Omdat ik de elektrische fiets waarschijnlijk mee wil heb ik de accu laten vernieuwen en gelijk laten opwaarderen zodat er meer kilometers mee kunnen worden gemaakt.
Nu heb ik het volgende "probleem", op het display wordt de stroomvoorraad aangegeven door drie groene en twee rode Leds. Nu d stroomvoorraad groter is wordt niet meer goed aangegeven hoeveel stroom ik nog heb.
Hoe kan ik meten hoeveel stroom er nog is?
Fietsaccu
Re: Fietsaccu
De mijne is ook opgewaardeerd, advies van het bedrijf, ga hem helemaal leeg rijden, hou het display in de gaten, schrijf de km's op, dit 3 x herhalen en je weet hoe je display reageert en hoeveel km's je nu kan rijden
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Fietsaccu
Als je de capaciteit van de fietsaccu laat vergroten, dien je eigenlijk ook de elektronica in de accu aan te passen.
Tenzij dit natuurlijk erg veel extra kosten met zich meebrengt.
Is dit dan niet vooraf besproken, Klaas?
Tenzij dit natuurlijk erg veel extra kosten met zich meebrengt.
Is dit dan niet vooraf besproken, Klaas?
Paul.
Re: Fietsaccu
als hij leeg is merk je dat geen trapondersteuning meer
pluk de dag voor je het weet is het over
Re: Fietsaccu
Ik heb wel van tevoren uitleg gehad, elektronica van allerlei verschillende merken is bij accu revisie bedrijven niet te vervangen, advies gekregen zoals boven, dan na een fietstocht aan de stekker, of bv na 10x boodschappen.travelscout schreef:Als je de capaciteit van de fietsaccu laat vergroten, dien je eigenlijk ook de elektronica in de accu aan te passen.
Tenzij dit natuurlijk erg veel extra kosten met zich meebrengt.
Is dit dan niet vooraf besproken, Klaas?
Ik had geen alternatief, een nieuwe accu is in nederland niet te bestellen, moet uit China komen, grote hoeveelheid bestellen tegen betaling vooraf, geen enkele fietsenmaker trapt daarin!
Voor ons geen auto met accu, zeker geen 2e hands!
Re: Fietsaccu
Toch niet laten "opwaarderen" met LiFePo4 batterijen?Transitje schreef: ....... en gelijk laten opwaarderen ..... wordt niet meer goed aangegeven hoeveel stroom ik nog heb. Hoe kan ik meten hoeveel stroom er nog is?
LiFePo4 batterijen vertonen tijdens het ge- of verbruik een zeer vlakke spanningscurve.
Dat wil zeggen dat de spanning tijdens het gebruik bijna niet verandert, pas als de accu bijna leeg is zakt de spanning.
Bij dit type accu's kun je dan ook niet door het meten van de spanning het resterend vermogen meten.
Alleen met een vermogensmeter (Wh) kun je het verbruik en daarmee resterend vermogen aflezen.
Re: Fietsaccu
De opwaardering werd gedaan door een Accubedrijf, Accuworld in Apeldoorn.
Eerst kwam ik niet verder dan zo,n 45 tot 50 kilometer, nu haal ik bijna de 100. En dat voor een bedrag dat minder is dan dat ik een originele had gekocht bij Giant.
Ik had gehoopt dat ik het ook kon meten, nu gebruik ik inderdaad het opschrijven van de totaalstand.
Dank voor het meedenken.
Eerst kwam ik niet verder dan zo,n 45 tot 50 kilometer, nu haal ik bijna de 100. En dat voor een bedrag dat minder is dan dat ik een originele had gekocht bij Giant.
Ik had gehoopt dat ik het ook kon meten, nu gebruik ik inderdaad het opschrijven van de totaalstand.
Dank voor het meedenken.
Groeten
Klaas
Klaas