EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen & SMS)

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door Mickel Moen »

@ Marius
Ik krijg en beantwoord daarnaast ook honderden PB-tjes; dat zal bij jou ook het geval zijn.
Soms word je voor je hulp bedankt; vaker is dat niet het geval.
Ja bijzonder is dat.

Ik krijg ook regelmatig vragen via PB. (Niet over dit onderwerp!)
Bij mij is de balans gelukkig nog zo, dat meeste mensen heel correct reageren op je antwoorden en dankbaar zijn.

Maar helaas overkomt het mij ook, dat je een uitgebreid antwoord geeft en geen reactie krijgt.
Blijkbaar zijn er mensen die dermate consumptief geprogrammeerd zijn, dat ze alleen nog maar nemen en vergeten zijn om ook te geven. Vaak hebben deze lui op hun voorhoofd ook nog eens de woorden "mijn recht" staan.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door Marius HRL »

Dat er door mij al een aantal weken niets gemeld is over de voortgang, betekent niet, dat er niet aan dit probleem gewerkt wordt. Dat meldden diverse gedupeerden de afgelopen periode.
De afgelopen maanden ben ik nauwelijks zichtbaar geweest op het Camperforum, doordat ik nagenoeg al mijn tijd besteed aan andere vrijwilligersklussen, zoals mantelzorgen.

Kennelijk is voor sommigen niet duidelijk op welke basis ik op het Camperforum actief ben. Dat gebeurt op basis van vrijwilligheid en onafhankelijkheid. Ik ontvang geen vergoeding (in geld of natura) voor mijn activiteiten. Ik heb steeds 'nee' gezegd tegen leveranciers, die mij geld of goederen aanboden en alle research bekostigd uit eigen portemonnee.
Helaas herhaalt de geschiedenis zich. Toen Vodafone Ierland de SIMkaartjes van een groot aantal camperaars blokkeerde, vroegen diverse gedupeerden mij om hulp. En helaas waren er ook een stel, die mij verwijten gingen maken.
Het kostte een tijd, maar uiteindelijk leverde een soort collectieve actie een prima oplossing op.

EuropaSim verkocht Italiaanse Vodafone SIMkaartjes met zeer aantrekkelijke mogelijkheden. Dat moet iedereen duidelijk zijn geweest. Vodafone Italië veranderde in april 2013 de prijs per dag voor nieuwe kaartjes, maar daarvoor kreeg je onbeperkt internet terug.
Een kleine groep kopers van die SIMkaarten ging ze in een MiFi verhuren. Vodafone Italië blokkeerde vervolgens een veel groter aantal van die SIMkaarten. Dat was onrechtmatig bij iedereen, die géén oneigenlijk gebruik gemaakt had van die SIMkaarten.
Hoewel die blokkering voor EuropaSIm overmacht was, nam dat bedrijf de volledige verantwoordelijkheid en garandeerde voor iedereen een oplossing. Waar er sprake is van overmacht, is dat netjes.
Ik heb de afgelopen weken een paar keer contact gehad, maar een echt bevredigende oplossing is er nog niet.

Een werkende EuropaSIMkaart is (voor bijna iedereen) interessanter dan geld terug. En een goed alternatief ook.
Het weer laten activeren is tot nu toe slechts beperkt gelukt, door de tegenwerking van Vodafone Italië. We zagen dat ook bij Vodafone Ierland.

Ene Pol-S heeft hier gemeld dat hij geduld zou hebben tot eind september, vervolgens recent 'nee' gezegd tegen een werkende, vervangende kaart en keurig z'n geld terug gekregen. En niet tevreden; ook niet over mij.....

De huidige stand van zaken:
  1. Er wordt nog steeds gewerkt aan het deblokkeren van kaarten en dat lukt zo nu en dan ook.
  2. Vodafone Italië doet moeilijk met deblokkeren en wil geen nieuwe kaarten leveren.
  3. Wie de aanschafprijs van z'n SIMkaart terug wil, kan dat aanvragen.
  4. Resterend beltegoed kan uitsluitend bij Vodafone Italië opgevraagd worden. EuropaSim verstrekt daarvoor aanvraagformulieren.
  5. EuropaSim heeft een enige gedeblokkeerde SIMkaarten ter omruil, van klanten die inmiddels hun geld terug hadden. Die werken maar kunnen niet opnieuw geregistreerd worden. Opwaarderen kan via EuropaSim of via https://ricarica.vodafone.it/vftopup (bijv. met PayPal)
  6. EuropaSim is in overleg met een andere provider en kan waarschijnlijk binnenkort SIMkaarten leveren, die ook in een groot aantal EU-landen werken (Provider en prijzen etc. zijn mij niet bekend).
  7. Een juridische actie kan altijd nog. De meeste kans maken we dan bij Vodafone Italia, die onrechtmatig je kaart en tegoed heeft geblokkeerd
Ik heb groot respect voor de wijze waarop de mensen van EuropaSim zich inzetten om de problemen opgelost te krijgen.
Ik heb zelf recent een ander, uitstekend alternatief ontdekt, maar dat is van een provider in een land, waarvan ik de taal niet beheers. Ik heb de gegevens doorgegeven aan EuropaSim.

Nog even wachten of omruilen lijkt mij voorlopig de aantrekkelijkste opties. Geld terug kan altijd.

Dank aan al degenen (behalve Pol-S), die hun ervaringen hebben gedeeld.

Ik heb (minimaal tot begin december) de komende tijd weinig tijd om actief te zijn op het Camperforum.

Groeten,
Marius HRL





Marius HRL schreef:EuropaSim / Ulrich Schertlin heeft mij gevraagd even te wachten met procedures tegen hun bedrijf. Want:
1. ze zijn bezig met het (laten) deblokkeren van SIMkaarten van klanten die zich bij hen melden met een geblokkeerde SIMkaart
2. ze proberen te bewerkstelligen dat zij weer nieuwe kaarten kunnen leveren
3. ze zullen klanten, waarbij deblokkeren niet lukt,schadeloos stellen
Via het ECC zal er nooit meer uit komen, dus lijkt mij dit het afwachten waard (beperkte tijd)
Gezien de vraag nar nieuwekaarten, ook solidair!
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door javanes »

Dag Marius

Je doet het weer, maar dat kun je nu eenmaal niet laten. :wink:
Gewoon stoppen met die info.
Laat de "boel de boel" en laat iedereen (jammer voor de goede) in z'n sop gaar koken.
Deze zin is weer zo'n mooie van je:
Een juridische actie kan altijd nog. De meeste kans maken we dan bij Vodafone Italia, die onrechtmatig je kaart en tegoed heeft geblokkeerd
Niks "we" . Je hebt er niets mee van doen, dus trek je handen terug. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door Marius HRL »

Beste Jacques,

Je bent een mooie kerel! Je hebt twee keer zoveel berichten gepost als ik; grotendeels toch ook vanuit jouw hulpvaardigheid.
WIJ laten de goeien toch niet zó onder de kwaaien lijden??

Hartelijke groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Chateau
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 11:39
Locatie: Regio Amsterdam

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door Chateau »

Marius, heel hartelijk bedankt voor de update.

Formeel zou ik natuurlijk geen contact hoeven op te nemen met Vodafoon, maar na de zoveelste fax (door Europasim) en chat van mijn kant met Vodafoon (waaruit bleek dat ze al mijn papieren hadden) zal ik het de komende week maar weer eens proberen. Een chat kost hun meer aan personeelskosten dan mij. Wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

Groet, Hans
Groet, Hans

LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door Lambiek »

@Marius bedankt voor je inzet [THUMBS UP SIGN]
.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door Hoofdnoorman »

Marius is een Kanjer.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door Marius HRL »

Beste mede-camperaars,

Dank voor de support! Kunnen we het hier bij laten? Ik kan door de veren al niet meer zitten :wink:

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
HDonker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 12 mei 2014, 18:30

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door HDonker »

Beste mensen,

Jammer dat het soms zo moet gaan op fora. Ik vind het dan ook kort door de bocht om te zeggen om alles maar te verwijderen en zelfs de goeden ook niet meer te helpen. Mijn inziens ben je dan op dezelfde manier bezig als diegene die niet aardig was over een super poster Marius.

Ik ben ook een gedupeerde en ben nog steeds afwachtende. Ik ga er nog steeds vanuit dat het ooit wordt opgelost. Ik dank iedereen hierbij die zich daarvoor inzet.
Harry en Irma

Later is nu.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door javanes »

HDonker schreef: Jammer dat het soms zo moet gaan op fora. Ik vind het dan ook kort door de bocht om te zeggen om alles maar te verwijderen en zelfs de goeden ook niet meer te helpen. Mijn inziens ben je dan op dezelfde manier bezig als diegene die niet aardig was over een super poster Marius.
Zoiets zou ik wellicht ook schrijven als ik net als u zo'n geblokkeerde Eurosim simkaart had en er een groot belang bij had dat Marius alles voor me zou kunnen uitzoeken en regelen. :wink:

Maar u heeft waarschijnlijk nog nooit (via een PB) een hoop bagger over u heen gehad n.a.v. goedbedoelde tips/adviezen.
Dan sta je op een bepaald moment toch echt op het punt om het bijltje er bij neer te gooien en een stapje terug te doen op het forum.
Iets wat illustere voorgangers al hebben gedaan. Die posten ook niet meer, maar lezen alleen nog mee of brengen alleen een bezoekje aan het Het Nachtbrakerscafé op dit forum.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
HansO1
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 18:57

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door HansO1 »

Heeft iemand in de laatste dagen nog zijn SIM kunnen opwaarderen via
https://ricarica.vodafone.it/vftopup (bijv. met PayPal)?

Bij mij lukt het niet meer. Ik krijg een fout melding.
Ik heb hierover contact gehad met Vodafone Italie, waarbij ik onderstaand antwoord kreeg:

Hi, using Paypal we accept only payments from accounts whose owners are resident in Italy.

Het lijkt er op dat Vodafone de voorwaarde heeft aangepast, waardoor het steeds moeilijker wordt om als buitenlander gebruik te maken van hun SIMcards.

Kan iemand mij vertellen of het opwaarderen via de site van Europasim nog wel werkt?

Hans
Gebruikersavatar
sagittarius
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 12:32
Locatie: Wherever I lay my hat

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door sagittarius »

Hans,

Heb net mijn sim kaart opgewaardeerd met paypal zonder probleem, bij mij werkt het nog steeds. Ik gebruik deze site :

https://ricarica.vodafone.it/mobile

Paul
Hobby 650 ---- Fiat Ducato 2.5 TDi
HansO1
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 18:57

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door HansO1 »

Ik kan ook nu ook weer opwaarderen met Paypal.
Ik heb mijn registratie op http://www.Vodafone.it aangepast door daar bij mijn gegevens een Italiaans adres in te voeren.

Hans
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: EuropaSim: onbeperkt internet in EU € 3/dag (+ bellen &



Bericht door Frans-K »

Heeft iemand in de laatste dagen nog zijn SIM kunnen opwaarderen via
https://ricarica.vodafone.it/vftopup (bijv. met PayPal)?

Bij mij lukt het niet meer. Ik krijg een fout melding.
Ik heb het zonet getest.
Bij het opwaarderen kom ik tot Paypal, de pop-up had ik beeld, dus kan ik er vanuit gaan dat het bij mij "gewoon" werkt.
Plaats reactie