je daar niet op.
Tenminste, ik niet.


Weet je wat zeuren is?? je kop in het zand steken als er mensen roepen dat KPN al lang weet van dit probleem en daar ook maatregelen toe heeft genomen door het aangeven van WPA keys, die niks met de standaard waarde te maken hebben..
Geen idee of jij mijn bericht gelezen hebt, zo te zien niet.
KPN heeft mij Januari van dit jaar zo'n Speedtouch geleverd die dus idd erg gemakkelijk te openen valt voor onbevoegden.
Die klojo's weten dondersgoed dat ik zo'n ding heb, maar hebben dus geen enkele actie ondernomen om mij daarvoor te waarschuwen.
Laat staan dat ze een andere WPA-key gestuurd hebben.
En denk jij dat ik de enige ben?
Wie steekt hier nou zijn kop in het zand?


Keer op keer zitten door zaniken over mogelijke beveiligings problemen bij een beperkte serie (Want ik ben niet de enige die een aangepaste key heeft gehad vann de KPN)...dat noem IK zeuren....zo van ik moet en ik zal gelijk hebben, als zg deskundige van dit forum
Tjongejonge, de pot verwijt de ketel...
Ook jij wilt gelijk hebben met de aangepast key die KPN jou gestuurt heeft.
Daarbij ga je gemakshalve maar voorbij aan het feit dat er blijkbaar ook mensen zijn die zo'n key niet gehad hebben.
Zoals ik dus.


En nee ik werk NIET bij de KPN.....er zijn meer mensen en bedrijven met verstand van zaken ..
Yep, en nog veel meer mensen die er de ballen verstand niet van hebben en dus maar vertrouwden op de woorden van KPN dat hun Speedtouch goed beveiligd was. En dat blijkt niet zo te zijn.

Wanneer het zo'n beperkte serie was, zou ik toch denken dat KPN die paar mensen wel op de hoogte zou kunnen brengen.
Gezien mijn ervaring hebben ze dat niet gedaan.
Mag jij mij uitleggen waarom niet...??


Trouwens....wel grappig om te zien dat het steeds gaat over één type modem....terwijl het probleem ook bij andere Thomsons voor KAN komen....maar daar rept niemand over :shock:
Jah en? Dit topic ging oorspronkelijk over dat ene modem.
Vrij logisch dat het dan alleen maar over dat ene modem gaat.

Beste Cooky, je zit te drammen en gaat totaal voorbij aan het feit dat ik zo'n onbeveiligd apparaat heb.
Beperkte serie of niet, KPN heeft wederom een steek laten vallen.
Daar verander jij met al je getyp helemaal niks aan.

Jij wilt het bagataliseren?
Mij best.
Maar val geen mensen aan die het gewoon melden op dit forum, want ik was blij met dat bericht.


Mvg, Leo.
Ik krijg bijna medelijden met je ....Ik val niemand aan ik hou alleen de zaak fris ipv de mensen paniek aan te meten, ik heb dus nergens gezegd dat het niet kan, maar het gros van de gewraakte modems is totaal niets mee aan de hand...

Daarnaast ben ik degene die getracht word voor lul te zetten door glashard te beweren dat ik onzin uitkraam met mijn apart toegestuurde WPA key......

Ik vraag me af hoeveel mensen die brief hebben weggegooid ?? :P
Leo Bokkum
Berichten: 4920
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 3:31



Bericht door Leo Bokkum »

Vooral niet inhoudelijk op m'n berichten ingaan hoor Cooky.
Is het nou zó erg dat het wél blijkt te bestaan?

En ik gooi geen brieven van KPN weg.
Ben dik drie maanden bezig geweest om deze adsl-aansluiting voor elkaar te krijgen, dan gooi je geen letter van KPN meer weg.

Nee Cooky, de enige die over paniek schrijft ben jijzelf.
Voor de mensen die het aangaat is het slechts goed om te horen dat het zó eenvoudig op te lossen is.


Owww, en heb met mij maar geen medelijden hoor..
Kijk eens in de spiegel, want jouw manier van discussiëren bevat nogal wat schoonheidsfoutjes.
Hoop dat je computerkennis beter is dan je (schriftelijke) omgangsvormen.


Leo.
Plaats reactie