Oortjes in Frankrijk

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door jurgenc »

Het verschil met gewoon praten achter het stuur en telefoneren is nogal duidelijk. Bij gewoon praten met een medepassagier stop je met leuteren als je in een moeilijkere situatie komt of eentje die meer aandacht vraagt.
Telefoneren blijf je doorleuteren. Zo zie je ze bv parkeren of manoeuvreren terwijl ze met de gsm tussen kaak een schouder maar door tateren.
H20
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door hathi »

Jurgen,dan heb je het verkeerd begrepen je hebt de Händen A/h stuur, Je duwt met de duim op het telefoonknopje,op het stuur,en je kan praten met degene die belt ,gewoon wettelijk toegestaan.en geen telefoon,tussen kaak en schouder,maar gewoon in je broekzak
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door Kroppie »

ik neem nooit de telefoon op tijdens het rijden, 1 ik hoor hem niet, 2 als ik hem wel hoor neem ik ook niet op en bel later wel eens terug.
gsm telefoon heb ik voor mijn gemak , niet voor het gemak van een ander.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door jurgenc »

Zelfs hands free zou je soms best effe stoppen met praten omdat je op bepaalde ogenblikken al je aandacht nodig hebt.
Testen bewijzen dit. Of het nu wettelijk is of niet, maar de realiteit bewijst het.
Ik bel zelf ook in de auto, maar niet altijd en overal en stop effe met praten als de verkeerssituatie dat vraagt.

Ps je hebt gelijk dat een hands free kit zonder oortjes is toegelaten in Frankrijk. Had daar eerst over gekeken.
H20
Antje

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door Antje »

Kroppie schreef:ik neem nooit de telefoon op tijdens het rijden, 1 ik hoor hem niet, 2 als ik hem wel hoor neem ik ook niet op en bel later wel eens terug.
gsm telefoon heb ik voor mijn gemak , niet voor het gemak van een ander.

jos
Zo is dat .. :clap:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door hathi »

Dat is natuurlijk persoonlijk,na gelang je situatie en omstandigheden,en ik heb beschreven,hoe het gewoon wel wettelijk kan,bovendien zie je,in zo,n geval ook nog Wie er belt,en is het a/d be stuur der,om te oordelen,maar nooit opnemen,is alleen als je daar voor de handen v/h stuur moet nemen,dan begint de overtreding,en dan kan het geld gaan kosten,wat best nog wat meer mag zijn :DD
Hans
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3264
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door B1gcheese »

Telefoon heb ik van de baas, net als de auto met carkit. Ik bel zakelijk heel wat af achter het stuur en dat is echt niet voor de lol. Is gewoon werk.
Appen en dergelijke die ik niet als ik rij, dan bellen ze maar even.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door metatoon »

Wat openbaar vervoer betreft ,hing (of het nu nog is weet ik niet) in de bus altijd de tekst Niet spreken met de bestuurder .
Zou dat zijn geweest om de fabrikant van dat bord aan een opdracht te helpen of??????????????

Gr.Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Uitgeschreven

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door Uitgeschreven »

Nochtans ,20 jaar geleden toen de gsm in opmars was ;de leuze ,nu ben je overal bereikbaar in huis, in de auto;Het mocht allemaal.
Nu zijn 50 procent van de ongelukken te wijten aan de gsm?
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door Richie »

Volgens mij heb ik het al eens gepost hier....
Handsfree of oortje, whatsApp of sms, het is gewoon stom.
Je mist altijd de aandacht.
Boete mag van mij nog omhoog ook!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18171
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door Cee Pee »

Gelukkig maak jij dat niet uit of de boete omhoog mag.
En de wetgever heeft bepaald dat handsfree wel is toegestaan.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door hathi »

En je Mist bij Hand Free nooit de Aandacht,als je er in bedreven bent,maar als je het niet hebt,raakt je nooit bedreven,dan moet ook iedereen automaat rijden ?..of kijk je ook nog naar de pook als je schakelt :lolno:
Hans
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door metatoon »

Maar om de trefkans van aandacht erbij te houden zo hoog mogelijk te houden , zou het toch eigenlijk niet moeten kunnen.
En hoeveel mensen vooral taxichaufeurs zitten onder het rijden te rotzooien met de navigatie.
Er zijn ook lui die met drank op denken beter te rijden.

Gr.Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Oortjes in Frankrijk



Bericht door Free2be »

Hopelijk niet bedoelt voor mensen met een (h)oorapparaatje of..2.
Drinken achter 't stuur heb z'n voordeel, je ziet alles dubbel! :crazy:
Plaats reactie