Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door Vertrokken4 »

de Jonckheer schreef:
Jervig schreef:Ach........In Frankrijk betalen we al tientallen jaren tol en de Fransen geen wegenbelasting, wat is het verschil??

Maar voordat ik verkeerd begrepen wordt, ik betaal liever niet.

JP
Appelen met peren vergelijken. Frankrijk heeft een prima secundair wegennet waardoor je heel behoorlijk tolvrij naar het zuiden of welke richting dan ook kunt rijden. Privé heb ik in Frankrijk nog nooit tol betaald, nergens voor nodig. Heb je dat wel eens in Duitsland geprobeert? Nou, je bent horendol voordat je ook maar op de helft bent! Je hebt er dus, net als hier, geen alternatief voor de snelweg. Daarnaast worden Duitsers gecompenseerd en dat mag niet en, Duitsland is ons buurland en Frankrijk niet.
Ik begrijp trouwens niet waarom vrijwel alle landen tol heffen, incl. België voor het vrachtverkeer, en dat hier maar alles frank en vrij tolvrij rond kan rijden. Dus gaat het niet van tafel dan simpelweg tol invoeren voor alles wat van buiten komt. Gelijke monniken gelijke kappen!
Sorry Nico, maar het is helemaal geen appelen met peren vergelijken. Het rijden over de N (Routes Nationales) wegen in Frankrijk of de B Bundesstrassen)wegen zie ik niet veel verschil. Veel stoplichten en veel rotondes. Deviation en Umleitung zijn ze beide ongeveer even sterk in. Ennuh, Ik kachel per jaar een paar keer heerlijk over de Bundesstrassen van Nederland naar Polen vv. Waarom dat een grotere ramp is dan in Frankrijk ontgaat me. Als je geen haast heb is beide ok, als je wel haast hebt dan is beide een ramp.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
awaza
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 19 jul 2015, 11:09
Locatie: Zaandam

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door awaza »

Dus hier in NL alleen tol invoeren voor Duitse voertuigen.
Wij rijden met een Fiat Ducato 230 Hobby 750 FMSe 2,5 TDi Cat. bouwjaar 1997, 158.000 km gelopen.
Groeten, Allard.
Antje

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door Antje »

Ik heb begrepen dat wegen/houderschap belasting in duitsland in de prijs van de brandstof zit vandaar de maatregel van compensatie voor elke duitser, wie veel rijd veel betaald. Iedere buitenlander betaald dus mee aan wegen onderhoud, zou voor ons ook een oplossing zijn!
Ook toont het aan dat wij echt teveel voor de brandstof betalen, de prijs van onze houderschapsbelasting?
Wij betalen dus mee aan hun wegenbelasting, dit vindt onze politiek niet eerlijk dat is dubbel belasting betalen. De politiek wil bij ons geen tolwegen want dan willen wij hetzelfde, op naar het eu hof :wink:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door Dafluc »

Los van wel of geen tol maakt het verder niets uit.
Als de mrb omlaag gaat, dan gaat iets anders omhoog.
Het gaat er niet om hoe het beestje heet.
Er moet een bepaald bedrag binnenkomen, want dat gaat er ook uit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door Huub56 »

In Frankrijk betaal je elke keer dat je over de tolweggaat het hele jaar door in Duitsland straks 1 vignet voor het gehele jaar. Frankrijk is stukken duurder.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door Kroppie »

Dafluc schreef: Er moet een bepaald bedrag binnenkomen, want dat gaat er ook uit.
men kan ook zorgen dat er minder uit gaat, een voorbeeld waarom een kamerlid meer dan 107.000 euro per jaar + 2600 euro pj kleding geld , e.d, kan ie van dat zakcentje soms zijn eigen kleding niet betalen?, gemiddelde werknemer moet dat zelf wel betalen
en zo is er op heel wat punten te bezuinigen, (en die leveren denk ik nog wel veel meer op), moeten wij ook.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door AadenAnke »

De opbrengst van de houderschapsbelasting daar gaat +/_ 20% van naar wegenbouw en onderhoud heb ik mij laten vertellen en de rest naar algemene middelen. Stop nu eens te kijken naar belasting op 1 simpel onderdeel. Als je ziet wat we betalen en wat we ervoor terug krijgen zie je dat we er redelijk goed vanaf komen. Neem als voorbeeld onze AOW en het Duitse staatspensioen beide geen vetpot! Maar als je daar alleen van moet rond komen weet ik waar je voor kiest! Al mag je daar gelukkig niet zomaar voor kiezen. Natuurlijk is het discriminatie om de Duitsers te compenseren voor de tol. Maar gewoon invoeren en als dan na 10 jaar ongeveer de EU rechters zeggen het mag niet laten ze de compensatie vervalen met het zelfde lul verhaal dat wij al jaren horen "Het moet van Europa" en ook de Duitsers roepen dan EU....

Gr. Aad
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45217
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door thole »

men kan ook zorgen dat er minder uit gaat, een voorbeeld waarom een kamerlid meer dan 107.000 euro per jaar + 2600 euro pj kleding geld ,
Dat zijn toch peanuts?
Al weer vergeten dat er de afgelopen jaren 10-tallen miljarden zijn bezuinigd? Het is nu wel genoeg!
Er moet een bepaald bedrag binnenkomen, want dat gaat er ook uit.

Zeker, maar de manier waarop het er uitgaat, naar wie het toe gaat, daar valt heel wat op af dingen.
Zolang er nog geld beschikbaar is voor buitenlandse aandeelhouders, Nederland nog een belastingparadijs is voor brievenbusfirma's, de rijken weer rijker zijn geworden etc en aan de andere kant de armoede de afgelopen jaren weer is toegenomen, dan moeten we als rijk land de (belasting) inkomsten eerlijker verdelen.

Overigens ben ik voor rekeningrijden en rijd ik graag over de Franse tolweg naar het zuiden, met name in de winter dan. :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door Kroppie »

thole schreef:
men kan ook zorgen dat er minder uit gaat, een voorbeeld waarom een kamerlid meer dan 107.000 euro per jaar + 2600 euro pj kleding geld ,
Dat zijn toch peanuts?
al die pindanootjes is ook een verkeerd signaal naar de bevolking.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door Aloys »

Laten we niet zeuren over het salaris van de kamerleden. Dan weet ik nog wel wat anders;
400 directeuren van zorgondernemingen in NL die meer verdienen dan de minister-president...

Ontopic maar weer... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
lindy 1981
Berichten: 258
Lid geworden op: za 23 jan 2016, 12:23
Locatie: sprundel

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door lindy 1981 »

De vergelijking tussen een duitse/franse autoweg
Is niet te maken.
De franse autoweg is (behalve in vakantietijd)
Bijna altijd filevrij..geen smalle wegwerkzaamheden.
De duitse variant heeft dat wel.
Ritje lyon-maastricht is bijna tot de minuut te plannen.
Ritje berlijn-oldenzaal is nooit te plannen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door Aloys »

Tja, het gaat slecht met de Duitse snelwegen... Zouden ze soms daarom tol gaan heffen?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door Hermes »

Nee die kunnen niet uitstaan das die Hollander nur links fahren. Und das bevalt die Bayern nicht.
Antje

Re: Nederland sleept Duitsland voor Europees Hof



Bericht door Antje »

Volgens mij is er een groot verschil tussen franse en duitse snel(tol)wegen, in frankrijk niet van het rijk in duitsland wel. De franse tolwegen worden niet beheerd door de staat maar door private ondernemers, dan zie je grote parkeer/rustplaatsen met goede service, veel minder oponthoud door onderhoud, de private ondernemer moet winst zien dus meer klantgericht .. :angel:
Plaats reactie