Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door hathi »

Thole je praat wel over Aso,s,en dat gedrag is ook zo,...........Maar zelf bij de Camper zitten in een stoeltje, gedoogd of niet aan de boulevard , geeft ook aanstoot ? Gewoon op een daar voor bestemde plek,heeft er niemand last .....................De overheden,zien ook dat het de spuigaten uitloopt,natuurlijk,vandaar de noodzakelijke maatregelen,overwinteren,wil niet zeggen,lekker doen wat ik zelf wil,en het liefst gratis,je bent tenslotte Gast
Hans
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door AadenAnke »

Inderdaad jezelf als gast gedragen! Geen vuil achterlaten, geen rioolputten lichten om je stronttank te legen e.d. en verder zorgen dat je niemand tot last bent laat staan tot overlast! Heb deze zomer zelfs in het Nederlandse Zeeland vrij/wild gestaan. Eind augustus in Vlissingen kom 's morgens mijn camper uit kijk oom agent direct recht in de ogen. Goedemorgen u staat hier nu al 2 nachten u weet dat dit niet mag! Ik ga er vanuit dat u morgen vertrekt! Natuurlijk mijneer maar deze stad is ook zo mooi dat ik hier eigenlijk nog wel langer wil blijven? Ik weet niet hoe mijn collega hier mee omgaat! Maar morgenmiddag begint mijn weekend dus tot morgen prima. Mijn complimenten voor het opruimen van uw en andermans vuil overigens. Had bij aankomst even de bezem gepakt om wat troep rond het mooie plekje net achter de boulevard op te vegen. Heb er 4 dagen gestaan geen bon en alleen vriendelijk gedag van oom agent. Stond er wel alleen! Niemand was zo brutaal om nog hemelsbreed geen 200 Meter van het strand in centrum Vlissingen te gaan bivakkeren. Ik denk dat het bij elkaar gaan staan en dan nog opvallen door gedrag (met name het asociale) er voor zorgt dat er geklaagt wordt en dan komt oom agent optreden. Of dat nu in Spanje of Nederland is maakt volgens mij geen verschil. Bedenk eens wanneer jezelf zou klagen als er Bij jouw in de straat gecamperd zou worden?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door thole »

Thole je praat wel over Aso,s,en dat gedrag is ook zo,...........Maar zelf bij de Camper zitten in een stoeltje, gedoogd of niet aan de boulevard , geeft ook aanstoot ?
We zijn niet roomser dan de paus, als het gedoogd wordt door de politie om op een parking aan de boulevard te staan, waar je niemand in de weg staat, en het wordt getolereerd om met je stoeltje buiten te zitten, dan doen we dit zeker.
Dus spaanse costa,s alleen nog op door reis
Net als vorig jaar zijn we nu, afgewisseld met een reis door het binnenland, aan de Spaanse costa.
In deze periode niet druk , in de winter zijn we in Marokko.
P1090608.jpg
P1090608.jpg (666.66 KiB) 847 keer bekeken
Zo stonden we 3 dagen geleden nog.
P1090725.jpg
P1090725.jpg (657.13 KiB) 847 keer bekeken
En nu staan we hier , geschikte plaats om een stadje te bezoeken ter afwisseling. ( nee dat zijn niet onze stoeltjes, we zitten liever in de zon te lezen)

En voor de verandering gaan we morgen naar de Ebro delta.

Dus het kan nog steeds vrij staan in Spanje als iedereen zich maar een beetje zou gedragen
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Jan en Simonne »

En zo is dat.
Wij staan nu in Altet.
Het is hier redelijk vol aan het raken, maar nog steeds gezellig.
Gisteravond een concert van een soort "Slagerij van Kampen" groep.
Leuk!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door komtwelgoed »

Er een rommel van maken is natuurlijk niet gewenst maar dacht je dat het een fraai gezicht is dat je overal campers ziet staan. Ze staan vaak in een hele rij zodat je de zee niet eens meer kunt zien.
Prima maatregel. Zal vast op meer plaatsen komen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Atoz »

Je hebt inderdaad een punt!
Koop dan wel zelf geen camper en zet je tentje op de camping.

Gegroet
Guido
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 28 okt 2017, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord gebruiken aub.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door hathi »

Wat wel op valt op die mooie fotos,allemaal gele nummerborden ? Moet je in NL eens proberen ,die stoeltjes op een parkeerplaats,! Wat wel en niet kan,en of er niemand last van heeft,bepaald niet de Camperaar,maar de plaatselijke overheid,en niet een Nederlander,die al klaagt,als er enkele dagen een Camper voor zijn Deur staat,ook op een parkeerplaats,de stoeltjes nog net niet buiten :wave:
Hans
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door thole »

Wat wel en niet kan,en of er niemand last van heeft,bepaald niet de Camperaar,maar de plaatselijke overheid,
Precies en zolang het getolereerd wordt.
Overigens menen we te weten dat we zodanig staan dat mensen er geen last van hebben.
dat voelen we niet op onze klompen aan maar meer met Fingerspitzengefühl.
Waar we nu staan, of gestaan hebben in Peñiscola, Cullera, Platja de Carabassi en Altet staan we niet voor woningen, die zijn een eind weg.
Dat zouden wij ook vervelend vinden, als ons zeezicht voor ons huis belemmerd zou worden.
allemaal gele nummerborden
Het is een internationaal gezelschap , Fransen, Duitsers, Engelsen, Zweden, Nederlanders en ja, ook Spanjaarden, leuk die internationale ontmoetingen :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door komtwelgoed »

Met de camper aan zee staan.
Mooi is het hier niet maar dat is niet het belangrijkste, als het maar gratis is.
Bijlagen
goedkoop aan zee staan.jpg
goedkoop aan zee staan.jpg (140.44 KiB) 790 keer bekeken
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Atoz »

Ach dan kijk je toch beter in je tentje wat tv :bow:
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Dafluc »

Er is helemaal niks mis met mensen die met een camper onderweg zijn en gratis staan.
Heeft niemand last van en hoeft dan ook geen commentaar op gegeven te worden.
Mis is het pas als je dat op een verkeerde plek doet en op een verkeerde manier.
Iets wat vrijwel iedere camperaar zal beamen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door komtwelgoed »

Ach beste On4bgc, ik hoef niet in een tentje. Ik heb een huis in Spanje.
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Free2be »

Een dure MH aanschaffen en je gedwongen laten binnen drijven op 'n k(n)udde vee afsluiting. Ieder z'n meug, maar niet de mijne. Nu is vrij parkeren, waar het toegelaten is, nooit 'n probleem, overnachten wel. En parkeren en kamperen zijn wel verschillende termen.
Aan de Belgische kust is het niet anders, camper terrein uitbaters zullen altijd vrije camperplaatsen blijven bekampen, logisch toch. En in een meer en meer onverdraagzame wereld, zullen we er niet op vooruit gaan.

Nu beginnen vele kust gemeenten besturen te merken dat camper gebruikers, wel 'n centje achter laten in plaatselijke gelegenheden en zouden ze hun visie voor het ter beschikking stellen van plaatsen in overweging nemen, of hier ook daadwerkelijk iets van gaat komen, is koffiedik kijken.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door JoopBrekken »

komtwelgoed schreef:Ach beste On4bgc, ik hoef niet in een tentje. Ik heb een huis in Spanje.
En een grote tuin die toegankelijk is voor campers?Afbeelding
Plaats reactie