Fietsaccu

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Fietsaccu



Bericht door Transitje »

Omdat ik de elektrische fiets waarschijnlijk mee wil heb ik de accu laten vernieuwen en gelijk laten opwaarderen zodat er meer kilometers mee kunnen worden gemaakt.
Nu heb ik het volgende "probleem", op het display wordt de stroomvoorraad aangegeven door drie groene en twee rode Leds. Nu d stroomvoorraad groter is wordt niet meer goed aangegeven hoeveel stroom ik nog heb.
Hoe kan ik meten hoeveel stroom er nog is?
Groeten

Klaas
Antje

Re: Fietsaccu



Bericht door Antje »

De mijne is ook opgewaardeerd, advies van het bedrijf, ga hem helemaal leeg rijden, hou het display in de gaten, schrijf de km's op, dit 3 x herhalen en je weet hoe je display reageert en hoeveel km's je nu kan rijden :angel:
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Fietsaccu



Bericht door travelscout »

Als je de capaciteit van de fietsaccu laat vergroten, dien je eigenlijk ook de elektronica in de accu aan te passen.
Tenzij dit natuurlijk erg veel extra kosten met zich meebrengt.
Is dit dan niet vooraf besproken, Klaas?
Paul.
geuze
Berichten: 1637
Lid geworden op: ma 11 sep 2006, 22:07

Re: Fietsaccu



Bericht door geuze »

als hij leeg is merk je dat geen trapondersteuning meer
pluk de dag voor je het weet is het over
Antje

Re: Fietsaccu



Bericht door Antje »

travelscout schreef:Als je de capaciteit van de fietsaccu laat vergroten, dien je eigenlijk ook de elektronica in de accu aan te passen.
Tenzij dit natuurlijk erg veel extra kosten met zich meebrengt.
Is dit dan niet vooraf besproken, Klaas?
Ik heb wel van tevoren uitleg gehad, elektronica van allerlei verschillende merken is bij accu revisie bedrijven niet te vervangen, advies gekregen zoals boven, dan na een fietstocht aan de stekker, of bv na 10x boodschappen.
Ik had geen alternatief, een nieuwe accu is in nederland niet te bestellen, moet uit China komen, grote hoeveelheid bestellen tegen betaling vooraf, geen enkele fietsenmaker trapt daarin!
Voor ons geen auto met accu, zeker geen 2e hands!
Gebruikersavatar
Marinus
Berichten: 2205
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:17
Locatie: Son

Re: Fietsaccu



Bericht door Marinus »

Transitje schreef: ....... en gelijk laten opwaarderen ..... wordt niet meer goed aangegeven hoeveel stroom ik nog heb. Hoe kan ik meten hoeveel stroom er nog is?
Toch niet laten "opwaarderen" met LiFePo4 batterijen?
LiFePo4 batterijen vertonen tijdens het ge- of verbruik een zeer vlakke spanningscurve.
Dat wil zeggen dat de spanning tijdens het gebruik bijna niet verandert, pas als de accu bijna leeg is zakt de spanning.

Bij dit type accu's kun je dan ook niet door het meten van de spanning het resterend vermogen meten.
Alleen met een vermogensmeter (Wh) kun je het verbruik en daarmee resterend vermogen aflezen.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Fietsaccu



Bericht door Transitje »

De opwaardering werd gedaan door een Accubedrijf, Accuworld in Apeldoorn.
Eerst kwam ik niet verder dan zo,n 45 tot 50 kilometer, nu haal ik bijna de 100. En dat voor een bedrag dat minder is dan dat ik een originele had gekocht bij Giant.
Ik had gehoopt dat ik het ook kon meten, nu gebruik ik inderdaad het opschrijven van de totaalstand.
Dank voor het meedenken. :thumbup: :thumbup:
Groeten

Klaas
Plaats reactie