Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door thole »

Joop, dat lijkt dan geen probleem , dat is downloaden, uploaden zal denk ik wat langzamer gaan.
Ik heb het even opgezocht, ik verklein de foto's tot ongeveer 200kb.

Maar ik moet voordat ik een beslissing neem eerst de plannen voor volgend jaar helemaal duidelijk hebben.
We gaan eind januari naar Marokko voor een maand of 3, daar werkt het chooze simkaartje niet.
Als we dan voor 4of 5 maand weg zijn zeg ik mijn abonnement op UPC tijdelijk op.
In de zomer zijn we 2 maanden thuis, weer abonnement UPC.
Dan wellicht 1 maand Griekenland , 1 maand Turkije, in Turkije daar werkt het sim kaartje ook niet.

In Portugal zou ik wel wat hebben aan het simkaartje, evenals in Spanje en Frankrijk, maar ik heb voor die landen al een simkaartje die, als ik die weer opwaardeer ,goedkoper uit ben.
Kortom ik ben er op dit moment niet uit maar volg dit draadje en jouw bevindingen (en van anderen), belangstellend .
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door JoopBrekken »

Ingewikkelde afwegingen Thole.
Ja up load snelheid is ongeveer de helft. ( was ik even vergeten )
Het is nu wel de drukste tijd, dus de laagste snelheid op internet.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door thole »

Ingewikkelde afwegingen Thole.
Joop eigenlijk is het een luxe probleem, ik heb gelukkig de mogelijkheid om wat te kiezen.
Maar bedankt voor het meedenken :thumbup:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
dobje
Berichten: 766
Lid geworden op: wo 29 jul 2009, 23:55
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door dobje »

Vanavond nog even via twitter contact gehad, ze reageren vlot ik hoop dat dat ook zo is bij problemen maar ja dan reageert t-mobiel (mijn huidige provider ) zelf ook altijd niet even snel.

We gaan het hier ook proberen voor 1 jaar , vooraf betalen uiteindelijk is het dan € 25 per maand. Ben elke week wel 2 dagen in Duitsland en van en naar buitenland bellen valt allemaal binnen de bundel. Alleen hierom is het al voordelig als het internet ook nog een beetje werkt helemaal top. Ik laat dan in december of januari mijn eigen nummer omzetten.
Hymer Starline 655 Mercedes 316CDI sprintshift, ASR, Sperdiff, bijverwarming, etc '05
Afbeelding
walsm005

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door walsm005 »

Hoi, ik heb het ook besteld , eerst een Android toestel aangeschaft en dan kunnen we in januari vertrekken naar zuidelijke streken. Ik vraag me we af of je ook nog in ieder ander land de APN instelling moet aanpassen of is dat omdat je via T Mobile eea ontvangt niet aan de orde.
Gebruikersavatar
MoParMart
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 09 jul 2006, 12:32
Locatie: Onderweg

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door MoParMart »

dat heeft u helemaal goed, als u de kaart straks in de telefoon doet, en de apn heeft ingevuld, dan is het klaar zo
als het gras bij de buren groener is, dan is het kunstgras :-)
walsm005

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door walsm005 »

Hoi, ik heb nu Choozze zero , en deze zet ik eind december om in Bright, echter mijn vrouw vind het plezierig indien ik weg ga met de brommer ze mij kan bereiken als er zich iets voordoet,.
Kan zij dan met haar zeroabbonement mij in nood situaties dan gewoon bellen , uiteraard als het mogelijk is binnen de 100 belminuten , of indien dat niet kan dat zij mij bel op de telefoon met Het Bright abbonement , wat mij handiger lijkt.
Want da zet ik haar telefoon ook op Choozze Zero ipv het huidige Vodafone abbonement.
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door Zwerfleeuwen »

Lijkt mij geen probleem maar bel anders even naar ze. Ze hebben prima antwoord.
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door Zwerfleeuwen »

Zit net op de site van Choozze te kijken naar dat Zero sim only:
100 mb/100 min/100 sms vanaf 0 euro per maand. Eenmalige aansluitkosten 25 euro.
Wil je in Europa (de landen die zij vermeld hebben) bellen met deze sim only, dan kost je dat 10 euro per maand.

Daarnaast kun je nog extra data kopen.

Nog een optie: voor 5 euro per maand bellen met al je choozze vrienden.

Dus... als jij alleen Choozze zero neemt voor je vrouw, dan zou zij je niet kunnen bellen in het buitenland. Of dat wel kan als je de optie van 5 euro kiest, weet ik niet. Daarvoor zou je toch even contact met ze op moeten nemen. Zit je in het buitenland? Dan wil ik dat ook wel even voor je navragen.

Hennie
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
dobje
Berichten: 766
Lid geworden op: wo 29 jul 2009, 23:55
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door dobje »

Choozze Bright abbonement is binnen (de sim, moest de nano sim wat bijschuren anders paste hij niet) geactiveerd & internet apn ingesteld. Kan bellen en gebeld worden (tjonge :D) en internet werkt zelfde snelheid als mijn T-mobile ( ook geen verrassing dus, in het oosten langzaam. Ik lees net dat Abba ......)

Ga zondag naar Köln toe een maandag naar Solingen ga eens flink bellen en internetten. Als probleem loos werkt koop ik de resterende 4 maanden contract af (das goedkoper dan erbij houden) en laat ik mijn nummer overzetten.

Ik ga de sim nog even testen in mijn Laptop, Mifi, Tablet , en usb stick in mijn router. Ik laat jullie de voortgang weten.
Hymer Starline 655 Mercedes 316CDI sprintshift, ASR, Sperdiff, bijverwarming, etc '05
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door Hoofdnoorman »

Fijn Rob, ik ben heel nieuwsgierig. Vooral met de Mifi in het buitenland. :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
walsm005

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door walsm005 »

Ook ik ben heel benieuwd of het ook werkt in een mifi, dat zou erg plezierig zijn
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door JoopBrekken »

Portugal gaat ook goed met Choozze, weliswaar niet zo snel in het dorpje Messejana waar we nu zijn ( 1 D en 0,1 Mbps U ) maar prima bruikbaar.
dobje
Berichten: 766
Lid geworden op: wo 29 jul 2009, 23:55
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Choozze: onbeperkt bellen, sms'en en internet in Europa



Bericht door dobje »

Duitsland geen problemen, moest wel even rommelen met de telefoon instellingen tbv roaming( vanwege de vage instellingen in een chepoo Wolf Gang telefoon ) . Internet ook lekker snel. Heb me suf gebeld en gesurft :-B , kosten buiten bundel € 0,00 euro

Morgen even de mifi's etc proberen.

mvg
Bert ( Alias Rob hahahhaha :mrgreen: )
Hymer Starline 655 Mercedes 316CDI sprintshift, ASR, Sperdiff, bijverwarming, etc '05
Afbeelding
Plaats reactie