Eigen website maken voor onze reiservaringen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door jielus »

Zwerfleeuwen schreef:De beperkingen die ik tegen kom zijn de manier waarop je je verslagen kunt vermelden. Nu staat alles op datum. Bij andere zie ik het per land gesorteerd. Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Maar ben verder super tevreden over blogger, het werkt gemakkelijk en je kunt inderdaad aangeven wie het kan zien, alhoewel hij bij mij gewoon openbaar staat.
Schermafbeelding 2018-01-09 om 07.33.56.JPG
Bedoel je dit?
Schermafbeelding 2018-01-09 om 07.33.56.JPG (34.53 KiB) 1110 keer bekeken
Bedoel je dit? Dat is wel makkelijk te doen.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door roma »

Zwerfleeuwen schreef:De beperkingen die ik tegen kom zijn de manier waarop je je verslagen kunt vermelden. Nu staat alles op datum. Bij andere zie ik het per land gesorteerd. Dat is eigenlijk wat ik bedoel.
Dat kan je eenvoudig aanpassen. Doe het volgende:
Klik bij je blog rechtsboven op "ontwerp". Nieuw blad opent zich.
Klik op: "dashboard"
Klik hier op "indeling", waar je ziet hoe jouw blog is ingedeeld.
Zoek "sidebar-right". Als je die hebt, moet je een "gadget" invoeren en wel de "tekst-gadget". Die noem je dan bv "Frankrijk" en die verschijnt dan op je blog aan de rechterkant. Alle links (of hoofdstukken) over Frankrijk kan je hier plaatsen. Dan plaats je op dezelfde manier "tekst-gadgets over bv Duitsland en voor elk ander land weer een nieuwe tekst-gadget.
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Zwerfleeuwen »

Oh ja dat bedoelde ik idd, ik ga aan de slag met je tips. Bij mij staat nu alles op jaartal maar op land lijkt mij wat logischer. Ik ga ermee spelen, bedankt voor de uitleg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
erichendri
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 feb 2013, 19:36

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door erichendri »

Tsja, ik maak geen reisverhalen maar na frontpage ben
ik overgestapt op WYSIWYG.
Frontpage wordt niet meer geupdated or microsoft namelijk.
Heb 2 websites over totaal iets anders die ik hiermee maak.
WYSIWYG Werkt gemakkelijker als frontpage.
Kan je een brief maken in word dan kan je dit ook.
Heb wel een betaalde host, ongeveer 90 euro per jaar.

Eric
Met je rubber door de blubber.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door WimZ »

WYSIWYG is geen programma maar een manier van werken. Er zijn veel programma's voor websites die WYSIWYG (what you see it what you get) gebruiken.
@erichendri We weten dus niet wat je nu gebruikt voor programma.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door TestCase »

Kijk hier eens http://www.wysiwygwebbuilder.com/?


Kees.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Maranopreis »

Toch nog even iedereen bedanken, die heeft meegedacht aan hoe en wat ik moest denken bij het in elkaar zetten van een website. Ik ben de afgelopen maanden wat aan het stoeien geweest en vandaag de website met de eerste resultaten gelanceerd en wel WWW.MARANOPREIS.NL Het is een aanzet tot naar ik hoop op den duur een volledig overzicht van onze gemaakte reizen. Iedereen is van harte welkom om een kijkje te nemen.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door henk en lila »

Maranopreis schreef:Toch nog even iedereen bedanken, die heeft meegedacht aan hoe en wat ik moest denken bij het in elkaar zetten van een website. Ik ben de afgelopen maanden wat aan het stoeien geweest en vandaag de website met de eerste resultaten gelanceerd en wel WWW.MARANOPREIS.NL Het is een aanzet tot naar ik hoop op den duur een volledig overzicht van onze gemaakte reizen. Iedereen is van harte welkom om een kijkje te nemen.
Site ziet er top uit op mijn mobieltje.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door jielus »

Een compliment is op zijn plaats. Ziet er overzichtelijk uit en de verhalen zijn plezierig geschreven. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat met een langere reis in het buiten land. Ik heb slechts een tip: De uitleg over rood en groen kan worden weggelaten, iedereen begrijpt dat meteen.
Veel plezier met het schrijven en onderhouden van je website.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Maranopreis »

Dank voor je reactie Jielus, tip is inmiddels verwerkt.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door B1gcheese »

Maranopreis schreef:
zo 25 mar 2018, 22:15
Toch nog even iedereen bedanken, die heeft meegedacht aan hoe en wat ik moest denken bij het in elkaar zetten van een website. Ik ben de afgelopen maanden wat aan het stoeien geweest en vandaag de website met de eerste resultaten gelanceerd en wel WWW.MARANOPREIS.NL Het is een aanzet tot naar ik hoop op den duur een volledig overzicht van onze gemaakte reizen. Iedereen is van harte welkom om een kijkje te nemen.
Inderdaad mooi overzichtelijk!

Ik lees hier weinig over het 'hackbestendig' houden van websites. Het grote voordeel van 'hapklare' sites als Jimdo is dat die er voor zorgen dat de onderliggende software altijd up-to-date is waardoor de kans op beveiligingslekken klein is. Ik ben zelf niet zo enthousiast over dit soort hosts omdat de mogelijkheden soms wat beperkt zijn. Ga je met Joomla aan de slag dan moet je zelf zorgen dat de laatste versie steeds geïnstalleerd is. En zoals gezegd: Joomla is niet echt gebruiksvriendelijk te noemen. Ik ben een fan van Wordpress, heb al een tijd een eigen site draaien - www.camperts.nl - en ik moet zeggen dat Wordpress een verademing is na jaren Joomla gebruikt te hebben. En het grote voordeel is dat Wordpress automatisch grote beveiligingsupdates installeert.

Wat je ook gebruikt en wat je doelgroep ook is: veel plezier met je website! :-B

(edit: typefoutjes)
Laatst gewijzigd door B1gcheese op ma 26 mar 2018, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Maranopreis »

Thanks John
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Zwerfleeuwen »

Jullie site ziet er erg goed uit ( jaloers! ). Hij is lekker duidelijk, verhalen zijn erg leuk om te lezen. Vooral het stukje bij de brug over de Ardeche, hoe herkenbaar. Wij zaten in het begin ook van oh ja hoe hoog was de camper ook al weer? Hoe breed?

Complimenten voor je site dus. Ben heel benieuwd naar het verslag over Griekenland. Voor ons één van de twee favorieten camper landen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Plaats reactie