Opgelost: hobbymatige grafisch tekenaar gezocht

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Opgelost: hobbymatige grafisch tekenaar gezocht



Bericht door MonRoe »

Wij zoeken een hobbyist of een professional die het gratis wil doen, die van een foto van onze camper, de camper in een programma een andere kleur kan geven.
Wij laten begin januari de camper helemaal opnieuw spuiten en zouden graag van te voren willen zien wat het effect op de camper is als we deze een andere kleur geven dan wit.

Ik weet dat je dit goed kan doen met bepaalde grafische programma's, maar wij zijn daar niet bedreven in. Wie durft de uitdaging aan? Misschien is diegene ook wel zo grafisch ingesteld dat die een voorstel kan doen voor een leuke striping.
Via pb of mail zullen we contact hebben over de kleurstelling die wij in gedachte hebben.

Reageren mag hier, maar mag ook per pbtje.
Bijlagen
DSC00048_LI.jpg
DSC00048_LI.jpg (190.53 KiB) 1540 keer bekeken
Laatst gewijzigd door MonRoe op vr 17 nov 2017, 8:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
rinuss
Berichten: 401
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 17:49
Locatie: Delfgauw

Re: Grafisch tekenaar gezocht



Bericht door rinuss »

Afbeelding


Zoiets?

:lol:
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Grafisch tekenaar gezocht



Bericht door Mickel Moen »

Beste,

Hier moet mij toch even wat van het hart. Ik neem aan dat je het zo niet bedoeld hebt, dat je niet een echte grafisch tekenaar zoekt,maar een hobbyist, die het leuk vond om met grafische programma’s te werken.

Zoek je een echte graficus, dan zijn er zat professionals/bedrijven die dit graag tegen een normaal tarief voor jou willen doen.

Ik heb zelf kinderen werkzaam in de creatieve sector. Het is opvallend hoe vaak er een beroep op hen gedaan wordt om voor noppes even iets te doen, onder het mom van je vindt het toch leuk. Een notaris vraag je ook niet om zijn werk gratis te doen, omdat hij het zo leuk vindt.

Bijzonder, dat dit in de creatieve sector wel vaak gebeurt.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Grafisch tekenaar gezocht



Bericht door Bob Diesel »

Waarom niet
Chauffeur zijn is tegenwoordig ook een vrijwilligerbaan (buurtbus)
Dus :!:
Voor mij is/was het een Vak
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Grafisch tekenaar gezocht



Bericht door Mickel Moen »

Dan heb je mijn boodschap niet begrepen. Ik neem aan, Monroe om een hobbyist vraagt en geen professional. Een buurtbuschauffeur die er niet voor betaald wordt maar vanwege zijn vroegere beroep dit nu als vrijwilliger doet, heb ik alle respect voor. Helemaal niets mis mee.

Maar als Monroe hier om een professional vraagt, is dit hetzelfde als een (oud) monteur vragen om zijn camper te onderhouden.

Waar ik op duid, is dat dit opvallend veel in de creatieve sector gebeurt.



Het is zo, dat hier zelfs door bedrijven en overheden misbruik van wordt gemaakt.

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/12/14/di ... r-a1405444

Nogmaals. Ik beschuldig Monroe nergens van, want ik ga er vanuit, dat hij een hobbyist zoekt. De titel van zijn oproep interpreteer ik echter als de vraag om een professional en niet om een hobbyist.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Grafisch tekenaar gezocht



Bericht door Camperaapje »

Mickel Moen..ik snap het probleem niet zo.
Vragen staat vrij en elk willekeurig antwoord geven ook, inclusief "nee zeggen" en inclusief "niet op de vraag/het verzoek ingaan " ook al bén je die professional.
Soms wil een professional zijn/haar expertise wél inzetten, dat is toch de kracht van een forum? daar is toch een ieder vrij in? zowel vrager als aanbieder?
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Grafisch tekenaar gezocht



Bericht door Mickel Moen »

Ja hoor, heb je helemaal gelijk in. Vragen staat vrij. Iedereen mag er al dan niet op reageren. En als er een grafisch ontwerper op reageert, die dat voor hem wil doen. Helemaal goed.

Het enige waar ik lezers er hier van bewust wil maken, dat een creatief beroep ook een normaal beroep is, waar je normaal betaald wordt voor je diensten. Het lastige is, dat mensen het heel normaal vinden om te betalen voor iets wat fysiek uitgevoerd is, wat je vast kunt houden, maar moeite hebben om te betalen voor een idee of een ontwerp.

Monroe wil de camper opnieuw laten spuiten. Ik vermoed, dat hij het normaal vindt om daarvoor te betalen. Net zo goed als het normaal moet zijn om voor het ontwerp te betalen. Ik denk dat die spuiter wel iemand weet, waar hij regelmatig mee werkt.

Maar ik ga een vergelijkbare vraag stellen. Ik ben niet zo goed in schade herstellen. Ik heb wat schade aan mijn bus. Wie wil dat voor mij herstellen?

Of #niet voor de bakker. Ik ben niet zo goed in brood bakken. Welke (ex) professionele bakker wil voortaan mijn brood bakken?

Kortom, ik hoop voor Monroe, dat er iemand is die dit voor hem wil doen. Tegelijk hoop ik te bereiken, dat de lezers hier iets genuanceerder gaan denken over creatieve beroepen. Normaal werk, tegen een normale beloning.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op wo 15 nov 2017, 0:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2428
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Grafisch tekenaar gezocht



Bericht door pepon »

Herken hier wel iets.

Was fotograaf voor een krant hier in Zwolle, mensen vroegen dan wel eens of ik een foto aan hun wilde mailen die iets voor hun betekende.
Als ik hier dan een vergoeding vroeg hoorde ik nooit meer iets.

Denk dat Mickel dit bedoeld?

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Grafisch tekenaar gezocht



Bericht door Mickel Moen »

Exact.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Grafisch tekenaar gezocht



Bericht door Camperaapje »

Ja ik herken ook wel waar je naar wijst.....tóch blijf ik zeggen: vragen staat vrij...maaaarr...(niet)reageren óók...
Mijn man zijn expertise bijv. is computers/ict.
Het gemak waarmee sommigen soms een beroep op hem doen....tja!
Toch is het in mijn ogen de aanbieder die over zijn grens gaat door geen nee te (durven) zeggen....omwille van...{vul maar in...}

Camperaapje die houdt van #durftevragen :D
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Grafisch tekenaar gezocht



Bericht door Camperaapje »

pepon schreef:Herken hier wel iets.

Was fotograaf voor een krant hier in Zwolle, mensen vroegen dan wel eens of ik een foto aan hun wilde mailen die iets voor hun betekende.
Als ik hier dan een vergoeding vroeg hoorde ik nooit meer iets.

Denk dat Mickel dit bedoeld?

Groet, Ron.
TOP dat je dat voorstelde!
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2428
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Grafisch tekenaar gezocht



Bericht door pepon »

Is wel gebruikelijk.
Dat heet auteursrecht, of bij foto's "intellectueel eigendom".

Daar zijn vaste tarieven voor, ikzelf maakte wel onderscheid tussen gebruik door bedrijven, instellingen of voor privégebruik van mijn foto's.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Grafisch tekenaar gezocht



Bericht door MonRoe »

Ik zoek inderdaad iemand die dit vrijwillig/hobbymatig wil doen, hoeft ook niet perfect te zijn, maar er zijn hier nu eenmaal mensen die veel beter met grafische programma's om kunnen gaan dan ik. Voor hen is het bijv. 5 minuten werk om dat te doen en ze vinden het ook leuk, zie het tweede bericht in dit topic, alhoewel die kleurstelling ons niet erg aanstaat ;-)

Ik probeer als het kan hier ook mensen te helpen met bijv. navigatie problemen, websites of iets dergelijks, anderen met technische tips omdat dit hun vakgebied is of was en weer anderen zijn goed in tekenen ;-) Vragen staat vrij, niet of wel reageren ook ;-) Voel je er iets voor, dan hoor ik je wel.

Ik heb het begin bericht gewijzigd, duidelijk nu?

Verder wil ik even melden dat Mon-Roe een vrouw is, ondertekend haar berichten met Monique ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2428
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: een hobbymatige grafisch tekenaar gezocht



Bericht door pepon »

Ik denk dat Rinuss (de eerste reaktie) aardig in de buurt komt van wat jij wil.
Daar heb je nog niet op gereageerd en dat vroeg hij wel.
Zoiets?
Edit: Heb je wel zie ik nu. :oops:

Groet, Ron.
Laatst gewijzigd door pepon op wo 15 nov 2017, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Plaats reactie